Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Myöhäisessä urheilussa on myös se vika, että sen jälkeen ei tahdo saada unta...
Näin! Itsekin nautin suunnattomasti yö-urheilusta. Jotenkin se on pimeällä kivempaa. Se tuo sellaisen jännän lisän siihen. Etenkin maastossa pyöräilyyn tai hiihtoon. Valitettavasti kesäaikaan se ei ole käytännössä mahdollista kuin lomalla. Juuri siis ton takia, kun urheilusuorituksen jälkeen menee vähintään 3 tuntia ennen kuin saa unta.
Talvella se onnistuu, kun pimeys alkaa jo siinä viiden, kuuden aikaan etelä-suomessa.

Kysyisinkin Matxilta vielä tosta valosta. Näkikö sillä oikeasti eteensä? Pyörävalon tärkein ominaisuushan on se, että muut näkee sut. Minun käyttötarkoitukseeni palvelisi kuitenkin parhaiten sellainen valo, jolla näkee eteensä kapealla valottomalla metsätiellä ~30km/h vauhdissakin.
Sellaista valoa en ole tähän päivään mennessä vielä kovin halvalla saanut. Hakuammunnalla muutamia ostanut, mutta ei.. Pitää vissiin hankkia joku tehokas suunnistuslamppu tms. joka tietty maksaa ties miten paljon.. Ja siinäkin jää arvailtavaksi saako sen kypärään tai tankoon kiinni..

Pyörävalon kirkkaudelle ja valaisevuudelle on ilmeisesti olemassa jokin säädös, minkä takia kunnon valoja ei meinaa löytää? Ymmärrän sen pointin täysin liikenneturvallisuuden kannalta, mutta mitä jos sitä ei käytäkään liikenteessä? Onko se silti laiton? Noh.. ehkä vielä löydän hyvän ajovalon pimeälle..
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Näin! Itsekin nautin suunnattomasti yö-urheilusta. Jotenkin se on pimeällä kivempaa. Se tuo sellaisen jännän lisän siihen. Etenkin maastossa pyöräilyyn tai hiihtoon. Valitettavasti kesäaikaan se ei ole käytännössä mahdollista kuin lomalla. Juuri siis ton takia, kun urheilusuorituksen jälkeen menee vähintään 3 tuntia ennen kuin saa unta.
Talvella se onnistuu, kun pimeys alkaa jo siinä viiden, kuuden aikaan etelä-suomessa.

Kysyisinkin Matxilta vielä tosta valosta. Näkikö sillä oikeasti eteensä? Pyörävalon tärkein ominaisuushan on se, että muut näkee sut. Minun käyttötarkoitukseeni palvelisi kuitenkin parhaiten sellainen valo, jolla näkee eteensä kapealla valottomalla metsätiellä ~30km/h vauhdissakin.
Sellaista valoa en ole tähän päivään mennessä vielä kovin halvalla saanut. Hakuammunnalla muutamia ostanut, mutta ei.. Pitää vissiin hankkia joku tehokas suunnistuslamppu tms. joka tietty maksaa ties miten paljon.. Ja siinäkin jää arvailtavaksi saako sen kypärään tai tankoon kiinni..

Pyörävalon kirkkaudelle ja valaisevuudelle on ilmeisesti olemassa jokin säädös, minkä takia kunnon valoja ei meinaa löytää? Ymmärrän sen pointin täysin liikenneturvallisuuden kannalta, mutta mitä jos sitä ei käytäkään liikenteessä? Onko se silti laiton? Noh.. ehkä vielä löydän hyvän ajovalon pimeälle..
Pulttaat tollasen kiinni kypärään ja akku repussa selkään, niin eiköhän ala näkemään. :D:D

Tulee samalla treenattu niskalihaksetkin :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pulttaat tollasen kiinni kypärään ja akku repussa selkään, niin eiköhän ala näkemään. :D:D

Tulee samalla treenattu niskalihaksetkin :ahem:
Muuten hyvä, mut tota ei vissiin ihan muutamalla kympillä saa? :D

Siis kyllähän fillariinkin löytyy kunnon valonheittimiä, mutta ne maksaa vähintään 500€.. :)
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kyllä mun mielestä tolla kahden valon systeemillä hyvin näki mutta en tiedä riittääkö se sulle? Voi olla että sä joudut investoimaan niihin sellasiin ~200€:n lamppuihin että on tarpeeksi kirkas?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Muuten hyvä, mut tota ei vissiin ihan muutamalla kympillä saa? :D

Siis kyllähän fillariinkin löytyy kunnon valonheittimiä, mutta ne maksaa vähintään 500€.. :)
Noh, ei kyllä näe skootterivaloillakaan paljoa, kun pimeällä kevyenliikenteenväylällä ajelee...jos vauhtia on se täydet 45km/h, mutta käytännössä pimeällä ei tuota vauhtia uskalla ajaakaan.

Ei näe vaikka olis pitkät päällä, mutta voi johtua osittain allekirjoittaneet luonnostaan heikosta näkökyvystä.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyllä mun mielestä tolla kahden valon systeemillä hyvin näki mutta en tiedä riittääkö se sulle? Voi olla että sä joudut investoimaan niihin sellasiin ~200€:n lamppuihin että on tarpeeksi kirkas?
Voi olla..
Ajattelin kokeilla seuraavaksi tuota Sigman Evo -valosysteemiä.. Maksais jotain neljä kymppiä bike24:ssä.. Jos sekään ei valaise tarpeeksi, niin sit joutunee ostamaan jonkun arvokkaamman valaisulaitteen..

Eipä toisaalta turha investointi olisi sellainen suunnistuslamppu, koska sellaista tarvitaan ens kesän Jukolan viestissä viimeistään..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Paska ja raivostunut fiilis.

Mulla oli aamulla iso riita isän kanssa. Hän lähti sitten suutuspäissään autolla johonkin. Yritin soittaa, mutta ei vastannut.. Yritin äsken uudestaan niin puhelin oli kiinni. Joko on oikeasti päättänyt pistää puhevälit poikki tai sitten on tapahtunut jotain. Isällä kun on noita sydänvaivojakin..

Olen edelleen myös itsekin vihainen isälle, mutta haluaisin silti selvittää asian..

Tästä johtuen olin tänään liikenteessäkin itse piru.. Huusin ja raivosin törttöileville autoilijoille, vaikka yleensä olen aika rauhallinen..
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Paska ja raivostunut fiilis.

Mulla oli aamulla iso riita isän kanssa. Hän lähti sitten suutuspäissään autolla johonkin. Yritin soittaa, mutta ei vastannut.. Yritin äsken uudestaan niin puhelin oli kiinni. Joko on oikeasti päättänyt pistää puhevälit poikki tai sitten on tapahtunut jotain. Isällä kun on noita sydänvaivojakin..

Olen edelleen myös itsekin vihainen isälle, mutta haluaisin silti selvittää asian..

Tästä johtuen olin tänään liikenteessäkin itse piru.. Huusin ja raivosin törttöileville autoilijoille, vaikka yleensä olen aika rauhallinen..
Mistäs riitelitte? Minen pysty isän kans riitelemään ollenkaan ku en kauheesti arvosta koko äijää, ja yhteydenpidottomuus tulee enemmän mun puolelta. :eek:
 
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
205
Valencian GP:n aika-ajot ja keihäsfinaali menevät päällekkäin.:jaska: Vittu.:mad:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
... ja onhan näitä välineitä useammankin toiminnon seuraamiseen: radio, tv, netti, känny... :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
asia sovittu isän kanssa.. kaikki ok. :)

En mä tiedä vaikuttiko mun reaktioon joku tunnearvo mikä siihen pyörään oli.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Iloinen ja positiivisesti yllättynyt, havaitessani että suomella on kansainvälisiin
karkeloihin heittää näin laajalla materiaalilla menestyvää porukkaa useammassakin lajissa.

Esim Keihäänheitto : Viidestä parhaasta olympiasuorituksesta 60% oli suomalaisten tekemiä. 60% suomi - 40% muu maailma. :thumbup::ahem:
Formulaiden aika-ajot : Suomi taas. Mikään muu maa ei saa lähes joka kerta kuuteen ekaan lähtöruutuun kahta kansalaistaan. :thumbup:

HIENOA SUOMI JA SUOMALAISET! Taitoa menestymiseen löytyy!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös