Ace17
Acenteella
- Liittynyt
- 7.7.1999
- Viestit
- 11664
Luinpa tuossa uusinta Pelit-lehteä, jossa oli uusimmat tiedot Suomen pelimyynnistä koskien konsoleita ja tietokonepelejä.
Pelimyynti nousi viime vuonna 13 prosenttia. Pelejä myytiin 68 miljoonalla eurolla 1,68 miljoonaa kappaletta. Konsolien osuus euroista oli 72% ja kappaleista 67%. PC-pelien osuus koko potista on laskenut vuosi vuodelta. PC-pelien myynti laski edellisvuoden 20 miljoonasta eurosta 19 miljoonaan.
Suomen peli- ja multimediayhdistys Figma jakaa platina- (20 000 myytyä) ja kultalevyjä (10 000). Viime vuonna platinarajan rikkoi 12 peliä, joista puolet PC:ltä. Samoin kuusi PC-peliä ylsi kultalevyyn, kun vastaava luku konsoleilla oli 23!
PC:n platinalevyistä viisi oli eri Simsejä ja kuudes Half-Life 2.
Helpoimpana ja varmasti myös jossain määrin oikeutettuna syntipukkina pc-pelimyynnin masennustilaan voidaan esittää waretusta. Nopeasti yleistyneet laajakaistat mahdollistavat yhä useamman suomalaisen lankeamaan houkutuksiin. Miksi maksaa, kun voi saada ilmaiseksi? Pelaajamassojen moraali on yhtä korkealla kuin keskustalaisella kansanedustajalla.
Mutta onko vika pelkästään kuluttajissa? Vilkaisu kauppojen pelihyllyyn antaa hyvän kuvan tarjolla olevista peliskeneistä: 3D-räiskintää, toimintanaksuja toimintanaksujen jälkeen, konsoleista käännettyä leffalisenssituubaa, 3D-räiskintää... jne. (muistinko mainita 3D-räiskinnät!?). Kahdella sanalla sanottuna sisällötöntä sontaa.
Kuka piru ostaa yli 50 euron hintaisen pelin, joka ei tuo mitään uutta pelielämystä, käytännössä pelkkä graafinen päivitys jo aiemmin tuhanteen kertaan nähtyyn pelityyppiin. Missä on innovaatiot ja pelintekijöiden rakkaus pienokaiseensa?
Pelimyynti nousi viime vuonna 13 prosenttia. Pelejä myytiin 68 miljoonalla eurolla 1,68 miljoonaa kappaletta. Konsolien osuus euroista oli 72% ja kappaleista 67%. PC-pelien osuus koko potista on laskenut vuosi vuodelta. PC-pelien myynti laski edellisvuoden 20 miljoonasta eurosta 19 miljoonaan.
Suomen peli- ja multimediayhdistys Figma jakaa platina- (20 000 myytyä) ja kultalevyjä (10 000). Viime vuonna platinarajan rikkoi 12 peliä, joista puolet PC:ltä. Samoin kuusi PC-peliä ylsi kultalevyyn, kun vastaava luku konsoleilla oli 23!
PC:n platinalevyistä viisi oli eri Simsejä ja kuudes Half-Life 2.
Helpoimpana ja varmasti myös jossain määrin oikeutettuna syntipukkina pc-pelimyynnin masennustilaan voidaan esittää waretusta. Nopeasti yleistyneet laajakaistat mahdollistavat yhä useamman suomalaisen lankeamaan houkutuksiin. Miksi maksaa, kun voi saada ilmaiseksi? Pelaajamassojen moraali on yhtä korkealla kuin keskustalaisella kansanedustajalla.
Mutta onko vika pelkästään kuluttajissa? Vilkaisu kauppojen pelihyllyyn antaa hyvän kuvan tarjolla olevista peliskeneistä: 3D-räiskintää, toimintanaksuja toimintanaksujen jälkeen, konsoleista käännettyä leffalisenssituubaa, 3D-räiskintää... jne. (muistinko mainita 3D-räiskinnät!?). Kahdella sanalla sanottuna sisällötöntä sontaa.
Kuka piru ostaa yli 50 euron hintaisen pelin, joka ei tuo mitään uutta pelielämystä, käytännössä pelkkä graafinen päivitys jo aiemmin tuhanteen kertaan nähtyyn pelityyppiin. Missä on innovaatiot ja pelintekijöiden rakkaus pienokaiseensa?