*wruuum*
Well-known member
Edelleenkin olen sitä mieltä, että mikään ei ole mustavalkoista tai yksioikoista, ei edes minun edustamani kanta.Törni sanoi:Totuus ei ole tässäkään asiassa mustavalkoinen. Oma mielipiteeni on se, että lopputuloksessa liioitellaan kuljettajan merkitystä. Siis liioitellaan sekä kuljettajana, että auton kehittäjänä. Tuo edustamasi näkemys on juuri sitä mihin markkinavoimat haluavat kuluttajat ohjata.
En vieläkään tuntunut saavan mielipidettäni ymmärrettävään muotoon. Minun mielestäni siis ei pidä korostaa tiimiä tai kuljettajaa erikseen, vaan katson, että molemmat ovat pikemminkin samanarvoisia, ainakin toisistaan riippuvia. Eli vielä kerran, yhdessä he luovat sen nopean auton, kumpikaan ei tee sitä yksin tai kumpikaan ei ole korostetusti tärkeämmässä asemassa. Tätä siis ajoin takaa mielipiteessäni.
Itse en osaa sanoa mitä markkinavoimat tuovat esiin, tiimin imago sekä kuljettajan merkitys ja korostaminen ovat kyllä varmasti hyvinkin lähellä tallien johdon sydäntä. Silti puhun itse pelkästään nopean auton luomisesta, siihen vaikuttavista tekijöistä, tiimistä, kuljettajasta ja heidän nopeutensa mittaamisesta radalle niin Formula 1:ssä kuin yleisesti moottoriurheilussa. Tässä tapauksessa en katso markkinavoimien vaikuttavan.Törni sanoi:Markinointiyhteistyössä kuljettajan rooli korostuu valtavasti, ja on bisneksen etu, että myös kuluttajat uskovat kuljettajien olevan merkityksellisempiä kuin he ovatkaan. Totta kai markkinavoimat haluavat sen brändin sieltä kuljettajan takaa esiin, mutta he tietävät, että oikea tapa sen esiintuomiseen on kuljettaja, jota massat palvovat...
Myönnän että kärjistin, kirjoitus vaiheessa jo emmin tuon kirjoittamista, mutta ajattelin sillä kärjistetysti kuvata mielipiteitä täällä, jotka ovat tietysti laidasta laitaan, sekä auton että kuljettajan puolesta. Tuskinpa tulen tuohon palaamaan, en kuitenkaan tiedä tai edusta foorumin yleistä mielipidettä tai siitä tiedä.Törni sanoi:Käyttämäsi ilmaisut kuten "jos auto on nopea, niin sillä ajaa voittoon kuka tahansa", ovat kuitenkin kärjistyksiä. Kuten sanoin, tämäkään asia ei ole mustavalkoinen. Kyllä kuljettajalla merkitys on, mutta ei lopputulokseen niin suuri kuin yleisesti uskotaan.