:thumbup:Mossi Superstar sanoi:Takana ainakin Mäkki, Super Aguri ja ToroRosso :ahem: :ahem: :ahem:
:thumbup:Mossi Superstar sanoi:Takana ainakin Mäkki, Super Aguri ja ToroRosso :ahem: :ahem: :ahem:
Niinkuin minulle on tällä samaisella palstalla opetettu, tukivarsissa saa olla siipimuotoiluja, kunhan ne eivät tuota downforcea. Kukaan ei vieläkään ole kertonut miten tuota kontrolloidaan...WebSlave sanoi:Mites nuo siipimuotoillut ylätukivarret (?). Eiväkö ne heilu renkaiden liikkuessa (vaikkapa kanttarin ylityksessä)? Tekeekö se niistä liikkuvia aerodynaamisia osia?
Aa, aivan totta. Ihan tarpeellinen tarkennus. Mikäli sen kontrollointi kiinnostaa, niin FIA:n nettisivuilta löytyy sarjan tekniset säännöt, joissa asia mahdollisimman valkeaselkoisesti selitetään.Dnada21 sanoi:Niinkuin minulle on tällä samaisella palstalla opetettu, tukivarsissa saa olla siipimuotoiluja, kunhan ne eivät tuota downforcea. Kukaan ei vieläkään ole kertonut miten tuota kontrolloidaan...
- Ensimmäinen vaikutelma uudesta autosta on valtava pettymys. Midland tuo radalle lähes täsmälleen saman auton kuin viime kauden puolivälissä. Vain väritys näyttää erilaiselta. Muuten lähes jokainen yksityiskohta näyttää samalta kuin EJ15B -autossa, joka kieltämättä olikin viime vuonna uusi auto, sanoo TS:n autoekspertti Paolo Filisetti.
Nuo ohjaimet luetaan sivuponttooniksi ja niiden alapuolella on oltava tasainen pohjalevy. Jossain kohdassa kyllä menee raja miten eteen noita saa viedä, sillä keulan leveyskin on rajoitettu.Dnada21 sanoi:Kuinka kauas eteenpäin nuo jäähdytinilmanottoaukko-ohjainlevyt saa mennä? Nehän on kohta kiinni etupyörissä... Joku on luultavasti nähnyt tähän sopivan pykälän?
Jos selittää ne barge boardeiksi. :tongue: Silloinhan ne voidaan venyttää aina etupyöriin asti. :ahem:J.Heldenview sanoi:Nuo ohjaimet luetaan sivuponttooniksi ja niiden alapuolella on oltava tasainen pohjalevy. Jossain kohdassa kyllä menee raja miten eteen noita saa viedä, sillä keulan leveyskin on rajoitettu.
Vaikka en muodista mitään ymmärräkään, niin Macin tiimivaatteet (hirvittävä oranssi-musta-harmaa väritys) voisi olla uudistuslistan kärkipäässä. Räikkönenhän jossain myönsi, että hirveäthän nämä ovat, mutta pakkohan niitä on pitää.mmjj sanoi:Midlandin uusi väritys on juuri sellainen, millaiseen suuntaan McLareninkin olisi suunnattava, kun tukijaksi tulee punainen Vodafone.
No jaa, ei tuo ainakaan sivuponttooneista niin hirvittävästi ole muuttunut. Etusiipikin näyttäisi olevan viimevuotista mallia. Onko mitään muuta oikeastaan muuttunut kuin keulan, ponttoonin edessä olevan härpäkkeen ja takasiiven muotoilu. Takasiipikin näyttää pikemmin paluulta vanhempaan malliin kuin uudelta innovaatiolta.J.Heldenview sanoi:aikamoinen puusilmä... ihan ihmekommenttia tulee ... oikein 2autoekspertti"
Minardille annettiin erikoislupa käyttää rajoitettua V10 moottoria taloudellisten syiden takia. Sen takia onkin väärin, että vakavarainen Toro Rosso saa sitä käyttää.Jos MF1 syyttää Toro Rossoa siitä, että se saa etua käyttäessään V10-moottoreita, miksei se itse käytä niitä? Tai muut tallit, mikseivät Williams tai Ferrari tai muut käytä veekymppejä, jos ne moottorit kerran ovat parempia mutkissa ja lähdöissä niin kuin sanotaan?
Minardi ei saanut mitään erityislupaa, vaan mahdollisuus oli kaikilla pikkutalleilla. Midland käyttää V8:aa myös siksi, että Toyota toimittaa heille sellaisen mielummin kuin V10:n. Toro Rosso -kauppa varmistui sen verran myöhään, että niin uuden moottorisopimuksen neuvottelu kuin auton muuttaminen sitä varten olisi ollut sanotaanko haastavaa. Toki talli saa nyt jossain määrin epäreilua etua kun auto on käytännössä RB01.poko sanoi:Minardille annettiin erikoislupa käyttää rajoitettua V10 moottoria taloudellisten syiden takia. Sen takia onkin väärin, että vakavarainen Toro Rosso saa sitä käyttää.
Pyytäisin tarkennusta. Antoiko FIA mitään rajoitusta siitä, kuka V10:ä saa käyttää? Olen sellaisessa - joskin hämärässä - käsityksessä, että suuret tallit olisivat keskenään sopineet, etteivät ne vanhoja moottoreita käytä.Bobakki sanoi:Minardi ei saanut mitään erityislupaa, vaan mahdollisuus oli kaikilla pikkutalleilla.