Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juskanen sanoi:
Oon jotenkin ihan jumissa. Käynnistymisvaikeuksia. Töitä olis, mutta ei tiiä mistä aloittais... paree vissiin hörpätä toi kahvikuppi ensin ja tehdä hieno toimintasuunnitelma. Tänään yritän lähteä aikaisemmin kuin eilen :ahem:

Päätä meinaa särkeä. Eilen iltapäivällä alkoi jomottelu, ja tuntuu jatkuvan edelleen. Noh, nappia naamaan, ei tässä jouda potemaan.
Oletko koskaan käynyt työtehokkuuskursseja? Meillä kaikilla on aika paljon erilaisia 'aikasyöppöjä', joita voi poistaa ja vähentää. Ja sitten pitäis priorisoida ja jättää 'turhat' tekemättä.

2 kertaa olen kursseilla käynyt ja kyllä välillä ihan naurattaa, kun 'löytää' itsensä sieltä vastaamasta johonkin sähköpostiin.:D

Kiire on ihmisen itselleen tekemä olotila.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Moe Szyslak sanoi:
Oletko koskaan käynyt työtehokkuuskursseja? Meillä kaikilla on aika paljon erilaisia 'aikasyöppöjä', joita voi poistaa ja vähentää. Ja sitten pitäis priorisoida ja jättää 'turhat' tekemättä.

2 kertaa olen kursseilla käynyt ja kyllä välillä ihan naurattaa, kun 'löytää' itsensä sieltä vastaamasta johonkin sähköpostiin.:D

Kiire on ihmisen itselleen tekemä olotila.
Niinhän se on. Ei mulla oikeastaan mikään kamala kiire ole, töitä vaan on liikaa. Eikä mua stressaa lain, mähän teen vain mitä käsketään. Se on muiden ihmisten homma priorisoida näitä hommia (tällä hetkellä tuotannon johto ja firman Suomen kakkosmies priorisoi mun hommia, eli mä en ota siitä paineita lain). Nää on vaan töitä... Voi olla, että tänäänkin tulee pitkä päivä. Mutta lähden sit joskus toiste aiemmin, tai pidän ihan vapaata.

Olen yllättänyt itseni ja vissiin läheisenikin pysymällä melko hyväntuulisena ja vittuuntumattomana tässä työtilanteessa. Luulen, että mä olen jo niin kaukana sen vitutus/stressirajan takana, että ei enää tunnu missään. Teen vaan töitä ja sekös naurattaa. Tilanne on oikeasti aivan uskomaton tällä hetkellä, mutta ei se oo mun asia murehtia sitä. Herrat päättäkööt, resursoikoot ja priorisoikoot.

Mutta joo. Nyt on kahvi juotu ja toimintasuunnitelma tehty. Meinaan saada jopa jotain aikaan enne kuin pitää lähteä palavereihin, joten HEIPPA! :thumbup:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eli duunit kannattaa laittaa tärkeysjärjestykseen kasaan. Siitä rupee kasan päältä niitä tekemään. Jos tulee välillä joku toinen homma, laittaa sen HETI siihen kohtaan, missä se pitää tehdä. Tärkein kaluste on roskakori.:ahem:

Sitten vaan tekee niitä pois, jos ei kerkee deadlineen mennessä, on joku toinen tehnyt virheen jakaessaan tehtäviä. Yks Juskanen pystyy tekemään yhden Juskasen verran hommia. Ja sitä paitsi, töitähän ne vaan on. Oikee elämä on jossakin muualla.:ahem:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Moe Szyslak sanoi:
Eli duunit kannattaa laittaa tärkeysjärjestykseen kasaan. Siitä rupee kasan päältä niitä tekemään. Jos tulee välillä joku toinen homma, laittaa sen HETI siihen kohtaan, missä se pitää tehdä. Tärkein kaluste on roskakori.:ahem:

Sitten vaan tekee niitä pois, jos ei kerkee deadlineen mennessä, on joku toinen tehnyt virheen jakaessaan tehtäviä. Yks Juskanen pystyy tekemään yhden Juskasen verran hommia. Ja sitä paitsi, töitähän ne vaan on. Oikee elämä on jossakin muualla.:ahem:
Noin pitäisi tehdä. Itselläni on ollut vaikeuksia töiden ja "töiden" kanssa eli vapaaehtoishommia olen ottanut liikaa. Monesta hommelista, joita olen vuositolkulla väsännyt, olen nyt kieltäytynyt ja saanut jo vähän vittumoisen maineen.

Töiden ohella tulee puuhailtua muutakin, kuten naureskeltua täällä. Nytkin siirrän huvikseni tässä samalla kaitafilmiä Kuopion MM-motocrossista 1982 YouTubeen.
 

Makkonen

Guest
Olga sanoi:
Onpa huono olo. Vapisuttaa, heikottaa ja hiottaa. Pitäisköhän lähteä kotiin. :frown:
Pitäisi.

Mulla alkoi flunnssa viime sunnuntaina ja puolväkisin menin maanantai-aamuna töihin. Pari tuntia olin siellä, kunnes lähdin kotia.
Suotta sitä omalla terveydellä leikkii, kotiin huilamaan vaan niin ehkäpä parantuukin nopeammin ja riistäjäporvari työnantaja saa nauttia työpanoksestasi enemmän. :eek:
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Mulla on taas torstain ihq 12h toipaiva edessa. Ei oo vasy. En oo kipea.Ei edes flunssaa. Ja kiirettakaan ei varmaan tuu jos vaan pidan aikataulusta kiinni. Nain se menee. :ahem:
Ja toi akan pera on :thumbup: mut epailen kuitenkin pienehkoa kuvamanipulaatiota. Ei kellaan oo tuollaiset selkalihakset.
Olgalle paranemisia. Panadolhottia vaan naamariin!
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Moe Szyslak sanoi:
Oletko koskaan käynyt työtehokkuuskursseja? Meillä kaikilla on aika paljon erilaisia 'aikasyöppöjä', joita voi poistaa ja vähentää. Ja sitten pitäis priorisoida ja jättää 'turhat' tekemättä.

2 kertaa olen kursseilla käynyt ja kyllä välillä ihan naurattaa, kun 'löytää' itsensä sieltä vastaamasta johonkin sähköpostiin.:D

Kiire on ihmisen itselleen tekemä olotila.
Melkoisia aikasyöppöjä ovat myös ihmiset, jotka omana joutilaana hetkenään tulevat toteuttamaan omaa puheripuliaan ja vievät siinä samalla toisenkin ihmisen ajan, vaikka juuri sillä hetkellä olisi ihan tärkeääkin tekemistä. Minun työhuoneeni on niin 'ottavalla' paikalla, että tänne on niin helppo pistäytyä viettämään aikaa(nsa). Muutenkin 'kynnys' huoneeseen tulemiselle on aika matala.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Olga sanoi:
Melkoisia aikasyöppöjä ovat myös ihmiset, jotka omana joutilaana hetkenään tulevat toteuttamaan omaa puheripuliaan ja vievät siinä samalla toisenkin ihmisen ajan, vaikka juuri sillä hetkellä olisi ihan tärkeääkin tekemistä. Minun työhuoneeni on niin 'ottavalla' paikalla, että tänne on niin helppo pistäytyä viettämään aikaa(nsa). Muutenkin 'kynnys' huoneeseen tulemiselle on aika matala.
Totta! Ja arvaapa onko avokonttorissa kynnyksia ollenkaan :rolleyes: Nuo tyypit käy välillä tavattomasti hermoon, jos olisi oikeitakin töitä. Joskus kun on pitänyt kimpassa duunikaverin kanssa saada jotain tehtyä, niin ollaan varattu neukkari työntekoa varten, kesken "palaverin" ei vielä kukaan ole tullut puheripuliaan toteuttamaan :D Tässä firmassa kun on omat työhuoneet vain juristeilla.

Mä olen ollut tosi ahkera koko aamupäivän, oon saanu hurjasti hommia tehtyä. Niinpä nyt vietän ansaittua ruokista. Kahdeksitoista sitten pitäisi lähteä asiakkaalle palaveeraamaan.

Mieliala on hyvä :ahem:
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Olga sanoi:
Melkoisia aikasyöppöjä ovat myös ihmiset, jotka omana joutilaana hetkenään tulevat toteuttamaan omaa puheripuliaan ja vievät siinä samalla toisenkin ihmisen ajan, vaikka juuri sillä hetkellä olisi ihan tärkeääkin tekemistä. Minun työhuoneeni on niin 'ottavalla' paikalla, että tänne on niin helppo pistäytyä viettämään aikaa(nsa). Muutenkin 'kynnys' huoneeseen tulemiselle on aika matala.
Meillä yksi samanlainen parkkeeraaja lähtee yleensä huoneesta silloin, kun viereisestä/läheisestä huoneesta soitetaan tavallinen sisäinen puhelu.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
jps sanoi:
Mielenkiintoinen työpaikka.
:D

Mutta siis... eiks kaikilla ole oikeita töitä ja vähemmän oikeita töitä? Esimerkiksi palaverit ei ole oikeita töitä. Eikä sellaset nakkihommat, joita koulutettu apinakin pystyisi tekemään. Sen sijaan esim. laskutettavat työt ja mielenkiintoiset ja haastelliset jutut on oikeita töitä :D
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Toipaikalla toisilla näkyy vitutus kasvavan kun ei ole vieläkään muuttohommaa jatkettu ja ollaan vielä vanhassa, paskasessa hallissa. Nythän siellä ei ole enää apuvälineitä kuten 250 kg:n nostureita lähes kuukauteen.

Vessat ei toimi kunnolla, joten jos on paskahätä, saa kävellä 200 metriä lähimpään, toimivaan vessaan heittämään savet.

Välissä on joutunut olemaan 2 päivää kylmässä kun öljy loppui lämmityksestä ennen kuin saatiin lisää. Valtaosa työkaluista ovat uudella hallilla ja meillä vaan rajalliset työkalut, joilla ihme kyllä, pärjättiin tähän asti.

Olisiko syytä ottaa digikameralla kuvia hallista, omatekoisia viritelmiä vaarallisten koneiden sisällöstä? Vakituisen toipaikan saatuani olisi syytä pyytää ROIMAA palkankorotusta ja mainita todisteista ja todistajista?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Thunder sanoi:
Olisiko syytä ottaa digikameralla kuvia hallista, omatekoisia viritelmiä vaarallisten koneiden sisällöstä? Vakituisen toipaikan saatuani olisi syytä pyytää ROIMAA palkankorotusta ja mainita todisteista ja todistajista?
Tuollainen kiristyshän se varmasti auttaakin... :doubtful: :nope:
 
Ylös