Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
No ei todellakaan ole. Sarjassa on juuri nyt poikkeuksellisen paljon poikkeuksellisen lahjakkaita kuskeja.Taso on matalin sitten vuoden 1982.
No ei todellakaan ole. Sarjassa on juuri nyt poikkeuksellisen paljon poikkeuksellisen lahjakkaita kuskeja.Taso on matalin sitten vuoden 1982.
Oli toki jonkinmoinen ihme Kekeltä turboaikana vaparikoneella napata mestaruus 1 osakilpailuvoitolla sellaisia herroja vastaan kuin Piquet, Andretti (Mario), Lauda, Mansell ja Prost. Tällaiset ihmevuodet toki tekevät F1:stä mielenkiintoisen seurata. Keken mestaruusvuoden jälkeen titteli meni taas "nopeille kuskeille" Piquet, Prost ja Senna moneen kertaan. Tämä vuosi eri voittajineen on ollut viihdyttävimpiä Vettelin edellisvuosien "sormet sanoo soo-soo-soo"-juhlinnan jälkeen. :thumbup:Taso on matalin sitten vuoden 1982 jolloin mestaruus ja menestys yleensäkin arvottiin samaan tapaan lottokoneella turbomoottorien räjähdellessä ja hitaiden Hannu Hanhien pomppiessa podiumilla.
Ei ole ketään, joka tuossa porukassa olisi poikkeuksellisen hyvä. Aika lähellä toisiaan ovat. Mutta kaukana tavallisesta maantienkäyttäjästä.Eli ensimmäistäkään poikkeuksellisen hyvää kuljettajaa ei ole vaan kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä ja täysin onnettaresta riippuvaisia.
On sillä kuskillakin vielä jonkinmoinen rooli. Esimerkiksi Alonso johtaa tallikaveriaan pisteillä 61-2 ja Rosberg 41-2. Ovat myös olleet koko kauden alun selkeästi tallikavereitaan nopeampi jos ei pelkät pisteet riitä todistamaan.Kuskien menestyksenhän ratkaisee tallin osaaminen. Viime vuonna Red Bull oli "poikkeuksellisen" paljon muita edellä, nyt yksikään talli ei ole.
Tottakai kuskilla jokin rooli on, mutta nuo piste-erot eivät millään lailla kuvasta kuljettajien tasoeroa. Toki yksittäisillä kausilla kuljettajille sattuu tekijöitä, jotka alentavat suorituskykyä tai parantavat sitä. Muutoin ei olisi selitettävissä se, että samat tallikavarukset voivat vaihtaa järjestystä pistetaulukossa eri vuosina. Kenenkään taidollinen taso ei romahda yhtäkkisesti sillä tavalla kuin Massan, Schumin tai Webberin tuloksellinen suorittaminen on tehnyt.On sillä kuskillakin vielä jonkinmoinen rooli. Esimerkiksi Alonso johtaa tallikaveriaan pisteillä 61-2 ja Rosberg 41-2. Ovat myös olleet koko kauden alun selkeästi tallikavereitaan nopeampi jos ei pelkät pisteet riitä todistamaan.
Melko paljon vääristelty noita Brawnin lausuntoja. Saksalaislehdet olivat kääntäneet suunnilleen, että Brawn oli sanonut Schumin olevan sysipaska. Tästä sitten torstain tallipääliköiden lehdistötilaisuudessa Brawnia kovasti tentattiin, että pitääkö tämä käännös paikkaansa. Brawn vain korosti, että kuljettaja on osa tiimiä, ja tiimillä on huomattavasti parannettavaa. Eiköhän tiimissä siis vielä uskota, että Schumi tulee parantamaan. Kauden jälkeen sitten katsotaan, että tuliko sitä parannusta.Brawn alkaa olla jo kyllästynyt Schumin huonoihin suorituksiin:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/05/1555369/tallipaallikko-lahestulkoon-kritisoi-schumacheria
-Melko ihmeenä pidän jos Michael Mersulla (tai ylipäätään Ykkösissä) vielä jatkaa ensi vuonna. :dunno:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXORqG2BNnU&feature=relmfuMelko paljon vääristelty noita Brawnin lausuntoja. Saksalaislehdet olivat kääntäneet suunnilleen, että Brawn oli sanonut Schumin olevan sysipaska. Tästä sitten torstain tallipääliköiden lehdistötilaisuudessa Brawnia kovasti tentattiin, että pitääkö tämä käännös paikkaansa.
"You had said that the team had let down Michael Schumacer this year so far"
Ai kuten 2006 Monacon aika-ajoissa?.
Jotenkin tulee väkisin mieleen, että Ferrari olisi varmaan kiukuttelullaan aikoinaan saanut mitätöityä rangaistuksen. :dunno:
Eiköhän tuo kuitenkin virallisiin paalupaikka tilastoihin jäänyt, kun paalupaikat aika-ajojen tuloksien perusteella jaetaan, eikä minkään rangaistus-loton.Jos Schumi lähtisi huomenna paalulta, hänestä olisi tullut neljänneksi vanhin paalumies. Mutta tuli kuitenkin neljänneksi vanhin aika-ajojen ykkönen. Edellä (Jack) Brabham, Fangio ja Farina.