Mika ja Kimi

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Kirjoitin viestissäni, ettei Kimille ole sattunut samanlaista tilannetta kuin Mikalle Monzassa, mikä käsittääkseni pitää paikkansa.
Mä oletin, että sellaisella aivopierulla kuin Monza '99 ei tarkoitettu kirjaimellisesti identtistä tilannetta, vaan ihan yleisesti suurempaa mokaa. Siinä oot oikeessa, että Kimi ei oo spinnannu kärkipaikalta Monzan ekassa shikaanissa, ei oo tosin ajanutkaan sitä mallia missä Häkä spinnas.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4084
Kimi on kaikkien aikojen top 3:ssa Sennan ja Clarkin kanssa, tarkkaa järjestystä ei voi sanoa, mutta muut eivät pääse oikeasti lähellekään näitä, oli nimi sitten Prost, Schumacher, Vettel, Alonso, Hamilton, tai kuka hyvänsä muu.
No joo :rolleyes:
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
No Kimi. En oo kahtonu kisoja Häkkisen aikana. :alppu:
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Onkohan omituista sanoa, että Häkkinen oli ikäänkuin "koko kansan mestari"? Sillonhan jengi innostu formuloista ja heti kun menestystä ei tullut, niin aika pitkälti kiinnostus lopahti?

Omasta mielestäni kummatkin on yhtä hyviä, joskin taitaa kallistua Kimin puolelle. Sen jälkeen kun se voitti mestaruuden, niin oon ruvennu kattomaan formuloita uudestaan ja seurannut silti, vaikka suomalaismenestystä ei oo hirveesti aina tullutkaan. Kimillä on tyylikäs tapa toimia ja on kaverilla kyllä uskomattomia kisojakin ollut(belgia 2004, japani 2005). Itse toivoisin Kimille vielä yhtä mestaruutta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14197
Jaa no vuonna 2003 tehtiin kyllä kaikessa periaatteessa katsojaennätys Suomessa Kimin aikaan. Toki vuosien 1998 ja 1999 Häkkisen tuplamestaruudella oli erittäin vankka pohja sen luomisessa ja jopa ennen Häkkisen todellisia menestysvuosia yhdessä JJ:n ja Salon täydentäessä pohjia lajia seurattiin jo suurella mielenkiinnolla.

Keken aikaan koko seuranta tuntui keskittyvän aina vain Rosbergin suuriin mahdollisuuksiin ja muutamien kausien kohdalla enemmän tuntui olevan ainakin radion puolella kuuntelijoita kun tv:n puolella katsojia. Keken lopettaessa seuranta romahti vähäksi aikaa pohjalukemiin ja lähti siitä sitten ihme kyllä varsin nopeaan nousuun huipentuen juurikin JJ:n ja Mikan tullessa sarjaan vuonna 1991.
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Aaa, okei. Itse vaan kiinnostuin formuloista -90 luvun puolivälissä(oisko ollu ala-asteen ekaluokka) ja silloin niistä puhuminen oli tabu. Ketään ei juurikaan kiinnostanut(johtuisko kumminki siitä että oltiin ala-asteella?). Mutta kas, heti kun menestystä alkoi tulla niin johan siitä jokainen rupes puhumaan. Niin lapset kuin aikuisetkin.

En oo katkera, mutta näin jälkikäteen aateltuna niin aika omituista, että jos ei menestystä tuu eikä kuulu niin ketään ei kiinnosta, mutta sitten kun tulee menestystä niin jokainen joka kynnelle kykenee(ja jopa nekin jotka ei kykene) hehkuttaa ko. lajia. Näin siis meillä päin 90-luvun puolivälissä.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Suomalaiset onkin sellaisia gloryhunttereita. Pistää välillä vihaksi kun on kuullut jonkun haukkuvan Kimiä ja sitten kun voitto tulee nyt vaikka Abu Dhabissa niin sit ollaan hirveetä fania.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Suomalaiset onkin sellaisia gloryhunttereita. Pistää välillä vihaksi kun on kuullut jonkun haukkuvan Kimiä ja sitten kun voitto tulee nyt vaikka Abu Dhabissa niin sit ollaan hirveetä fania.
Samanlaisia ne ovat jotka eivät itse lajia fanita ihan kansallisuuteen katsomatta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En oo katkera, mutta näin jälkikäteen aateltuna niin aika omituista, että jos ei menestystä tuu eikä kuulu niin ketään ei kiinnosta, mutta sitten kun tulee menestystä niin jokainen joka kynnelle kykenee(ja jopa nekin jotka ei kykene) hehkuttaa ko. lajia. Näin siis meillä päin 90-luvun puolivälissä.
Tuo on täysin normaalia. Mieti vaikka Suomen lyhytaikaista curling-innostusta. Tai kuka oli kiinnostunut naisten ampumahiihdosta ennen Kaisa Mäkäräisen menestystä (no minä olin, mutta mediassa se oli täysin näkymätön laji)?
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Tuo on täysin normaalia. Mieti vaikka Suomen lyhytaikaista curling-innostusta. Tai kuka oli kiinnostunut naisten ampumahiihdosta ennen Kaisa Mäkäräisen menestystä (no minä olin, mutta mediassa se oli täysin näkymätön laji)?
Kyllähän siitä oltiin kiinostuttu Puurusen aikoina.

Mutta totta, Suomalaiset eivät ole urheiluhulluja vaan menestyshulluja. Kyllä lätkä maajoukkuekki hylätään heti ku ei menestystä tule.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Suomalaiset onkin sellaisia gloryhunttereita. Pistää välillä vihaksi kun on kuullut jonkun haukkuvan Kimiä ja sitten kun voitto tulee nyt vaikka Abu Dhabissa niin sit ollaan hirveetä fania.
Ite seurasin jo paljon joskus 1989-91 ja Senna oli suuri suosikki!

Kaipa mäkin siis vähän gloryhunter olin.

Mut sitteku rupes todella tajuamaan homman jujun ni seuraamisesta tuli vieläkin kiinnostavampaa.
 

really?

Well-known member
Liittynyt
5.4.2010
Viestit
379
Aloin seuraamaan F1-sarjaa Mika Häkkisen takia, jota jaksoin kannustaa, että se joskus voittaisi F1-osakilpailun.. Kun se sitten voitti, oli mahtava fiilis.. :alppu:

Kimi on mielestäni paljon parempi ajaja kuin Mika. Ja viileempi tyyppi.
 
Viimeksi muokattu:

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Puhuin naisten ampumahiihdosta. Miesten ampumahiihtoa toki on seurattu paljonkin, siellä kun on välillä menestyttykin.
Tästä mä olen vähän eri mieltä. Puurusen parin huippusuorituksen ja Mäkäräisen menestyksen välillä oli todella pitkä kuiva kausi. Ylen kanavilla lähetyksiä silti tapitti tuhannet ja taas tuhannet silmäparit. Tätä mediassa oikein ihmeteltiinkin. Esmes minä en jotain sporttia jaksa olympialaisia, formuloita ja suomalaislajeja lukuunottamatta katsella. Ampumahiihto, miesten sekä naisten, teki tässä poikkeuksen.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Tästä mä olen vähän eri mieltä. Puurusen parin huippusuorituksen ja Mäkäräisen menestyksen välillä oli todella pitkä kuiva kausi. Ylen kanavilla lähetyksiä silti tapitti tuhannet ja taas tuhannet silmäparit. Tätä mediassa oikein ihmeteltiinkin. Esmes minä en jotain sporttia jaksa olympialaisia, formuloita ja suomalaislajeja lukuunottamatta katsella. Ampumahiihto, miesten sekä naisten, teki tässä poikkeuksen.
Itsehän en enää seuraa edes mäkihyppyä, vaikka siellä suomalaisilla on mahdollisuutensa menestyä hyvinkin.

Ampumahiihtoa olen kyllä seurannut, tosin en fanaattisesti.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Faktaha on et ainakin lapset ja suht nuoret kaipaavat idoleita, menestyjiä.
Ei siis ihme ettei ne juuri loppupään urheilijoista innostu.

Sitten myöhemmäl iäl yleensä rupee kurkistamaan jo sinne vähän kauemmas. Ja etsii samal kaikkea tietoa semmosestakin joka on vähemmän hyvä (sillä hetkellä).
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8398
Sijainti
Vantaa
Kuinka monta kertaa nykykuljettajat olisivat juuttuneet 90-luvun radoille ja tuloksena keskeytys? Nämä 2000-luvun "pleikkari"-radat ovat minusta liian helppoja koska virheet eivät monesti maksa mitään.

Minulle Mika on se suurin suomalainen kuljettaja, pidän miestä yhtenä F1-historian parhaista kuljettajista.

http://www.youtube.com/watch?v=M3yIy_7OU7Q

Tämä erinomaisine lähtöineen on piirtynyt minun mieliin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuinka monta kertaa nykykuljettajat olisivat juuttuneet 90-luvun radoille ja tuloksena keskeytys? Nämä 2000-luvun "pleikkari"-radat ovat minusta liian helppoja koska virheet eivät monesti maksa mitään.
Nykykuskitkin ajaisivat eri tavalla niillä radoilla. Mutta tuo ehkä kuuluu moottoriratakeskustelun puolelle.
Tämä erinomaisine lähtöineen on piirtynyt minun mieliin...
Ja lähtösysteemit ja nappulavirheet. ;)
 
Ylös