markoj
Custom User
KiitsNoi päätöksenteot vaan ei oikein oo mun vahvin puoli
![]()
Pomonpaikka hakusessa?
KiitsNoi päätöksenteot vaan ei oikein oo mun vahvin puoli
![]()
Tuo on tietysti eri juttu, luulin heidän kysyneen sinua palkkatöihin. Itse kysäisen useimmiten asiakkailta mitä suuruusluokkaa olet ko. projektista ajatellut. Tosin mun hommissa kun tietää asiakkaan ajatteleman hintaluokan säätää erilaisia juttuja sen mukaisesti.
Tuohon laskentaan on aika hyvä ohje sellainen, että ensiksi pyrit laskemaan realistisesti sen mitä se vie aikaa. Sen jälkeen lisäät tunteja noin 50 %, niitä asioita varten, joita et ole huomioinut. Tuon jälkeen kerrot koko jutun 2,5'llä, silloin ollaan aika lähellä totuutta.Mun ongelma tässä oli se, että piti nähdä ko. projektin vaikeustaso ja todellinen laajuus ennen kuin uskalsi mitään sanoa. No nyt tuo info on mailissa ja alaa paremmin tutkiva kaveri syynää sitä. Hänen arvionsa mukaan on hintavampi ja aikaavievämpi projekti kuin olin arvioinut.
Tuohon laskentaan on aika hyvä ohje sellainen, että ensiksi pyrit laskemaan realistisesti sen mitä se vie aikaa. Sen jälkeen lisäät tunteja noin 50 %, niitä asioita varten, joita et ole huomioinut. Tuon jälkeen kerrot koko jutun 2,5'llä, silloin ollaan aika lähellä totuutta.
Ei se noin mene. Riittää kun kertoo arvioimansa ajan piin likiarvolla.Tuohon laskentaan on aika hyvä ohje sellainen, että ensiksi pyrit laskemaan realistisesti sen mitä se vie aikaa. Sen jälkeen lisäät tunteja noin 50 %, niitä asioita varten, joita et ole huomioinut. Tuon jälkeen kerrot koko jutun 2,5'llä, silloin ollaan aika lähellä totuutta.
Tuo on ihan hyvä metodi myös.Ei se noin mene. Riittää kun kertoo arvioimansa ajan piin likiarvolla.
*jää pois*Me mennään Tallinnaan, me mennään Tallinnaan pois ei saa jäädä kukaan. Me mennään Tallinnaan me mennään Tallinnaan tehdään tunneli niin kaikki ehtii mukaan!
Juu, vakiintuneet on niin toimialakohtaisia. Veloituksessa sun kannattaa kilpailutilanteen lisäksi huomioida, että parhaassakin tapauksessa ns. laskutettavaa työaikaa on max 70 %. Ja sillä pitää kattaa kiinteiden kulujen (vuokra, vakuutukset jne) lisäksi loma-aikojen tulot (vaikkei niitä pitäisikään) ja varautua kehnompiin aikoihin. Yleisesti ottaen hinnalla ei kannata lähteä hankkimaan asiakkaita (ellei tietysti ole ihan pakko).
Voittajafiilis! Sain tarjotun työn ehdottamaani hintaan.
Voittajafiilis! Sain tarjotun työn ehdottamaani hintaan.
Huvittunut, koska parissakin toikissa törmännyt Juskasen ja Jaskqguesin nokitteluun.
Pitääkö tässä nyt lukea forumia tiukemmalla seulalla, kun moista en ole nähnyt lain :thumbfh::nope:
Me mennään Tallinnaan, me mennään Tallinnaan pois ei saa jäädä kukaan. Me mennään Tallinnaan me mennään Tallinnaan tehdään tunneli niin kaikki ehtii mukaan!
Juu, vakiintuneet on niin toimialakohtaisia. Veloituksessa sun kannattaa kilpailutilanteen lisäksi huomioida, että parhaassakin tapauksessa ns. laskutettavaa työaikaa on max 70 %. Ja sillä pitää kattaa kiinteiden kulujen (vuokra, vakuutukset jne) lisäksi loma-aikojen tulot (vaikkei niitä pitäisikään) ja varautua kehnompiin aikoihin. Yleisesti ottaen hinnalla ei kannata lähteä hankkimaan asiakkaita (ellei tietysti ole ihan pakko).