Mika Salo - Tuo sääntöjen erikoismies

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14419
Tuo on kyllä totta, että Saloa kaivattiin välillä JJ:n tilalle. JJ:n ehkä huonoin puoli oli pelien pelaaminen välillä vähän liikaa ja vähän semmoinen asioiden vähättely tietyllä tapaa.

Toki sitten taas omien kokemusten kertomisessa varsin laadukas kaveri ja ainakin kertoi mielenkiintoisia tarinoita 90-luvun alun F1:stä kun ajeltiin aika-ajobensoilla jne.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vai niin. Muotoillaan sitten uudelleen näin, että Salon tyylistä tykättiin silloin kun hän satunnaisesti tuurasi JJ:tä. Ehkä sitten kukaan näistä ei ole vaihtanut mielipidetään, sovitaan näin.
Toiset tykkäsi, toiset ei. Itse pidin Saloa tuolloin epäselvänä mutisijana, joka ei ollut viitsinyt tehdä kotiläksyjä. Puhui joko itsestään tai puuta heinää tai molempia yhtaikaa.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Vai niin. Muotoillaan sitten uudelleen näin, että Salon tyylistä tykättiin silloin kun hän satunnaisesti tuurasi JJ:tä. Ehkä sitten kukaan näistä ei ole vaihtanut mielipidetään, sovitaan näin.

huoh.
Täällä palstalla on tapana perustella asioita sillä, että kirjoittajan kanssa samaa mieltä olleet ovat joskus kirjoittaneet jotain. Ja nyt eri mieltä olevat kirjoittavat toisin. Huimaa oveluutta osoitetaan siinä, että keksitään väittää näitä ihmisiä samoiksi ja siten takinkääntäjiksi. Tätä tulee vastaan jatkuvasti, et sinä ole ainoa tätä harrastava.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Nimilista kiitos, niin nauretaan näille pelleille yhdessä. Ai, eikö? Kaiva edes yksi nick, jos kerta tuollaista väität.
Täällä ensimmäinen nick. Minä olin Salon kannattaja, ja olen edelleen mitä tuohon kommentaattori hommaan tulee.

Ja minä aikoinaan kehuin Saloa kun se tuuras JJ:tä. Kuten kehuin Kekeäkin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Täällä palstalla on tapana perustella asioita sillä, että kirjoittajan kanssa samaa mieltä olleet ovat joskus kirjoittaneet jotain. Ja nyt eri mieltä olevat kirjoittavat toisin. Huimaa oveluutta osoitetaan siinä, että keksitään väittää näitä ihmisiä samoiksi ja siten takinkääntäjiksi. Tätä tulee vastaan jatkuvasti, et sinä ole ainoa tätä harrastava.
Mutta miten tämä liittyy Ambomaan Mambon viestiin?
Hänhän nimenomaan sanoi, ettei kukaan ole kaiketi muuttanut mielipidettään.

ambomambo sanoi:
Vai niin. Muotoillaan sitten uudelleen näin, että Salon tyylistä tykättiin silloin kun hän satunnaisesti tuurasi JJ:tä. Ehkä sitten kukaan näistä ei ole vaihtanut mielipidetään, sovitaan näin.

huoh.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutta miten tämä liittyy Ambomaan Mambon viestiin?
Hänhän nimenomaan sanoi, ettei kukaan ole kaiketi muuttanut mielipidettään.
Sen jälkeen kun häneltä oli pyydetty tarkennusta väitteeseensä, että jotkut ovat "kelkkaa kääntäneet". Eli että jotkut nykyiset Salon kritisoijat olisivat aiemmin olleet Salon kehujia.

Tuo "kukaan ei ole vaihtanut mielipidettään" taisi siis olla sarkasmia.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Onneksi "kun minä olin ferrarilla" jutut ovat vähentyneet.
Tosin huomaa miten toissaviikon ''Ferrari-testi'' kaivoi taas esiin sitä samaa vanhaa Ferrarin ylistystä, jota Salolta on totuttu kuulemaan. Sehän suorastaan jumaloi ferrarihenkeä, tiimityötä, asennetta, vaikka koko talven talli oli kaikkien naurun kohteena ja sisäisessä sekasorrossa. :D
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Tosin huomaa miten toissaviikon ''Ferrari-testi'' kaivoi taas esiin sitä samaa vanhaa Ferrarin ylistystä, jota Salolta on totuttu kuulemaan. Sehän suorastaan jumaloi ferrarihenkeä, tiimityötä, asennetta, vaikka koko talven talli oli kaikkien naurun kohteena ja sisäisessä sekasorrossa. :D
No tämä suotakoon minun puolesta ainakin. Kyllä sielä selostuskopissa saa suosikkejakin olla kunhan ei liikaa näy läpi kuten jossain espanjalaisten selostuskopissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18420
Täällä ensimmäinen nick. Minä olin Salon kannattaja, ja olen edelleen mitä tuohon kommentaattori hommaan tulee.

Ja minä aikoinaan kehuin Saloa kun se tuuras JJ:tä. Kuten kehuin Kekeäkin.
Minä olen aina kehunut entisiä kuljettajia (Rosberg, Lehto, Salo) kommentaattoreina ja mielestäni Salo on hyvä, niinkuin olivat myös Lehto ja Rosberg. Keke oli kyllä ehkä paras, mutta parempi Salo ja Lehto ovat kuin esim Mustakari tai joku muu jolla ei ole kuski taustaa.
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Minä olen aina kehunut entisiä kuljettajia (Rosberg, Lehto, Salo) kommentaattoreina ja mielestäni Salo on hyvä, niinkuin olivat myös Lehto ja Rosberg. Keke oli kyllä ehkä paras, mutta parempi Salo ja Lehto ovat kuin esim Mustakari tai joku muu jolla ei ole kuski taustaa.
Komppailen aikalailla tätä. Aina olen ex-kuskeista pitänyt.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mika Mäki antoi aikoinaan Canal+:n kommentaattorina varsin hyvän kuvan itsestään. Oli hyvä verbaalinen ulosanti ja muistaakseni ihan asiantuntevastikin kommentoi. Ei toki omalla urallaan noussut F3-tasoa korkeammalle (mitä nyt taisi kaksi Aasian GP2-kisaa ajaa). En laittaisi pahitteeksi kuulla miehen kommentointia lisääkin.

Ei sen tarvitse F1-kuski välttämättä olla, kunhan on tiedot hallussa (eli tekee kotiläksyt). Katsoo kuitenkin tilanteita vähän eri silmillä kuin maallikko. Mielestäni hyvä ja osallistuva ulosanti on kommentaattorilta tärkeämpi ominaisuus kuin nimenomainen kokemus F1-sarjasta. JJ:llä toki oli molemmat.
 
Viimeksi muokattu:

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Tosin huomaa miten toissaviikon ''Ferrari-testi'' kaivoi taas esiin sitä samaa vanhaa Ferrarin ylistystä, jota Salolta on totuttu kuulemaan. Sehän suorastaan jumaloi ferrarihenkeä, tiimityötä, asennetta, vaikka koko talven talli oli kaikkien naurun kohteena ja sisäisessä sekasorrossa. :D
Hah. Tosta tulikin mieleen, että kyllähän se viime kisassakin lähes polvistui Ferrarin mahtavan joukkueen edessä, kun se johdatti Alonson uskomattomaan voittoon aivan romulla autolla.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Onhan Salolla pitkä historia Ferrarimiehenä eri sarjoissa, että omiaan se siinä samalla kehuu.
 

Wander

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
139
Tärkeä pointtihan on se, että se asiantuntemus ja ilmaisutaito ovat ne kaksi tärkeintä hommaa tuossa työssä. Ex-kuskeilla on luonnollisesti asiantuntemusta heti valmiiksi, mutta se ei vielä tarkoita, että he olisivat hyviä kommentaattoreita. Muistaakseni Damon Hill sanoi jonkin aikaa sitten, kun hän oli ollut vierailevana kommentaattorina jossain taannoisessa GP:ssä, se oli hänestä ollut todella vaikeaa, koska tilanteita on hankala analysoida kesken kisan. Kisan jälkeen kilpailun arviointi on paljon helpompaa.

Kaiken kaikkiaan on tietysti hienoa, että olemme valtio, jolla on varaa käyttää ex-kuljettajia kommentaattoreina (vaikken MTV3:n lähetyksiä juuri seuraakaan). Jollain ruotsalaisilla tuskin on tällaista mahdollisuuutta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14419
Johansson olisi kai ainoa länsinaapurin entinen f1-kuski jolla olisi kokemusta. Ja ajoihan Bräck ja Wirdheim testejä.
 

Wander

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
139
http://blogit.mtv3.fi/f1salonsilmin/2012/03/28/hieno-veto-alonsolta/

"Olin itse viikonloppuna koulutuksessa tuomarin hommaa varten. Olen mukana tuomaristossa Valencian osakilpailussa. Se on ihan kiva kokemus nähdä homma siltäkin puolelta. Olen sitten nähnyt formula ykköset kolmelta kantilta: kuljettajana, median puolelta ja sitten vielä järjestävältä puolelta."

Siellä sitä sitten päästään vihdoin näkemään Salon arpomia rangaistuksia.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
http://blogit.mtv3.fi/f1salonsilmin/2012/03/28/hieno-veto-alonsolta/

"Olin itse viikonloppuna koulutuksessa tuomarin hommaa varten. Olen mukana tuomaristossa Valencian osakilpailussa. Se on ihan kiva kokemus nähdä homma siltäkin puolelta. Olen sitten nähnyt formula ykköset kolmelta kantilta: kuljettajana, median puolelta ja sitten vielä järjestävältä puolelta."

Siellä sitä sitten päästään vihdoin näkemään Salon arpomia rangaistuksia.
Ai koostuuko koko tuomaristo Mika Salosta pelkästään?
 
Ylös