Juu, mä kyllä epäilen Monten vetävän herneen nokkaan, jos Schumi kuittaisi samaan tyyliin Ferrarin autoista.Alkaa toi Monten läppä mennä vähän wanhaksi
Voisihan tuota Bergerin lausuntoa kokeilla kääntää:Olisikohan mahdollista saada näistä sellainen pieni yhteenveto tärkeimmistä pointeista aina koska itsehän en ainakaan ymmärrä sanan sanaa saksasta ja google translaattorikin suoltaa välillä aikamoista kakkaa.
Onko Schumacherin kohdalla mahdoton tehtävä uskoa, että jo kohta 42 vuotiaana voi saavuttaa uudelleen kaiken (menestyksen?)Ist es aus Schumachers Sicht eine unmögliche Mission zu glauben, dass er mit jetzt schon 42 Jahren gegen seine ganzen Kopien bestehen kann?
Berger: Ich würde ganz klar sagen: Das ist eine "Mission Impossible". Der Fahrer, der genauso trainiert, genauso hart arbeitet, auch seit seiner Kindheit Rennen fährt, aber 20 Jahre jünger ist, muss einfach überlegen sein. Schumachers Chance besteht nur darin, so nahe wie möglich dran zu sein und dann seine Erfahrung auszuspielen.
Ettei vaan olisi kuitenkin niin, että aikoinaan auto sopeutettiin Schumille, eikä Schumi niinkään sopeutunut autoon. Olihan Irvinekin 1996 heti ekoissa aika-ajoissa Schumia nopeampi, josta seurasi se, että Schumi testasi kuin eläin, Irvine ei testannut juuri yhtään ja muutenkin taisi talli tehdä kaikkensa että kalliilla rahalla ostettu tähti näyttäisi mahdollisimman hyvältä. Ja kas vain, niin kävikin. (Ferrari on sittemmin toistanut tämän tempun, he he. Ihan ekan kisan aika-ajoja myöten, vaikkakaan testausta on nykyään rajoitettu että se puoli ei nyt natsaa.)Kohuinsinööri pitää Schumin selitystä epäuskottavana
Renault-tallin entinen johtava insinööri Pat Symonds ei usko Mercedes GP -tallin Michael Schumacherin viime kauden vaisuudelle tarjottuihin selityksiin.
Symonds oli mukana taustalla Schumacherin kahdessa ensimmäisessä maailmanmestaruudessa Benettonilla kausina 1994 ja 1995. Tämän jälkeen kaksikon tiet erosivat Schumacherin suunnatessa Ferrarille.
Schumin faniksi tunnustautuva Symonds kertoi Crash.netin haastattelussa toivoneensa seitsenkertaisen mestarin onnistuvan paluussaan. Suuret odotukset eivät kuitenkaan täyttyneet.
- Ensinnäkin uutinen hänen paluustaan oli suuri yllätys. Uskoin hänen ehdottomasti kilpailevan kärjessä. Minulla on valtavasti kunnioitusta häntä kohtaan. Hän on loistava kilpailija ja persoona, joten olin todellakin hänen puolellaan. Olin myös todella surullinen, kun asiat eivät sujuneetkaan toivotulla tavalla, kertoi Symonds.
Schumacher kertoi syyn vastoinkäymisilleen olleen autossa ja Bridgestonen renkaissa, jotka eivät sopineet hänen ajotyyliinsä. Tähän selitykseen Symonds ei usko.
- Michaelin kanssa työskennelleenä tiedän, että hän pystyy sopeutumaan mihin autoon tahansa. On hieman vaikea uskoa sitä, että auto ei muka olisi sopinut hänelle. Hän olisi mielestäni päässyt sen kanssa sinuiksi todella nopeasti, totesi Symonds.
(MTV3)
Muistaakseni Johnny Herbert valitteli aikoinaan jotain vastaavaa kohtelustaan Benettonilla. Oli vetässyt jossain talvitestissä kovempaa kuin Schumacher, jonka jälkeen tallin linja muuttui vahvasti Schumacherin hyväksi. Ihan sama juttu oli kyllä Ferrarillakin niin Irvinen kuin Barrichellonkin kanssa.Ettei vaan olisi kuitenkin niin, että aikoinaan auto sopeutettiin Schumille, eikä Schumi niinkään sopeutunut autoon. Olihan Irvinekin 1996 heti ekoissa aika-ajoissa Schumia nopeampi, josta seurasi se, että Schumi testasi kuin eläin, Irvine ei testannut juuri yhtään ja muutenkin taisi talli tehdä kaikkensa että kalliilla rahalla ostettu tähti näyttäisi mahdollisimman hyvältä. Ja kas vain, niin kävikin.
JJ:kin väitti, että jossain vaiheessa Benetton-aikana Schumacher sai Lehdon datan käyttöönsä, mutta Lehto ei Schumacherin dataa itselleen. Mielenkiintoista kyllä, miten saksalaisen joka ainoa tallikaveri valittaa samaa asiaa. "Olin nopeampi, mutta..."Muistaakseni Johnny Herbert valitteli aikoinaan jotain vastaavaa kohtelustaan Benettonilla. Oli vetässyt jossain talvitestissä kovempaa kuin Schumacher, jonka jälkeen tallin linja muuttui vahvasti Schumacherin hyväksi. Ihan sama juttu oli kyllä Ferrarillakin niin Irvinen kuin Barrichellonkin kanssa.
Muistaakseni Williams hylkäsi pari kuskia tämän saman syyn vuoksi sillon kun niillä oli se yhteistyökumppanin (Braunin?) järjestämä testitilaisuus Euroopassa, oliko viime vai toissavuonna...-Schumi ei voi ajaa simulaattorissa, koska voi pahoin
Jep. Ei ne vaan olleetJJ:kin väitti, että jossain vaiheessa Benetton-aikana Schumacher sai Lehdon datan käyttöönsä, mutta Lehto ei Schumacherin dataa itselleen. Mielenkiintoista kyllä, miten saksalaisen joka ainoa tallikaveri valittaa samaa asiaa. "Olin nopeampi, mutta..."
Voipi tietenkin olla niin, että kerrankin se enemmistö oli oikeassa ja tulokset eivät kerro totuutta tämän suhteen.Jep. Ei ne vaan olleet
Toki voi olla että Rossetillekin annettiin 3sek huonompi auto tiimeissään mutta logiikka ontuu estää parempaa tuomasta tiimille tuloksia. Moni oli sitä mieltä että 1994 -> piti olla Sennan ja Schumacherin loistoa johon muilla vaikea ehtiä... Uskon että parhaat kyllä näyttävät tiimipomoille syitä panostaa itseensä.Voipi tietenkin olla niin, että kerrankin se enemmistö oli oikeassa ja tulokset eivät kerro totuutta tämän suhteen.
Logiikkahan on siinä, että millä mielellä kompromissejä tallin sisällä kaluston ja taktiikoiden suhteen tehdään. Onko 50/50, 65/35 vaiko peräti 100/0.mutta logiikka ontuu estää parempaa tuomasta tiimille tuloksia.
Varmasti noinkin. Mutta samalla sitten kyllä myönnetään se, että "tallipomojen panostuksen kohteena" olleiden kuljettajien uran tulokset on muita helpommalla saavutettu ja silloin niihin kohdistettu alhaisempi arvostus ja tulosten kertoman "totuuden" kyseenalaistaminen on perusteltua.Uskon että parhaat kyllä näyttävät tiimipomoille syitä panostaa itseensä.
Totta. Esim. Schumin ja Barrichellon todellinen ero ei ollut piste-eron mukainen kun toinen kerran oli ykköskuski. Näin ollut varmasti monessa muussakin tapauksessa kautta historian. Niin se vaan menee, enkä siksi anna "alhaisempaa arvostusta" parhaille.Varmasti noinkin. Mutta samalla sitten kyllä myönnetään se, että "tallipomojen panostuksen kohteena" olleiden kuljettajien uran tulokset on muita helpommalla saavutettu ja silloin niihin kohdistettu alhaisempi arvostus ja tulosten kertoman "totuuden" kyseenalaistaminen on perusteltua.
Kyllä ehdottomasti. Sen vuoksi näen aina punaista (ei tosin aina Maranellon) kun jossain käytetään kuljettajia vertaillessa tuloksia yksiulotteisesti kuljettajien parhauden mittarina.Totta. Esim. Schumin ja Barrichellon todellinen ero ei ollut piste-eron mukainen kun toinen kerran oli ykköskuski. Näin ollut varmasti monessa muussakin tapauksessa kautta historian.