Mika Salo, ikuisesti katkera

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ylen Sankia Priha:
No ohhoh.. Kimi olisi juuri tällä hetkellä varmasti valmis taistelemaan mestaruudesta, mutta kauden alkupuolella ei ollut. Ironista vain että alkukaudesta MP4-17D:n vauhti riitti, loppukaudesta ei. Luulen että Salo tarkoitti juuri tätä. Ensi kaudella Kimi on valmis ajamaan mestaruudesta heti ensimmäisestä kisasta lähtien.

Tavoitteet tähän kauteen eivät Mäkillä olleet päätä huimaavia, johtuen viime kauden fiaskosta. Näin ollen mestaruutta ei ennen kauden alkua edes ajateltu. Ensi kaudelle tilanne on aivan toinen, mestaruus on ilmeinen tavoite sekä Kimille että McLarenille.

Täytyy ajatella kautta kokonaisuudessaan, ja tämän kauden aikana Kimi on kasvanut kuljettajana paljon. Alkukauden aika-ajovirheet ovat jääneet pois ja kisavarmuutta on tullut lisää vauhdin siitä kärsimättä. Ongelma on auton suorituskyky. Cuutio näyttää missä Mäkki kulkisi ilman Kimiä.. Kimi näyttää missä Mäkin pitäisi kulkea ilmankin Kimiä.
Jos MP4-19 saadaan A) valmiiksi kauden alkuun mennessä ja B) nopeaksi ja luotettavaksi niin ensi kaudella nähdään Kimin todellinen suorituskyky.

Sanoin kauden 2001 alussa Sauber-sopimuksen julkistuksen jälkeen että jos Kimi pääsee huipputiimiin kausien 2002-03 aikana niin mestaruustaistoa olisi odotettavissa aikaisintaan 2005.. tästä aikataulusta ollaan jo kaksi vuotta etuajassa. Ei mitään paniikkia.. :cool:
Se on kyllä totta että MP4-17D on jäänyt jälkeen yhä enemmän kauden vanhetessa, mutta mielestäni on suorastaan kummallista väittää että Kimi ei alkukaudesta ollut valmis taistelemaan mestaruudesta. Kyllähän Kimi on kasvanut lisää kauden kuluessa, mutta oli hän silti valmis mestruuteen jo kauden alussakin. Silloinkin Mäkki oli Ferraria ja Williamsia hitaampi auto, mutta niin vain olisi pistänyt kaikille päihin Melbournessa, teki sen ylivoimaisesti Sepangissa, oli omaa luokkaansa märällä Interlagosissa ja oli kaikkia kovimpia kilpakumppaneitaan edellä myös maalissa. Imolassa oli toinen kolmanneksi parhaalla autolla (olisi siis pitänyt olla viides), Barcelonassa tuli kyllä virhe tai virheitä ei siinä mitään, mutta niitä on aina sattunut myös muillekin.

Itävallassa taas toinen kolmanneksi parhaalla autolla ja piti Rubensin reippaasti yli sekuntia nopeamman Ferrarin takanaan kierrostolkulla maaliin asti. Monacossa toinen autolla joka niissä olosuhteissa oli luultavasti jopa Renaultia perässä (missäs mm. se DC luurasikaan koko kisan ajan vaikka onkin jonkinlainen Monacon spesialisti?). Montrealissa tuli virhe, se on selvä. Mutta jos noita kisoja kaikkiaan katsoo niin ei kukaan ajanut niin hyvin kuin Kimi alkukaudestaKAAN (eipä kyllä sen jälkeenkään kuin yksittäisissä kisoissa), joten tuntuu vähän oudolta väittää että Kimi ei ollut valmis ajamaan mestaruudesta alkukaudesta. Nykyäänhän hän sitten kyykyttääkin Taavia enemmän kuin Häkkinen koskaan. Joskin nyt Indy-viikonloppuna DC onkin ollut jo paremmassa vauhdissa taas.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Maranelloman:
"Kimihän johtaisi sarjaa ilman Nurren konerikkoaan"

Nää on parhaista kommenteista parhaita, jos, jos, jos.....
paras mun mielestä oli M. Schumacherin kommentti v. -99 "Johtaisin sarjaa JOS ei olisi sattunut Silverstonen onnettomuutta" :D
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
AJ:
Eräs Kekekin oli yhdellä voitolla mestaruuden arvoinen.
Joo, mutta silloin elettiinkin 80-lukua. Näin USAn GPn jälkeen voi todeta, ettei Kimistä ollut mestariksi yhdellä voitolla. Kahdella voitolla on teoreettinen mahdollisuus, mutta Schumi pitäisi saada keskeyttämään...

Ehkä kannattaa suosiolla odottaa ensi vuotta ja usempia voittoja niin mestaruuskin tuntuu ansaitummalta. Olisihan se kieltämättä aika perseestä jos varmanpäälle pisteitä keräävä voitoton kuski olisi mestari kun ei hänestä olisi edes voittajaksi.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kyllä asia on niin, että MP4-17D ei ollut yhtään sen kilpailukykyisempi kauden alussakaan. Ferrarilla ja Williamssilla oli vain ongelmia ja McLaren käytti nämä tilaisuudet lähes täydellisesti hyväkseen saaden mukavan etumatkan. Kimihän johti sarjaa aina Kanadan GP:n saakka.

Sen jälkeen, kun Ferrarilla lopetettiin ampumasta itseään jalkaan ja Williams ratkaisi auton aerodynamiikkassa piileneet ongelmat on McLaren on selvä altavastaaja. Kimi piti kuitenkin loistavasti pintansa ja napsi hyviä sijoituksia aina, kun siihen tarjoutui tilaisuus. Palkintona tästä oli mestaruustaistelussa mukana pysyminen aina viimeiseen kisaan asti.

Salon kommentteja kohtaan on annettu täysin aiheetonta kritiikkiä. Asiaa mies puhuu, kuten myös tämän päivän iltalehdessä (vai sanomissa, en muista.).
 
Ylös