Mikä ratti GPL:ään ?

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Tulin tuollaisen ostaneeksi kun oli niin halpa. Ihan OK, kalliita en viitsi ostella kun ei tiedä jos ne sitten heti hajoavat. Edellinen (Trustmasterin Ferrari Wheel) oli joku maanantai kappale eikä oikein viitsinyt sijottaa kauheita summia tähän seuraavaan.
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Originally posted by E. Tuhero:
<STRONG>Mitenkäs tuota,kun tuo joulukin lähestyy ... ja myyvät tuota Logitech wingman formula gp rattia hintaan 290 mk.. Eli hinta ei olisi ainakaan paha, mutta onkos tuosta mihinkään?
Sen verta äskön kaupassa kokeilin, että varsin muovisen oloinenhan tuo oli, etenkin kun vieressä oli ferrarit ja mikkisoftat, mutta niin.. Kyse nyt ei olisi pelkästään GPL-ratista, vaan ihan noin yleensä... onkos kellään kokemusta kyseisestä?</STRONG>
Samaan hintaan saat Mikkisoftan forcettoman mallin. Muovisen oloinen sekin on, mutta se on kaikin puolin parempi esim. polkimet, ohjauksen optinen "potikka" jne.
Minun mikkiratti (forcella) on kestänyt jo yli kaksi vuotta lähes päivittäisessä käytössä.
 

Hënkka

Guest
Mul on Logitech Wingman FF -ratti ollut syksystä 1999 asti. Ostin sen lisäksi käytettynä ja hyvin skulaa edelleen. Vähän on väljyttää tullut ohjausakselin ja kotelon välille, mutta se ei haittaa pelattavuuttaa tippaakaan.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Hommasin sitten tänään tuon Logitechin forcettoman.. hintaa muutaman tuopin enemmän kun tuo aiempi 290.
Tuntuu varsin hyvältä.. tosin vie aikaa tottua. Kilinkolin kulkee kovaa kylmiltäänkin, mutta juuri tuo GPL on vielä vähän outo.

Muuten on toiminut hyvin, mutta liekö tuo täysin XP-yhteensopiva, vai missä vika kun juuri Kolin aiheuttaa satunnaista kaatumista käynnistäessä... ja polkimien toiminta ja akselisuus tuntuu olevan vähän tuuripeliä. Välillä toimii suoraan,välillä pitää taas uudelleen kalibroida... Onkos Jmt:llä ollu ongelmia?
 

jukkis

Well-known member
Liittynyt
18.2.1999
Viestit
3181
Itse tykkäsin kovinkin runsaasti Logitecin tärinättömästä ratista, siitä vanhemmasta mallista, jossa on KUNNON tuntuma ja LAADUKKAAT laipat. Muutaman vuoden vääntämisen jälkeen se alkoi löystyä eikä kaasupoljin enää skulannut.

Ostin sitten kaverilta pilkkahintaan melkein käyttämättömän Microsoftin Forcen. Se toimi hyvin ja iloisesti sen aikaa kun se toimi - pari kuukautta. Nyt ei enää valo syty vaikka kytkee sähkön päälle. Jouluna voisi leikkiä kodin sähkömiestä ja koettaa paikallistaaa vikaa.

Silti olen vielä tuon Logitecin kannalla. Todella hyvä peli, enkä varmaan olisi vaihtanut pois jos olisi kunnossa pysynyt. Uuttakaan ei samalaista enää oikein löydä kun kyseinen firma harrastaa kehitystyötä väärään suuntaan tämän uusimman mallinsa kohdalla. :(

[ 15-12-2001: Message edited by: jukkis ]
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Ite olen pelaillut GPL:ää tikulla, mutta tuntumasta puuttuu sillä se jokin. Jarrutuksissa se on pirun tunnoton, mutta kyllä sillä muuten rutistelee ihan salonkikelpoisia aikoja.

Rattia olen itsekin katsastelemassa ja jos vaikkapa pienen reenauksen jälkeen osallistuisi johonkin liigaan :)
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by akim:
<STRONG>

Samaan hintaan saat Mikkisoftan forcettoman mallin. Muovisen oloinen sekin on, mutta se on kaikin puolin parempi esim. polkimet, ohjauksen optinen "potikka" jne.
Minun mikkiratti (forcella) on kestänyt jo yli kaksi vuotta lähes päivittäisessä käytössä.</STRONG>
Samoin. Vanhasta Thrustmasterista hajosi polkimet moneen kertaan ja ratin potikka alkoi sekoilemaan niin että sillä ei tehnyt enää mitään. Microsoftin ratissa ei ole ollut vielä mitään ongelmia ja softakin on erinomainen(saa esim. shift-r:n ratin napille :)). Luultavasti ostan samanlaisen (ehkä ff:n kera), jos ja kun tuo joskus leviää
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by Arcanum:
<STRONG>Ite olen pelaillut GPL:ää tikulla, mutta tuntumasta puuttuu sillä se jokin. Jarrutuksissa se on pirun tunnoton, mutta kyllä sillä muuten rutistelee ihan salonkikelpoisia aikoja.

Rattia olen itsekin katsastelemassa ja jos vaikkapa pienen reenauksen jälkeen osallistuisi johonkin liigaan :)</STRONG>
Jos rahaa ei ole liikaa, niin suosittelen todella lämpimästi tätä: Microsoft Sidewinder Precision Racing Wheel.
Todella hyvälaatuinen (vaikkakin muovinen) ja kestävä. Ainakin 2 vuotta sitten nuo teki niin hyviä vehkeitä, että vieläkin kestää vaikka on ollut todella paljon kovassa käytössä ;)
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Olen viimeaikoina hieman "modannut" Mikkirattiani. Kuvia voi käydä katsastamassa täältä. http://www.geocities.com/hh_pelit/ratti.html

Tosin noiden kuvien jälkeen olen vielä lisännyt rattiin pari painonappia ja jarrrupolkimen alle kössipallon.

Itse olen melkoisen tyytyväinen nykyisiin virityksiin.

Onko kukaan muu täällä modannut rattiaan?

HH
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Originally posted by akim:
<STRONG>Olen viimeaikoina hieman "modannut" Mikkirattiani. Kuvia voi käydä katsastamassa täältä. http://www.geocities.com/hh_pelit/ratti.html

Tosin noiden kuvien jälkeen olen vielä lisännyt rattiin pari painonappia ja jarrrupolkimen alle kössipallon.

Itse olen melkoisen tyytyväinen nykyisiin virityksiin.

Onko kukaan muu täällä modannut rattiaan?

HH</STRONG>
Hmmm...ja takuu on varmaan vielä voimassa ;)

Aika siistit modifoinnit! Tuota vaihdekeppi sydeemiä itsekin olen harkinnut...
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Originally posted by Jape:
<STRONG>

Hmmm...ja takuu on varmaan vielä voimassa ;)

Aika siistit modifoinnit! Tuota vaihdekeppi sydeemiä itsekin olen harkinnut...</STRONG>
Kiitos kiitos.

Heh, aika hassultahan se kyllä tuntui sahata edellinen ratti veks, mutta ei ole kaduttanut minuuttiakaan. Nykyisin kaupan ratit tuntuvat minun käteen ihan leluilta.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Ja hyviä core.ini-asetuksia Mikkisoftan FF-ratille, kiitos? On kyseinen ratti pari viikkoa testattavana, saa nähdä joutuuko vaihtamaan tällaiseen...
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
McRäkä: minä käytän edelleen tuola ylempänä mainittuja asetuksia. Ne ovat legendaarisen Greger Hutun tekemät.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Entäs tämä: Logitech Wingman Formula Force GP USB?

Olen koeajanut Microsoftin FF-ratin, ja pakkohan tuollainen on itsellekin saada. Nyt kysynkin, että onko tuo Logitechin versio aiheesta mistään kotoisin? Hintaa olisi sentään 250 mk vähemmän.

Onko siis kellään kokemusta tuosta Lokitekistä?

[ 29-01-2002: Message edited by: McRäkä ]
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Ei osu silmää että olisin jo täällä ongelmaani kysellyt... joten otan copypastella peelopaketin puolelta, kun siellä ei kukaan mitään auta =(

"Ongelma on seuraava. Polkimien toimintasäde muuttuu omia aikojaan.
Kysytään nyt ihan ensiksi onko windows xp:ssä kalibrointi mahdollisuutta tuolle ratille?

Logitechin ajureista kun haluaa kalibroida niin se heittää wintoosan "pelilaitteet ja mitälie" valikkoon josta voi ratin propertiessit katsoa.. eli ratin kuva joka liikkuu ratin liikkeiden mukaan, ja polkimillekin on omat viisarinsa, mutta mitään niissä ei pysty säätämään. Jos kaasupolkimen viisari on puolessa välissä vaikkei kaasua painaisikaan, niin ei sille mitään voi tehdä.. todeta vaan ja painaa ok. Suurin ongelma on se että jarrupoljin ei pohjassa ollessaankaan ole windowsin mukaan pohjassa ja näin ollen peleissä jarrutus on hieman tehotonta =( Ongelma poistuu kun ensin disabloi usb:n .. pistää sen takaisin päälle, ja käynnistää wingman profilerin uudestaan. Nyt kun menee katsomaan propertiessejä, niin kaikki näyttää hyvältä, mutta vähän ajan kuluttua on taas kalibroinnit viturallaan. ..kaikesta päätellen vika on siis joko ajureissa tai windowsissa, eikä itse polkimissa..mutta ken tietää.
Vinkkejä?
"

Tässä ennen kauden alkua olisi kiva saadat pelit ja vehkeet toimimaan jotten sitten kenenkään perään tuon takia aja =) Ja nykyisin ongelmaa tuottaa myös kaasupoljin.. tosin vain siinä mielessä päinvastaisena että se ajan myötä menee enempi ja enempi päälle vaikkei polkimeen koskisikaan... myös tuo haittaa yllättäen ajamista.

Ja ratti oli logitech wingman formula gp USB ja 4.11 profiler asennettu.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Mulla Win2k:n Gaming optionsista kun valitsen logitechin rattiohjaimen, ja painan Gaming optionsin etusivulta "Properties", aukenee sivu, jossa on nuo mainitsemas viisarit polkimille. Siitä sivulta kun painaa "Settings" ja sitten seuraavaksi aukenevalta sivulta "Calibrate" , niin pääsen kalibroimaan rattini.

Luulen, että sulla pitäis tapahtua samalla lailla, mutta et vain ole huomannut tuota calibrointinappulaa tuossa missä se on.

Vai onkohohan WinXP:ssä eri systeemit jotenkin sitten..
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Originally posted by McRäkä:
<STRONG>Entäs tämä: Logitech Wingman Formula Force GP USB?

Olen koeajanut Microsoftin FF-ratin, ja pakkohan tuollainen on itsellekin saada. Nyt kysynkin, että onko tuo Logitechin versio aiheesta mistään kotoisin? Hintaa olisi sentään 250 mk vähemmän.

Onko siis kellään kokemusta tuosta Lokitekistä?

</STRONG>

Mulla on Logitechin uusi malli wingman formula force gp, ja mulla ei ole oikein tästä muuta kuin pahaa sanottavaa. Toimiessaan tämä tosin hoitaa tehtävänsä, mutta taitaa noita suunnittelu- ja toimintavikoja olla enemmän kuin laki sallii, tosin mulle varmaan on jo pelkästään aina hyvän tuurini johdosta sattunut huono yksilö käteen, mutta silti..
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Juu, ei siinä oo semmosta.. poistin kaikki profilerit niin pääsee tekemään normaalin windows kalibroinnin.. lähti siis huitsin vittuun tuo koko viisari valikko... mutta nappuloita ei tietty enää voi ohjelmoida.. eli täytyy ny viel tutkailla jotta sais ton profilerin kanssa toimimaan... saa nyt nähä jatkuuko nuo samat ongelmat ilman profilleria, eihän se kalibrointi mitään auta jos ne edelleen omineen muuttuu
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Arvelinkin, että olisit varmaan huomannut. On se kumma, kun noita kaikenmaailman ongelmia tuntuu aina riittävän, vaikka hommien teoriassa aina kaikkien valmistajien mukaan pitäisi toimia niin maan mainiosti. :(
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Haistakaa kaikki siellä logitechissä pitkä paska.... ei tää vaan toimi. Vois vaihtaa uuteen, ku kuittikin on tallessa, mut menee pien iäisyys ennenku pääsen sinne mistä tän ostin.. kun autoa ole ei. =(

Wilpuri.. kuinkas pystyy valita polkimet eri akseleille ilman profilleria.. Windowsin kalibroinnilla pystyi ongelmia kiertämään suht hyvin, mutta eipä saanut mistään kohtaan valita akseleita.. Windows tunnistaa itse ratin ja tarjoaa kyllä kalibroinnit ja kaikki 6 nappulaa, mutta ei polkimien erottamista joten ei siitä paljoa iloa ole.

Jos taas luo oman ohjaimen johon valittee akseleita enempi, ei windows mitään rattia löydä.. ettii kait vain peliportista?
 
Ylös