Midland MF1 Toyota M16

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo munkin mielestä isoilla talleilla on vaan herrasmiessopimus siirtymisestä V8:hin. Mutta juuri niin kuin WebSlave sanoi niin FIA on varannut itselleen oikeuden kiristää V10:en rajoitusta. Eli sikäli muiden kuin peräpään tallien olisi tyhmää pitäytyä V10:ssä.

Mutta mitäpä jos nyt toro rosso sitten vetelee viime vuoden RB:llä ja cossun kympillä ekoissa kisoissa paremmin kuin vaikkapa (varmuudella väittäisin) Midland ja Aguri sekä (mahdollisesti) BMW, williams, red bull, toyota...

Eli sanotaan, että rossot on jopa kympin sakissa ainakin ekassa kisassa... Niin... :confused: Vetääkö FIA heti seuraavaan kisaan tuhannet kierrosta pois cossuista??
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Ghost_Glove sanoi:
Joo munkin mielestä isoilla talleilla on vaan herrasmiessopimus siirtymisestä V8:hin. Mutta juuri niin kuin WebSlave sanoi niin FIA on varannut itselleen oikeuden kiristää V10:en rajoitusta. Eli sikäli muiden kuin peräpään tallien olisi tyhmää pitäytyä V10:ssä.

Mutta mitäpä jos nyt toro rosso sitten vetelee viime vuoden RB:llä ja cossun kympillä ekoissa kisoissa paremmin kuin vaikkapa (varmuudella väittäisin) Midland ja Aguri sekä (mahdollisesti) BMW, williams, red bull, toyota...

Eli sanotaan, että rossot on jopa kympin sakissa ainakin ekassa kisassa... Niin... :confused: Vetääkö FIA heti seuraavaan kisaan tuhannet kierrosta pois cossuista??
Muut tallit tulevat kyllä voimakkaasti painostamaan tehojen lisärajoittamista, jos noin käy. Eri asia mitä FIA sitten viisaudessaan päättää.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Niinpä.. Ja sepä se...
Mitä FIA tekee kun melki puolet talleista (mahdollisesti) käyvät kyselemässä ekojen kisojen jälkeen, että mitäs perkelettä ku toi ex-minardi on ottanu pisteitä joka kisasta ja me ei olla saatu mitään... :eek:

Voisin veikata, että edellinen on hyvinkin mahdollinen skenaario..
Se taitaa jäädä nähtäväks kuinka hyvin muut tallit nielevät tappionsa. Sillä eihän Toro Rosso mitään vilunki peliä pelaa, joten jos ei niille pärjää niin mahdollisesti on tehny vaan työnsä huonosti...

Midlandihan on jo luvannut valittaa asiasta. :cool:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Voisin veikata, että edellinen on hyvinkin mahdollinen skenaario..
Voisin veikata, ettei kovinkaan mahdollinen. Talvitestien perusteella, ja ennakkokaavailuissa muutenkin on vähintään 8 tallia, eli 16 kuskia, joiden pitäisi pestä Toro Rosso. Jos osa niistä jää nollille, se johtuu keskeytyksistä, ei siitä, että Toro Rosso käyttää V10:ä.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Eikös noilla V8:lla ole tehty jo V10:n mukaisia kierrosennätyksiä, ja ensikauden V10 on nitistetty malli. Toki huippumoottoreilla on eroa, mutta luulisi esim. Midlandin Toytoan myllystä irtoavan ihan kivasti potkua nitistämään ToroRosson V10... tai jos ei niin voivat kyllä katsastaa korinrakentajan suuntaan...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mutku sanoi:
Eikös noilla V8:lla ole tehty jo V10:n mukaisia kierrosennätyksiä, ja ensikauden V10 on nitistetty malli. Toki huippumoottoreilla on eroa, mutta luulisi esim. Midlandin Toytoan myllystä irtoavan ihan kivasti potkua nitistämään ToroRosson V10... tai jos ei niin voivat kyllä katsastaa korinrakentajan suuntaan...
On tehty, muttet ota lainkaan huomioon renkaiden vaikutusta kierrosaikojen paranemiseen. Ihan yhtä lailla Toro Rosso on rajoitettunakin RBR:n viimekautisessa vauhdissa.

FIA:lla kerrotaan olevan oikeus puuttua V10-koneiden rajoituksiin 24 tunnin varoitusajalla. Sääntömuutoksista kertoneessa lehdistötiedotteessa tuo V10-sääntö oli nimenomaan muodossa, että V10-koneet sallitaan pienemmille talleille. Se taas kuulostaa huvittavalta, että nykytalleilla olisi herrasmiessopimusta yhtään mistään kun Ferrari ei siinä kuitenkaan pysyisi.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Zeiar sanoi:
Muut tallit tulevat kyllä voimakkaasti painostamaan tehojen lisärajoittamista, jos noin käy. Eri asia mitä FIA sitten viisaudessaan päättää.
Tuskin FIA nyt rupeaa siihen, että rajoittavat Toro Rosson motin tehoja niin kauan kunnes eivät pärjää muille talleille. Siihen asti rajoittavat etteivät hyödy V10:stä

---
Red Bull pomo meni nyt sanomaan tuosta, että Toro Rosso saisi alkukaudesta etua juuri moottorin luotettavuudesta. TR:llä kun ei ole ollut ollenkaan moottorihuolia kun ovat käyttäneet valmista konstruktiota kun muut ovat liikkeellä vielä hieman kokeellisilla V8-moottoreilla.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bobakki sanoi:
Se taas kuulostaa huvittavalta, että nykytalleilla olisi herrasmiessopimusta yhtään mistään kun Ferrari ei siinä kuitenkaan pysyisi.
Asiaan liittyen:
"It seems incidentally that Ferrari has now agreed to a testing limitation of 36 days, bringing to an end the unbalanced arrangement last year."
http://www.grandprix.com/ns/ns16334.html
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Noniin ensimmäistä kertaa Midland pääsi toiseen aika-ajo sessioon, kuljettajana Tiago Monteiro. Osasyynä Buttonin, Webberin ja Trullin epäonnistumiset. Tallin mukaan Alberssinkin olisi ollut mahdollista päästä jatkoon mutta talli laittoi hänet liian myöhään radalle. Mitä mieltä Midlandin tulevaisuudesta nyt kun kaudesta on jo suuri osa ajettu? Lost Boys saattaa myös ostaa Midlandin, miten tämä vaikuttaisi? Itsellä tietämys sen verran vähäistä että olisi mukava kuulla asiantuntijoidenkin mielipiteitä
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
TIMOMIES sanoi:
Noniin ensimmäistä kertaa Midland pääsi toiseen aika-ajo sessioon, kuljettajana Tiago Monteiro. Osasyynä Buttonin, Webberin ja Trullin epäonnistumiset. Tallin mukaan Alberssinkin olisi ollut mahdollista päästä jatkoon mutta talli laittoi hänet liian myöhään radalle. Mitä mieltä Midlandin tulevaisuudesta nyt kun kaudesta on jo suuri osa ajettu? Lost Boys saattaa myös ostaa Midlandin, miten tämä vaikuttaisi? Itsellä tietämys sen verran vähäistä että olisi mukava kuulla asiantuntijoidenkin mielipiteitä
Asiantuntijasta en tiedä, mutta suurempaa menestystä on aika toivotonta odottaa lähivuosina. Suurtallit imevät kiihtyvällä tahdilla kaikki vähänkin kynsiään näyttäneet kuljettajat, suunnittelijat ja insinöörit suojiinsa. Ja vaikka rahaa alkaisi tunkemaan sisään joka ovesta ei silläkään menestystä osteta ihan tuosta vaan. Lost Boys on vielä toistaiseksi suuriin autonvalmistajiin ja niiden sponsoreihin verratuna kärpässarjalainen, mutta jos ei muuta niin Hollannin edustajia tultaisiin näkemään jatkossakin ratin takana.

Kyllähän "pikkutalleilla" on mahdollisuus nousta jopa härnäämään kärkitalleja hetkellisesti kuten Sauber tai Jordan aikoinaan. Suurimman mahdollisuuden siihen uskoisin kuitenkin olevan tällä hetkellä Red Bullilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös