Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Schumifani

Well-known member
Sijainti
Helsinki, Finland
Okei, ihan hyvä pointti. Oon vaan aina ajatellut, että 1,5h yhtäjaksoista ajoa olisi raskaampaa ikääntyvälle kuskille, kuin muutama kova veto tunnin aikana. Kisoissahan ei olla enää pitkään aikaan nähty Schumin vauhdin hyytyvän loppua kohden, kuten vielä viime kauden alkupuolella muistaakseni kävi.

Anaatti

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Omasta mielestäni nimenomaan kisassa "ikääntyneen" kuljettajan on helpompi päästä vauhtiin. Tällöin kuljettajalla on paljon enemmän aikaan ns. sopeutua tilanteeseen ja löytää rytmi ajamiseen. Aika-ajossa statsi pitää olla heti päällä eikä ole ylinmääräistä aikaa hakea sitä "tuntumaa".

Schumin ero Rosbergiin oli tänään todella iso, eikä se todellisuudessa kuvaa kuskien nopeus eroa millään tavalla. Nico lunasti hienosti mersun puheet auton kehityksestä ja tunkeminen ferrarin ja mclarenin edelle on melko iso juttu. Vanha-pappa näyttää kyllä vauhtiaan ajoittain harjoituksissa, aika-ajoissa sekä kisoissa, mutta tasaisuus puuttuu selvästi.

Nico ajaa kuitenkin omasta mielestäni uransa ehdottomasti parasta kyytiä ja schumi pystyy ajamaan onnistuessaan samoija/parempia aikoja. Vertailukohta on erittäin kova ja erityisesti aika-ajovauhti on kerppeninrehtorin ainoa selvä heikkous. Schumin tekemisestä tekee "heikkoa" ainoastaan hänen aijemmat meriitit. Kenelle tahansa muulle kuljettalalle kyiseiset suoritukset olisivat hyviä tai lupaavia.

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
joo samaa mieltä olen itse et kyllä vanhempi paremmin kisassa pärjää kuin yhdellä nopealla vedolla. Se on ku vanha tarvitsee vähä kieroksia alle et luut lämpenee :)

Gotcha

Well-known member
Sijainti
Saksa
Jep, näin se on. Jos ihan vanhoista ajoista hakee esimerkkiä, niin tällaisia "nuori-vanhempi"-parejahan on jo nähty, esim. 1984 Prost-Lauda ja 1989 Senna-Prost. Tarkistelin just huvikseni, että 1984 aika-ajotilasto meni Prostille 15-1 ja 1989 Sennalle 13-3. Silti molemmilla kausilla "vanhat" vei mestaruuden tasaisilla kisasuorituksilla.

Irwin

Well-known member
Schumilla on pelisilmä silti kunnossa, ollaan mielestäni nähty kisoissa ns. fiksua ajoa mieheltä. Terävin särmä vauhdista puuttuu, mutta kyllä minä ainakin tyytyväisenä Schumin ajeluja seuraan, aika-ajot välillä vähän jättää jotain hampaan koloon.

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
Käteen jäi: pari "ihan kivaa" kamppailua, yksi kilpailun pilannut kolari (mielestäni Petrov syöksyi sisälle kun MSC jo käänsi mutkaan ja vauhtia oli liikaa koska meni pitkäksi), pari anaaliraiskausta muistuttavaa antautumista, muutama pienempi pusu ja 12. sija.

Arvosana jotain kutosen ja seiskan pintaan. Voi olla, että olisi ollut paremmilla sijoilla jos Viipurin raketti ei olisi säntäillyt. Tästä sitten Barcelonaan ja Monacoon, toivottavasti siellä sitten.
Jos pappa katselis peileihin, niin vois huomata kun nopeammat on tulossa ohi. Pari todella typerää stunttiakin Schumi ehti tehdä yrittäessään kiilata Kobayashia ja toista Toro Rossoa ruoholle ohitustilanteissa. Eläkkeelle. Alkaa jo jäämään niin pahasti jalkoihin.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Itse näin enempi Schumin syytä siinä Petrovin kanssa kolarissa. Aika myöhään (taas) Schumi menikin jo melko sisäkurvin puolelle, kun kaveri oli jo tulossa samalta puolelta. Vähän joo olisi Petrov mennyt ajolinjalta pitkäksi, mutten näkisi että kovin likikään koko radalta sentään.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Itse näin enempi Schumin syytä siinä Petrovin kanssa kolarissa. Aika myöhään (taas) Schumi menikin jo melko sisäkurvin puolelle, kun kaveri oli jo tulossa samalta puolelta. Vähän joo olisi Petrov mennyt ajolinjalta pitkäksi, mutten näkisi että kovin likikään koko radalta sentään.
Ei kai kukaan järjissään oleva siinä juuri kenenkään muun kuin Schumin syytä näe?

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Ei kai kukaan järjissään oleva siinä juuri kenenkään muun kuin Schumin syytä näe?
Eos, Salokin höpisi Petrovin ylioptimismista tms.
Mutta, paha sai palkkansa etusiiven rikkoutumisen myötä \o/

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin no, Schumi itse sanoi BBC:n haastattelussa olleensa itse vastuussa heikosta tuloksestaan, koska kolari Petrovin kanssa taisi olla oma vika. Hämmentävää rehellisyyttä verrattuna Benetton- ja Ferrari-aikoihin.

Joe Tanto

Well-known member
Sijainti
Katalanian laiva
(mielestäni Petrov syöksyi sisälle kun MSC jo käänsi mutkaan ja vauhtia oli liikaa koska meni pitkäksi)
Schumacher tuntuu syyttävän itseään tuosta kolarista.

Heikoin kisa pitkään aikaan. Alkupuolella tuli kaksi tai kolme melko käsittämätöntä liikettä Schumacherilta. Oli melko paljon onneakin mukana, että niistä ei seurannut mitään pahempaa, vaan pystyi jatkamaan ajamista suhteellisen pienillä vaurioilla.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Niin no, Schumi itse sanoi BBC:n haastattelussa olleensa itse vastuussa heikosta tuloksestaan, koska kolari Petrovin kanssa taisi olla oma vika. Hämmentävää rehellisyyttä verrattuna Benetton- ja Ferrari-aikoihin.
Ei ole kaveri enää entisensä.

Olvi

Active member
Hassuinta tässä on, että vaikka osat olisivat olleet toisinpäin niin syyttäisitte silti Schumacheria. :D
Näin. Muutaman hidastuksen katsottuani laittaisin kyllä myös Petrovin vähintään osasyylliseksi tuosta alkukierrosten kolarista. Kyllä, Schumi vaihtaa linjaa melko härskisti mutta myös Petrov vetää jarrutuksen todella pahasti pitkäksi. Schumacher selvästi olettaa Petrovin kääntävän mutkaan ~normaalisti joten todella pahasti pitkäksi menevä jarrutus yllättää.

Samalla tavalla pitkäksi vedetty jarrutus olisi aiheuttanut kolarit lähes varmasti myös Buttonin, Hamiltonin, Rosbergin ym taisteluissa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.