Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Olga sanoi:
Melkoisia aikasyöppöjä ovat myös ihmiset, jotka omana joutilaana hetkenään tulevat toteuttamaan omaa puheripuliaan ja vievät siinä samalla toisenkin ihmisen ajan, vaikka juuri sillä hetkellä olisi ihan tärkeääkin tekemistä. Minun työhuoneeni on niin 'ottavalla' paikalla, että tänne on niin helppo pistäytyä viettämään aikaa(nsa). Muutenkin 'kynnys' huoneeseen tulemiselle on aika matala.
Sulla on työhuone, mutta ei ovea ollenkaan? Tai ainakaan ovessa ei ole lukkoa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
burb sanoi:
Tuollainen kiristyshän se varmasti auttaakin... :doubtful: :nope:
Se mikään kiristys ole, rikottu lakeja, joten pitäähän sitä työnantajalle antaa kuritoimenpiteitä lakien noudattamiseen.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Thunder sanoi:
Se mikään kiristys ole, rikottu lakeja, joten pitäähän sitä työnantajalle antaa kuritoimenpiteitä lakien noudattamiseen.
Jos lakeja on rikottu niin sitten ilmoitat asiasta työnantajalle tai poliisille. Niin pian kuin mahdollista.
Mutta jos höpötät roimasta palkankorotuksesta ja todisteista niin ilman muuta kyse on kiristyksestä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Thunder sanoi:
Se mikään kiristys ole, rikottu lakeja, joten pitäähän sitä työnantajalle antaa kuritoimenpiteitä lakien noudattamiseen.
Kyllä tuo ihan selkeästi on kiristystä, kokeile vaikka. Jos annat ko. todistusaineiston työsuojeluviranomaisille, se ei ole kiristystä. Mutta jos vaadit palkankorotusta, uhalla että muuten toimitat ne työsuojeluviranomaisille, poliisille tms, se on erittäin selvää kiristystä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
jps sanoi:
Kyllä tuo ihan selkeästi on kiristystä, kokeile vaikka. Jos annat ko. todistusaineiston työsuojeluviranomaisille, se ei ole kiristystä. Mutta jos vaadit palkankorotusta, uhalla että muuten toimitat ne työsuojeluviranomaisille, poliisille tms, se on erittäin selvää kiristystä.
On se kyllä kiristystä, myönnän sen. Lahjontaa on ollut näköjään ennenkin kun vakituiset kertoivat esim. sähkötarkastajan, työsuojeluviranomaisen käyneen tarkistamassa paskasen hallin puolella, jossa sähkörasiat repsottavat luukut puoliksi auki ja laitteissa viritelmät, mutta ne eivät siitä ole mitään reagoineet vaikka laki määrää ilmoittamaan välittömästi ja työnantaja vaan lupailee mutta mitään ei ole tapahtunut... Mikähän siinä sitten on avuksi? Onhan tuossa poliisitkin tulleet useammin katsomaan ja tarkistuttamaan oleskelulupia ja nähneet epäkohtia mutta eivät tehneet mitään muuta kuin vieneet pimatsun venskun maijaansa ja lähettivät Venäjälle.

Oli tuossa joku tilanne ollut päällä, että toiset yrittivät painostaa työnantajaa ja työnantaja vastasi siihen joukkoirtisanomisen uhalla, nopeasti vastarinta katosi eikä ihmekään kun puolet venäläisistä vetäytyivät välittömästi ja siinä se.

Jos vain hätäkuuklella löytäisi täysin oikeuden ratkaisuja näistä kiistanoloisista asioista niin sitten voisi varmemmin tietää mitä tehdä. Lainpykälät yksinään ei riitä.

EDIT: Elämä ei ole aina oikeudenmukainen, sanoi yksi vakituinen työntekijä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Thunder sanoi:
Jos vain hätäkuuklella löytäisi täysin oikeuden ratkaisuja näistä kiistanoloisista asioista niin sitten voisi varmemmin tietää mitä tehdä. Lainpykälät yksinään ei riitä.
Jos kuulut johonkin liittoon niin ilmoita sinne, silloin sun ei tartte miettiä pykäliä ja päätöksiä, kyllä ne hoitaa sen homman.
Jos et kuulu niin kannattaisko liittyä?
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
burb sanoi:
Jos kuulut johonkin liittoon niin ilmoita sinne, silloin sun ei tartte miettiä pykäliä ja päätöksiä, kyllä ne hoitaa sen homman.
Jos et kuulu niin kannattaisko liittyä?
Sitä on kyllä yritetty ilmoittaa, kuulun liittoon, munatonta touhua. Eiköhän asiat järjesty vasta sitten kun olen vakituisesti töissä niin täytyy puuttua moniin asioihin, koeajalla ei paljoa voi tehdä tai tulee kalossista.

En todellakaan aio niellä näitä epäkohtia.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
AJ sanoi:
Sulla on työhuone, mutta ei ovea ollenkaan? Tai ainakaan ovessa ei ole lukkoa.
Lukkohan minulla tietenkin on ja ovi, mutta jostain syystä ovi ei ole aina lukittu, kun olen paikalla.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
:jaska: :jaska: :jaska:

Aamulla ajattelin että olin vaan unohtanut lompakkoni toisen takin taskuun. Olen tässä kohta pari tuntia sitä lompakkoa kotoa etsinyt eikä löydy mistään :mad_old: Onko se prkl:mad_old: :mad_old: pudonnut johonkin. Nyt vaan kortteja kuolettamaan. Onneksi tunnukset on eri paikassa, joten eipä kai niillä korteillakaan kukaan mitään tee, mutta se korttien hankinta, ja ajokortin :jaska: :jaska:

Nyt ottaa pannuun ja lujaa:mad_old:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Lukkohan minulla tietenkin on ja ovi, mutta jostain syystä ovi ei ole aina lukittu, kun olen paikalla.
Etkä osaa sanoa: Mees vittuun siit pyörimästä?:doubtful:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Micael sanoi:
:jaska: :jaska: :jaska:

Aamulla ajattelin että olin vaan unohtanut lompakkoni toisen takin taskuun. Olen tässä kohta pari tuntia sitä lompakkoa kotoa etsinyt eikä löydy mistään :mad_old: Onko se prkl:mad_old: :mad_old: pudonnut johonkin. Nyt vaan kortteja kuolettamaan. Onneksi tunnukset on eri paikassa, joten eipä kai niillä korteillakaan kukaan mitään tee, mutta se korttien hankinta, ja ajokortin

Nyt ottaa pannuun ja lujaa:mad_old:
Nyt otan osaa, OIKEESTI!:(

Toi on noita elämän pieniä 'onnenhetkiä'.:mad:
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Micael sanoi:
:jaska: :jaska: :jaska:

Aamulla ajattelin että olin vaan unohtanut lompakkoni toisen takin taskuun. Olen tässä kohta pari tuntia sitä lompakkoa kotoa etsinyt eikä löydy mistään :mad_old: Onko se prkl:mad_old: :mad_old: pudonnut johonkin. Nyt vaan kortteja kuolettamaan. Onneksi tunnukset on eri paikassa, joten eipä kai niillä korteillakaan kukaan mitään tee, mutta se korttien hankinta, ja ajokortin :jaska: :jaska:

Nyt ottaa pannuun ja lujaa:mad_old:
:frown:

Koin vastaavan jutun viime syksynä. Onneksi eräs rekkakusti poimi kukkaroni ja hänen pomonsa soitti mulle kysyen onko multa kadonnut mitään? Sain kukkaroni takaisin ajamalla ylimääräisen 260 km lenkin.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Etsinnöistä ja lukuisista kyselyistä huolimatta ei ole löytynyt. Kuoletin kortit ja huomenna pitänee polliisilaitokselle ilmoittaa, josko uuden ajokortin antasivat.:mad:

Hitto, ja rahaakin kävin tänään nostamassa. Joku on nyt 120 euroo rikkaampi.
 
Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Toisen käden kämmenselästä kutittaa, joten kun kohta rapsuttelen sitä, olen askelta lähempänä nirvanaa.
 
Ylös