Komppaan kyllä pmv:tä, hyvin kirjoitettu! Itse asiassa minulla on aina ollut tuo sama assosiaatio Häkkinen = nopeus. Sinänsä hauska sattuma
Tässä tullaan kuitenkin taas siihen samaan asiaan, mistä oli jossain toisessa topicissa puhetta, eli kuskien arvostukseen ja sen mahdolliseen heikkenemiseen. Mielestäni ei kenenkään kuskin arvostus ole valettu betoniin vaan se elää jatkuvasti tosielämän suoritusten ja näyttöjen perusteella. Vaikka Mika onkin kaksinkertainen F1-mestari ja kiistatta yksi lajin legendoista, ei se poista sitä tosiasiaa, että kyllä tuo DTM-räpeltely vain vääjäämättä heikentää miehen arvostusta. Sille ei vain voi mitään.
Kaipa se on sitten nimenomaan tuo halu voittaa ja olla paras, mikä Mikalta tällä hetkellä puuttuu. Kertoohan siitä jotain jo se, että Mikan pitää jatkuvasti haastatteluissa erikseen hokea, kuinka kova motivaatio on jne. Hän ikään kuin suggeroi itseäänkin uskomaan sen. En muista koskaan Mikan puhuneen samanlaisia juttuja kun vielä ajoi ykkösiä...
Tulee muuten olemaan ERITTÄIN mielenkiintoista nähdä, mitä Schumi tekee jatkossa. Mikahan nimenomaan ennusti, että parin vuoden päästä Schumillakin alkaa kaasujalkaa kutittamaan ja jokin kilpasarja kutsuisi (kartingin MM-sarjastahan on ollut jo nyt puhetta). Niin veikkaan kyllä itsekin mutta tältä istumalta voisin kyllä hyvin kuvitella, että Schumin kohdalla kontrasti F1-uran kunnianhimon ja voitontahdon sekä jäähdyttelyajojen välillä tulisi olemaan vielä Mikaakin suurempi. Schumi eli kuitenkin ykkösiä ehkä totaalisemmin kuin kukaan koskaan ja sen hullun voitontahdon näki konkreettisesti jopa TV:n välityksellä.
Mistä tulikin muuten mieleeni, että oma näkemykseni on, että Schumi nimenomaan janosi voittoa enemmän kuin mitään muuta kun taas toinen riivattu, eli Kimi Räikkönen, taas vastaavasti vihaa häviämistä enemmän kuin mitään muuta eikä koskaan halua olla ketään huonompi. Lopputulos taitaa olla aika sama mutta toisella motivaatio on ikäänkuin positiivinen ja toisella negatiivinen. Noh, tämä nyt oli vain ihan tällaista omaa kelausta, ei tarvitse ottaa ihan 100% vakavasti
Ja nyt kun hieman asiaan perehdyin tarkemmin, niin kyllä tuo mennyt DTM-viikonloppukin taisi vain vahvistaa sitä, että kyllä Mika ajaa osaa mutta auton säätö on onnetonta. Nimittäin aika-ajoissa Mika ajoi neljänneksi nopeimman ajan kaiken kaikkiaan mutta nopein kierros syntyi toiseksiviimeisellä sessiolla, minkä jälkeen lähdettiin sorkkimaan säätöjä, jotka sitten menivät päin mäntyä. Ja vielä pahemmin sitten kisaa kohden...