Mika Salo tuppautui laittamaan hitaudensa aina tiimin tai auton piikkiin.
Salo on ajoi uransa alkuvaiheissa pikkutalleissa joilla oli huono menestys. esim: Tyrrellillä ja Arrowsilla. Ja Salon oli helppo laittaa vika auton piikkiin, vaikka vika saattoi itse kuljettajassakin olla, mutta tottahan se oli, että autossa tekniikka petti, mutta tuskin niin usein mitä Salo sanoi.
Arrowsilta mies sai potkut eli kai vika täytyi myös olla itse kuljettajassa, ei kai potkuja ihan sattumalta anneta.
Kaudella -99 Salo tuurasi Brasilian testeissä loukkaantunutta Ricardo Zontaa parin kisan verran ja taisi kerran saada pisteitä ja saikin Monacossa jopa BAR:in ensimmäiset pisteet.
Sitten Salo sai unelma pestin Ferrarille, tuuraamaan Silverstonessa loukkaantunutta Michael Schumacheria. Nyt ei olisi varaa enää haukkua tallia tai autoa.
Ensimmäisessä Ferrari kisassa Itävallan A1-Ringillä heti toisessa mutkassa virhe! Salo ajoi Johnny Herbertin Stewartin perään ja kisa olikin sitten siinä. (varikolle vaihtamaan etusiipeä.)
Toisessa kisassa Hockenheimin radalla Salo sijottui hienosti jopa toiseksi (uskomatonta), olisi jopa voittanut, jos ei olisi tullut tallimääräystä, että pitää päästä Mika Häkkisen kanssa Maailmanmestaruudesta taisteleva Eddie Irvine ohi. En tiedä olisiko Salo ollut toinen, jos Häkkiseltä ei olisi puhjennut rengas?? Turhaa jossittelua.
Kolmas kisa, Unkarin Grand Prix. Salo kurvaili 18:sta Arrowsien välissä (säälittävää), tallikaveri Irvine toisena. Ei hyvä suoritus Salolta ehkä jopa sarjan parhaalla autolla taistelee Arrowsien kanssa eikä pääse edes ohitse, todella säälittävä suoritus.
Monzassa oli ihme ja kyllä jopa palkintokorokkeella.
Sitten kaudelle 2000 Salo teki sopimuksen Sauberille, joka kuului sarjan keskikastin talleihin. Kausi ei mennyt mitenkään hyvin muutamista kisoista taisi tulla jotain jäännöspisteitä, mutta eipä odotuksia oikein ollutkaan.
Kaudelle 2001 Salo siirtyi Toyotan testaajaksi yhdessä Allan McNishin kanssa. Toyotalla oli tarkoitus ajaa F1-sarjassa kaudella 2002 ja niin kävi. Kuskeina siis toimi Mika Salo ja Allan McNish.
Ensimmäisessä kilpailussa Australiassa Melbournen radalla Salo otti heti pisteitä
ja odotukset nousivat mitä pidemälle kautta mennään, mutta Toyotan alamäki alkoi heti Brasiliasta ja eipä se siitä sitten oikeen noussutkaan.
Kauden 2003 alussa ilmeni, ettei Mika Salo ajaisi Toyotan toista autoa vaan Olivier Panis palkattaisiin Salon tilalle. Eli Salo sai potkut! Salo vielä väänteli juttua niin, että hän olisi itse lähtenyt tallista, mutta muutaman viikonpäästä ilmeni, että Salo sai kenkää. Jotenkin huonoa mainetta mennä vääristelemään tosiasiota, mutta minkäs teet.
Ja nyt tällä kaudella Salo on haukkunut Toyotan suorituksia, mutta ei mennyt kauaa kuin Toyotat ajeli kaksois johdossa ja ei edes McLaren meinannut pysyä Matan perässä...se siitä!
<small>[ 26-08-2003, 15:37: Message edited by: Nick Woody ]</small>
Salo on ajoi uransa alkuvaiheissa pikkutalleissa joilla oli huono menestys. esim: Tyrrellillä ja Arrowsilla. Ja Salon oli helppo laittaa vika auton piikkiin, vaikka vika saattoi itse kuljettajassakin olla, mutta tottahan se oli, että autossa tekniikka petti, mutta tuskin niin usein mitä Salo sanoi.
Arrowsilta mies sai potkut eli kai vika täytyi myös olla itse kuljettajassa, ei kai potkuja ihan sattumalta anneta.
Kaudella -99 Salo tuurasi Brasilian testeissä loukkaantunutta Ricardo Zontaa parin kisan verran ja taisi kerran saada pisteitä ja saikin Monacossa jopa BAR:in ensimmäiset pisteet.
Sitten Salo sai unelma pestin Ferrarille, tuuraamaan Silverstonessa loukkaantunutta Michael Schumacheria. Nyt ei olisi varaa enää haukkua tallia tai autoa.
Ensimmäisessä Ferrari kisassa Itävallan A1-Ringillä heti toisessa mutkassa virhe! Salo ajoi Johnny Herbertin Stewartin perään ja kisa olikin sitten siinä. (varikolle vaihtamaan etusiipeä.)
Toisessa kisassa Hockenheimin radalla Salo sijottui hienosti jopa toiseksi (uskomatonta), olisi jopa voittanut, jos ei olisi tullut tallimääräystä, että pitää päästä Mika Häkkisen kanssa Maailmanmestaruudesta taisteleva Eddie Irvine ohi. En tiedä olisiko Salo ollut toinen, jos Häkkiseltä ei olisi puhjennut rengas?? Turhaa jossittelua.
Kolmas kisa, Unkarin Grand Prix. Salo kurvaili 18:sta Arrowsien välissä (säälittävää), tallikaveri Irvine toisena. Ei hyvä suoritus Salolta ehkä jopa sarjan parhaalla autolla taistelee Arrowsien kanssa eikä pääse edes ohitse, todella säälittävä suoritus.
Monzassa oli ihme ja kyllä jopa palkintokorokkeella.
Sitten kaudelle 2000 Salo teki sopimuksen Sauberille, joka kuului sarjan keskikastin talleihin. Kausi ei mennyt mitenkään hyvin muutamista kisoista taisi tulla jotain jäännöspisteitä, mutta eipä odotuksia oikein ollutkaan.
Kaudelle 2001 Salo siirtyi Toyotan testaajaksi yhdessä Allan McNishin kanssa. Toyotalla oli tarkoitus ajaa F1-sarjassa kaudella 2002 ja niin kävi. Kuskeina siis toimi Mika Salo ja Allan McNish.
Ensimmäisessä kilpailussa Australiassa Melbournen radalla Salo otti heti pisteitä
ja odotukset nousivat mitä pidemälle kautta mennään, mutta Toyotan alamäki alkoi heti Brasiliasta ja eipä se siitä sitten oikeen noussutkaan.
Kauden 2003 alussa ilmeni, ettei Mika Salo ajaisi Toyotan toista autoa vaan Olivier Panis palkattaisiin Salon tilalle. Eli Salo sai potkut! Salo vielä väänteli juttua niin, että hän olisi itse lähtenyt tallista, mutta muutaman viikonpäästä ilmeni, että Salo sai kenkää. Jotenkin huonoa mainetta mennä vääristelemään tosiasiota, mutta minkäs teet.
Ja nyt tällä kaudella Salo on haukkunut Toyotan suorituksia, mutta ei mennyt kauaa kuin Toyotat ajeli kaksois johdossa ja ei edes McLaren meinannut pysyä Matan perässä...se siitä!
<small>[ 26-08-2003, 15:37: Message edited by: Nick Woody ]</small>