Mika Mäki voitti ekan osakilpailun

FO110K

Banned
-Japé- sanoi:
Tutkittuani nimimerkin Revolt kirjoittamisen asennetta ja sen rakentavuutta yleisen keskustelujen kannalta, nimimerkin noin 100 edellisen viestin verran, luulen että hänen kannattaisi uudelleen harkita kirjoittamisensa yleistä asennetta, sävyä ja rakentavuutta kanssakirjoittajien kirjoituksia ja yleistä keskustelua kohtaan tai mahdollisesti etsiä kirjoituksilleen sopivampia forumeja, esim. Suomi24, tms. Tämä mm. siksi jottei, hyvän kirjoittamisen etikettejä noudattavien, yleisesti arvostettujen nimimerkkien, kuten Bobakki, tarvitsisi kuluttaa aikaansa nk. provoihin vastaamiseen.
hmm, mun puolesta voit jatkaa tutkintaa vielä vähän kauemmaskin, ja vaikka pysyä sillä tiellä.
bobakki on arvostettu nimimerkki, mutta ko. topicissa hänen kirjoituksensa on ollut omasta mielestänikin vähän niin ja näin, hirveästi "muistaakseni" tyyppisiä ajatuksia menneiltä vuosikymmeniltä vaikka kuitenkin pitäisi keskittyä siihen millainen ajokulttuuri & liikennekäyttäytyminen ja yleisön asenne näitä kahta kohtaan Suomessa on tällä hetkellä.

tämän tyyppinen aihe aiheuttaa provoilua väkisinkin, mielipiteitä löytyy niin moneen suuntaan kuitenkin,
mutta henk. koht. on todettava että tässää topicissa ei omasta mielestä ole pahoja ylilyöntejä tullut.
(kuitenkin kaikki on aika samalla linjalla aiheen suhteen, vain lopputuloksesta ollut erimielisyyttä,
harvinaista näinkin räjähdysalttiissa aiheessa mun mielestä)

jos tämän topicin kirjoittelun takia suositellaan Revoltille siirtymistä suomi24:n puolelle, niin saa kyllä sitten siirtyä sinne moni muukin, allekirjoittanut mukaan lukien....

Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
FO110K sanoi:
hmm, mun puolesta voit jatkaa tutkintaa vielä vähän kauemmaskin, ja vaikka pysyä sillä tiellä.

jos tämän topicin kirjoittelun takia suositellaan Revoltille siirtymistä suomi24:n puolelle, niin saa kyllä sitten siirtyä sinne moni muukin, allekirjoittanut mukaan lukien....
En tiedä kuka on suositellut sitä tämän topicin perusteella, en ainakaan minä. Kuten itse ylempänä juuri totesin, perustin oman mielipiteeni nimimerkin kirjoitteluun pitkälti laajemmin.

EDIT: Ja kyllä, FO110K on täysin oikeassa siinä että läksin tutkimaan kyseisen nimimerkkin kirjoittelua tämän topicin kautta, mutta kirjoittajan kokonaislinja forumilla näytti olleen sellainen josta tulin johtopäätökseeni.

Mielestäni provoilu on outoa aiheesta mistä kaikki näyttää olevan pitkälti samaa mieltä itse tapahtumasta ja kaahaamisesta liikenteessä yleensäkin.

Ja offtopicia tämäkin, pahoitteluni siitä.

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
-Japé- sanoi:
En tiedä kuka on suositellut sitä tämän topicin perusteella, en ainakaan minä. Kuten itse ylempänä juuri totesin, perustin oman mielipiteeni nimimerkin kirjoitteluun pitkälti laajemmin.
no eikös 100 viime viestin joukkoon kuulu myöskin tämä topicci, ja ilmeisesti tämän topicin takia olet lähtenyt niitä yleensäkään tutkimaan...
ja provoilua tulee näkökantojen takia, mielipiteitä tästä asiasta tullee yhtä monta kuin on liikenteessä erilaisia ajajaluonteita...

edit. menee off-topiciksi, anteeksi siitä...

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Bobakki sanoi:
Sinä et sitä suoraan sanonut, mutta annoit kyllä vahvasti ymmärtää olevasi samaa mieltä Tronen kanssa.
Bobakki, selitäpäs nyt minulle tyhmemmälle, miksi moottoritiellä ja kaupungin ydinkeskustassa kaahaamisessa ei ole mielestäsi eroa? Selittäisitkö samalla myös sen miksei moottoritiellä ylinopeutta ajamisen ja ydinkeskustassa ylinopeudessa kolaroinnin välillä ei ole mitään eroa? Minä kun kovasti olen käsittänyt nämä hieman toisistaan poikkeaviksi asioiksi.

Kuten FO110K jo tuossa mainitsikin, suuresti arvostettu Bobakki on kyllä tässä topicissa vetänyt melkoisella "vähä niinku silleen" -linjalla. Jos Bobakki lukisit hieman enemmän ajatuksen kanssa esimerkiksi noita minun viestejäni, niin voisi ehkä lopultakin huomata koko pointtini. Missään vaiheessa tässä ketjussa en ole minä eikä varmaan kukaan muukaan väittänyt etteivätkö F1- ja rallikuskit ajaisi ylinopeuksia siviililiikenteessä.

Hyvä Bobakki, ymmärrätkö mikä ero on väitteellä ja toiveella? Se on sangen suuri. Kirjoitin aikaisemmassa viestissäni "Mielelläni lukisinkin faktatietoa siitä, kuka F1/rallikuski on ajanut kilpaa huimaa ylinopeutta 40km/h rajoitusalueella kaupungin ydinkeskustassa, vaarantaen siviilien terveyden ja hengen." Tiedoksesi, tuo on toive. Ei väite.

Rautalangasta pieni tiivistelmä: Jotkut F1- ja rallikuskit ennen ja nyt taatusti ovat harrastaneet vaarallisiakin ylinopeuksia siviililiikenteessä. Se mikä teki Mäen toilailuista niin idioottimaisen oli se, että se tapahtui aivan ydinkeskustassa, kilpailtaessa toisen auton kanssa, ja johti kolariin. Jos tällaisia keskustassa sattuneita (kolari)tapauksia on ollut aikaisemminkin, niistä mielellään lukisi ihan fatkaakin.

Hatunnosto Japelle siitä, että toi esiin juurikin tätä toivomaani faktaa (ydin)keskustassa kaahailusta (case McCarthy & Senna). :thumbup:

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Tässä kohtaa voi tietysti mennä myös itseensä. Onko minusta ensimmäisen kiven heittäjäksi? Öh....no ei ole. Nuorena nöösinä tuli tehtyä yleisen liikenteen seassa temppuja, joissa olisi voinut käydä huonosti muille kuin itsellekin. Suoraan sanottuna kävi vain ihan uskomaton munkki, ettei mitään tapahtunut.

Tokihan minulle järkeä yritettiin puhua, itsekin yritin puhua itselleni järkeä, mutta kun pääsi baanalle niin järki hoi ja äly jätti. Postuumisti ajatellen olin suorastaan holtiton ja olisin joutanut vähintäänkin putkaan miettimään syntyjä syviä.

Mielenkiintoista oli kuitenkin se, että kun aloitin ihan oikean kilvanajon ja sain rällätä narut kireällä itseni väsyksiin saakka, olin sen jälkeen muun liikenteen joukossa lauhkea kuin lammas ja pitkämielinen kuin Buddha itse.

Voin siis heittää Mikaa ainakin ihan pienellä kivellä?;)

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Trone sanoi:
Bobakki, selitäpäs nyt minulle tyhmemmälle, miksi moottoritiellä ja kaupungin ydinkeskustassa kaahaamisessa ei ole mielestäsi eroa? Selittäisitkö samalla myös sen miksei moottoritiellä ylinopeutta ajamisen ja ydinkeskustassa ylinopeudessa kolaroinnin välillä ei ole mitään eroa? Minä kun kovasti olen käsittänyt nämä hieman toisistaan poikkeaviksi asioiksi.
Selitä ensin minulle, missä kohdin moista väitän. Tietysti on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Kuten FO110K jo tuossa mainitsikin, suuresti arvostettu Bobakki on kyllä tässä topicissa vetänyt melkoisella "vähä niinku silleen" -linjalla. Jos Bobakki lukisit hieman enemmän ajatuksen kanssa esimerkiksi noita minun viestejäni, niin voisi ehkä lopultakin huomata koko pointtini. Missään vaiheessa tässä ketjussa en ole minä eikä varmaan kukaan muukaan väittänyt etteivätkö F1- ja rallikuskit ajaisi ylinopeuksia siviililiikenteessä.
Aiemmin olin ymmärtävinäni erään pointtisi olleen neljänkympin alueella kaahaamisen olevan niin typerää, ettei sitä kukaan F1- tai rallikuski harrastaisi. Tähän pyrin vastaamaan ja sillä noita esimerkkejäni esitin, että F1-kuskit ovat aiemminkin ottaneet tolkuttomia riskejä paikasta riippumatta.

Revolt

Lead Singer
-Japé- sanoi:
Tutkittuani nimimerkin Revolt kirjoittamisen asennetta ja sen rakentavuutta yleisen keskustelujen kannalta, nimimerkin noin 100:n edellisen viestin verran
Voi morjens :D Taitaa olla kaverilla vähän tekemisen puutetta :rolleyes:

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Bobakki sanoi:
Aiemmin olin ymmärtävinäni erään pointtisi olleen neljänkympin alueella kaahaamisen olevan niin typerää, ettei sitä kukaan F1- tai rallikuski harrastaisi. Tähän pyrin vastaamaan ja sillä noita esimerkkejäni esitin, että F1-kuskit ovat aiemminkin ottaneet tolkuttomia riskejä paikasta riippumatta.
Nuo esimerkkisihän olivat siis nimenomaan paikasta riippumatta ts. eipä mikään niistä heitoistasi ollut haikalemaani faktatietoa keskusta-alueella kaahailusta, toisin kuin tuo Japen heittämä tapaus.

Ja yhä edelleen, minä en ole kertaakaan väittänyt etteikö joku muu F1- tai rallikuski olisi saattanut neljänkympin alueella joskus saattanut kaahannut. Sitä vastoin kysyin, josko jollakin olisi faktatietoa moisesta.

WebSlave

Trackman
Canal+:n selostaja jaksoi ärsyttävyyteen asti muistuttaa Mäen toilailusta siviililiikenteessä joka käänteessä. Vähempikin olisi riittänyt. Nyt jäi sellainen mielikuva, että selostaja oikein nautti, että vahingoniloisena pääsi asiasta toistuvasti naljailemaan.

-Edit- Toivottavasti huomenna Mika selviää alkuhässäkästä. Odotin ja odotan kaverilta paljon juuri Norisringillä, jolla hän otti Formula BMW Adacissa aikoinaan avausvoittonsa, vaika ajoi käytännössä yksityiskuskina.

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Tässä kun on Mäen onnettomuuden innoittamana puhuttu menneiden aikojen sankareiden edesottamuksista liikenteessä, mieleeni tulee vielä eräs esimerkki. Oikeastaan kyse on myös nykyajan sankarista, nimittäin Frank Williamsista. Mies halvaantui onnettomuudessa joka johtui miehen, entisen kilpakuljettajan, näyttämisen halusta.

Wikipedian teksti on kaunisteltu versio asiasta.
Wikipedia sanoi:
A car accident in March 1986 in France left him paralyzed. While driving a rental car from the Paul Ricard Circuit to the Nice airport Williams lost control and the car rolled over causing Williams, who may not have been wearing a seatbelt, to crash into the roof causing a spinal fracture. Peter Windsor, Williams' passenger, sustained only minor injuries. Since the accident Williams has been confined to a wheelchair.
Eli Mikalla ja muilla osapuolilla Tampereen asematunnelissa kävi helvetinmoinen tuuri. Toivo elää, että nuori mies oppisi kerrasta.

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Tämän päivän Hesarissa oli Päätalon pitkä juttu Mika Mäestä, jossa Mäki sanoo seuraava:
Tänä kesänä Mäki sai ensimmäisen kerran tuntea myös kuuluisuuden varjopuolen. Mäki ajoi urheiluautollaan Tampereen asematunnelissa rajun kolarin ja sai yhtäkkiä enemmän mediatilaa kuin koskaan ennen elämässään.

"Se oli tyhmä kolari", Mäki toteaa. "Painoin ennen tunnelia kaasua, ja auto lähti luistamaan. Ajattelin, että saan tilanteen vielä korjattua, mutta kun ulkona satoi ja tunnelissa oli kuivaa, auto kääntyi tunnelissa märän ja kuivan asfaltin rajalla poikittain ja osui kaiteeseen."

Mäki on harmissaan siitä, että lehdet ovat kirjoittaneet hänen ajaneen kilpaa toisten kanssa.

"Siitä ei todellakaan ollut kysymys", Mäki sanoo. "Enkä ajanut erityisen kovaakaan. Minulla oli toki ylinopeutta ja se oli tyhmää. Mutta vauhtia ei ollut kuin 60 kilometriä tunnissa."
Kovaa vauhtia ykkösiin menossa oleva kundi, jolta karkaa siviiliauto käsistä 60 km/h nopeudessa.... :rolleyes:

Samaisesta jutusta:
Rusinaksi mennyt Nissan 350Z oli Mäelle kaikki kaikessa. Hän oli tuunannut sitä suurella intohimolla. "Olen pannut siihen kaikki palkintorahani formula BMW ja Renault -sarjoista", Mäki kertoo.
Jotenkin kuvittelisi, että tuossa vaiheessa uraa kannattaisi laittaa hieman palkintorahoja säästöön, että sitten myöhäisemmässä uran vaiheessa olisi helpompaa päästä eteenpäin... Ai niin, Red Bull maksaa nykyään kaiken. :D

Miksan

Well-known member
Trone sanoi:
Jotenkin kuvittelisi, että tuossa vaiheessa uraa kannattaisi laittaa hieman palkintorahoja säästöön, että sitten myöhäisemmässä uran vaiheessa olisi helpompaa päästä eteenpäin... :D
Eipä noilla palkintorahoilla kauheen pitkälle pötkitä ku ruvetaan maksamaan F3/GP2 kautta

Astraali

Well-known member
Sijainti
Elefanttien hautausmaa
Hylkki vei, Mika kakkonen, Bianchi kolmas. Mortaralla nyt 40 pojoa ulosajon ja nollakisan jälkeen, Hylkki majailee 36 pisteessä ja Mikalla 27. Huomisessa kisassa Mika starttaa 7., Hylkki 8. ja Mortara 25. ruudusta joten mestaruustaisto on jälleen avoin :thumbup:

Nordschleife

Well-known member
Hylkki diskattiin! Mäki nousi voittajaksi!
Syynä 3 kiloa liian kevyt auto. Aika selvä tapaus.

Mangelo

Well-known member
Hienoa! Eli Hulkkenperi starttaa huomenna takaa? Mutta mortara oli jälleen kolmas ja hyötyy sunnuntain kisassa mikaan nähden taas.

Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Hienoa! Eli Hulkkenperi starttaa huomenna takaa? Mutta mortara oli jälleen kolmas ja hyötyy sunnuntain kisassa mikaan nähden taas.
Eikös Mortara keskeyttänyt ja lähde jostain kahdenkympin tuolta puolen, kuten tuossa Astraali totesikin...

Mangelo

Well-known member
Eikös Mortara keskeyttänyt ja lähde jostain kahdenkympin tuolta puolen, kuten tuossa Astraali totesikin...
Niinpäs onkin. Klikkasin väärää linkkiä jossa mika sattui olemaan kärjessä.

Mikalla nyt 2 voittoa ja Hulkenperilla 2, morttara ei ole voittanut. (Sunnuntain kisaa ei oikein voi hyväksyä todelliseksi kiskasi syvältä olevan lähtöjärjestyksen vuoksi. )

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki