Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Olisikohan mahdollista saada näistä sellainen pieni yhteenveto tärkeimmistä pointeista aina koska itsehän en ainakaan ymmärrä sanan sanaa saksasta ja google translaattorikin suoltaa välillä aikamoista kakkaa.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Olisikohan mahdollista saada näistä sellainen pieni yhteenveto tärkeimmistä pointeista aina koska itsehän en ainakaan ymmärrä sanan sanaa saksasta ja google translaattorikin suoltaa välillä aikamoista kakkaa.
Voisihan tuota Bergerin lausuntoa kokeilla kääntää:

Ist es aus Schumachers Sicht eine unmögliche Mission zu glauben, dass er mit jetzt schon 42 Jahren gegen seine ganzen Kopien bestehen kann?
Berger: Ich würde ganz klar sagen: Das ist eine "Mission Impossible". Der Fahrer, der genauso trainiert, genauso hart arbeitet, auch seit seiner Kindheit Rennen fährt, aber 20 Jahre jünger ist, muss einfach überlegen sein. Schumachers Chance besteht nur darin, so nahe wie möglich dran zu sein und dann seine Erfahrung auszuspielen.
Onko Schumacherin kohdalla mahdoton tehtävä uskoa, että jo kohta 42 vuotiaana voi saavuttaa uudelleen kaiken (menestyksen?)
Berger: Minä sanoisin suoraan että se on Mission Impossible. Kuljettajan, joka harjoittelee, työskentelee samalla tavalla, ja joka myös on lapsuudestaan asti ajanut, mutta on 20 vuotta nuorempi, täytyy yksinkertaisesti olla ylivoimainen. Schumacherin mahdollisuus on siinä, että on niin lähellä (nuoria kuljettajia) kuin mahdollista, ja tilaisuuden tullen sen hyödyntää kokemustaan niin paljon kuin mahdollista.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/01/1261695

Kohuinsinööri pitää Schumin selitystä epäuskottavana

Renault-tallin entinen johtava insinööri Pat Symonds ei usko Mercedes GP -tallin Michael Schumacherin viime kauden vaisuudelle tarjottuihin selityksiin.

Symonds oli mukana taustalla Schumacherin kahdessa ensimmäisessä maailmanmestaruudessa Benettonilla kausina 1994 ja 1995. Tämän jälkeen kaksikon tiet erosivat Schumacherin suunnatessa Ferrarille.

Schumin faniksi tunnustautuva Symonds kertoi Crash.netin haastattelussa toivoneensa seitsenkertaisen mestarin onnistuvan paluussaan. Suuret odotukset eivät kuitenkaan täyttyneet.

- Ensinnäkin uutinen hänen paluustaan oli suuri yllätys. Uskoin hänen ehdottomasti kilpailevan kärjessä. Minulla on valtavasti kunnioitusta häntä kohtaan. Hän on loistava kilpailija ja persoona, joten olin todellakin hänen puolellaan. Olin myös todella surullinen, kun asiat eivät sujuneetkaan toivotulla tavalla, kertoi Symonds.

Schumacher kertoi syyn vastoinkäymisilleen olleen autossa ja Bridgestonen renkaissa, jotka eivät sopineet hänen ajotyyliinsä. Tähän selitykseen Symonds ei usko.

- Michaelin kanssa työskennelleenä tiedän, että hän pystyy sopeutumaan mihin autoon tahansa. On hieman vaikea uskoa sitä, että auto ei muka olisi sopinut hänelle. Hän olisi mielestäni päässyt sen kanssa sinuiksi todella nopeasti, totesi Symonds.

(MTV3)
Ettei vaan olisi kuitenkin niin, että aikoinaan auto sopeutettiin Schumille, eikä Schumi niinkään sopeutunut autoon. Olihan Irvinekin 1996 heti ekoissa aika-ajoissa Schumia nopeampi, josta seurasi se, että Schumi testasi kuin eläin, Irvine ei testannut juuri yhtään ja muutenkin taisi talli tehdä kaikkensa että kalliilla rahalla ostettu tähti näyttäisi mahdollisimman hyvältä. Ja kas vain, niin kävikin. (Ferrari on sittemmin toistanut tämän tempun, he he. Ihan ekan kisan aika-ajoja myöten, vaikkakaan testausta on nykyään rajoitettu että se puoli ei nyt natsaa.)

Toisaalta olen sitä mieltä, että nyt mennään taas laidasta laitaan. Ensin Schumilta odotettiin liikoja ja nyt petytään kun epärealistiset odotukset eivät täyttyneet. Ja seuraavaksi varmaankin aletaan odottaa Schumilta liian vähän. Ne ovat nämä "asiantuntijat" (vaikka ovatkin lajia lähellä, jopa sisällä) sellaisia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Olen vähän samoilla linjoilla Patin kanssa, että Schumacherin veroisen kuljettajan olisi pitänyt sopeutua paremmin. Mutta ehkä siinä kuitenkin se ikä tulee tekijäksi ettei sopeudukaan enää sellaiseen mihin ei ole tottunut. Ja Ferrarillakin jauhoi yli 10 vuotta samoissa kuvioissa. Tutulla ajettavuudella olis voinut olla helpompaa.

:edit: Toisaalta Pattihan on niitä kepulikusettajia itsekin, joiden intresseissä on ollut luoda myyttiä überkuljetajasta epärehellisin keinoin. Singabooressa seinään, Schumin sutimisenestot ym...
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ettei vaan olisi kuitenkin niin, että aikoinaan auto sopeutettiin Schumille, eikä Schumi niinkään sopeutunut autoon. Olihan Irvinekin 1996 heti ekoissa aika-ajoissa Schumia nopeampi, josta seurasi se, että Schumi testasi kuin eläin, Irvine ei testannut juuri yhtään ja muutenkin taisi talli tehdä kaikkensa että kalliilla rahalla ostettu tähti näyttäisi mahdollisimman hyvältä. Ja kas vain, niin kävikin.
Muistaakseni Johnny Herbert valitteli aikoinaan jotain vastaavaa kohtelustaan Benettonilla. Oli vetässyt jossain talvitestissä kovempaa kuin Schumacher, jonka jälkeen tallin linja muuttui vahvasti Schumacherin hyväksi. Ihan sama juttu oli kyllä Ferrarillakin niin Irvinen kuin Barrichellonkin kanssa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Muistaakseni Johnny Herbert valitteli aikoinaan jotain vastaavaa kohtelustaan Benettonilla. Oli vetässyt jossain talvitestissä kovempaa kuin Schumacher, jonka jälkeen tallin linja muuttui vahvasti Schumacherin hyväksi. Ihan sama juttu oli kyllä Ferrarillakin niin Irvinen kuin Barrichellonkin kanssa.
JJ:kin väitti, että jossain vaiheessa Benetton-aikana Schumacher sai Lehdon datan käyttöönsä, mutta Lehto ei Schumacherin dataa itselleen. Mielenkiintoista kyllä, miten saksalaisen joka ainoa tallikaveri valittaa samaa asiaa. "Olin nopeampi, mutta..."
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Alkaa olla kauheat määrät selityksiä sille minkä vuoksi Schumi ei pärjännyt/pärjää ja nämä selitykset tulevat suoraan Schumilta tai Mersulta:
-Auto ei sovi Schumille
-Auto on muinaisjäännös (ilmeisesti koskee vain Schumin autoa)
-Bridgestonet eivät sovi Schumin ajotyylille
-Kunnon simulaattorin puute haittaa Schumia
-Pirellit eivät sovi Schumin ajotyylille
-Schumi ei voi ajaa simulaattorissa, koska voi pahoin

Kysymys kuuluukin: mitä tällaisella kuskilla oikeasti tekee? Jos kuljettaja ei sopeudu autoon, eikä renkaisiin, eikä kykene ajamaan simulaattorissa niin mitä hän tekee tallissa?

Sitten on vielä nämä perusselitykset:
-Schumi ei pärjää, koska ei ole ykköskuski
-Schumi ei pärjää, koska ei saa testata
-Schumi ei pärjää, koska auto ei ole rakennettu hänelle
-Schumi ei pärjää, koska renkaita ei ole valmistettu hänelle
-Schumi ei pärjää, koska oli moottoripyöräonnettomuudessa
-Schumi ei pärjää, koska autossa ei ole oikea numero
-Schumi ei pärjää, koska kuu ei ole oikeassa asennossa...

Vai olisiko Schumi vain liian vanha? Ensi kausi näyttää.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
-Schumi ei voi ajaa simulaattorissa, koska voi pahoin
Muistaakseni Williams hylkäsi pari kuskia tämän saman syyn vuoksi sillon kun niillä oli se yhteistyökumppanin (Braunin?) järjestämä testitilaisuus Euroopassa, oliko viime vai toissavuonna...
3 kaveria pääsi semi-finaaliin, joka oli simulaattorilla ajaminen = pahoinvointi siellä hylkäs ajamiset täysin, harmi kun ei Schumille tehty samoja kriteereitä :D
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Itselleni Schumin menestyksen usko on hiipunut, mutta tämä kausi on Rehtorilla aikaa näyttää entiset kyntensä. Muutoin ikä on tullut vastaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
JJ:kin väitti, että jossain vaiheessa Benetton-aikana Schumacher sai Lehdon datan käyttöönsä, mutta Lehto ei Schumacherin dataa itselleen. Mielenkiintoista kyllä, miten saksalaisen joka ainoa tallikaveri valittaa samaa asiaa. "Olin nopeampi, mutta..."
Jep. Ei ne vaan olleet :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Voipi tietenkin olla niin, että kerrankin se enemmistö oli oikeassa ja tulokset eivät kerro totuutta tämän suhteen.
Toki voi olla että Rossetillekin annettiin 3sek huonompi auto tiimeissään mutta logiikka ontuu estää parempaa tuomasta tiimille tuloksia. Moni oli sitä mieltä että 1994 -> piti olla Sennan ja Schumacherin loistoa johon muilla vaikea ehtiä... Uskon että parhaat kyllä näyttävät tiimipomoille syitä panostaa itseensä.
Mielenkiinnolla odotan, pystyykö Schumi viimevuotista useammin haastamaan Rosbergin, parasta tasoaan hän ei enää nouse sivuamaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
mutta logiikka ontuu estää parempaa tuomasta tiimille tuloksia.
Logiikkahan on siinä, että millä mielellä kompromissejä tallin sisällä kaluston ja taktiikoiden suhteen tehdään. Onko 50/50, 65/35 vaiko peräti 100/0.

Uskon että parhaat kyllä näyttävät tiimipomoille syitä panostaa itseensä.
Varmasti noinkin. Mutta samalla sitten kyllä myönnetään se, että "tallipomojen panostuksen kohteena" olleiden kuljettajien uran tulokset on muita helpommalla saavutettu ja silloin niihin kohdistettu alhaisempi arvostus ja tulosten kertoman "totuuden" kyseenalaistaminen on perusteltua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Varmasti noinkin. Mutta samalla sitten kyllä myönnetään se, että "tallipomojen panostuksen kohteena" olleiden kuljettajien uran tulokset on muita helpommalla saavutettu ja silloin niihin kohdistettu alhaisempi arvostus ja tulosten kertoman "totuuden" kyseenalaistaminen on perusteltua.
Totta. Esim. Schumin ja Barrichellon todellinen ero ei ollut piste-eron mukainen kun toinen kerran oli ykköskuski. Näin ollut varmasti monessa muussakin tapauksessa kautta historian. Niin se vaan menee, enkä siksi anna "alhaisempaa arvostusta" parhaille.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Totta. Esim. Schumin ja Barrichellon todellinen ero ei ollut piste-eron mukainen kun toinen kerran oli ykköskuski. Näin ollut varmasti monessa muussakin tapauksessa kautta historian.
Kyllä ehdottomasti. Sen vuoksi näen aina punaista (ei tosin aina Maranellon) kun jossain käytetään kuljettajia vertaillessa tuloksia yksiulotteisesti kuljettajien parhauden mittarina.

Ja harva voi väittää, että F1:n historiassa olisi kuljettajaa, joka olisi kautta uransa ollut yhtä etuoikeutetussa asemassa kuin Schumi. Jokunen saattaa löytyä, joka on vastaavassa asemassa ollut, mutta tuskin ketään on enemmän suosittu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös