Mikä ratti GPL:ään ?

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
MS:n FF-ratin palautin juuri liikkeeseen ja otin rahat takaisin. Se on aikamoinen lelu ja omissa käsissäni niin huteran oloinen, etten raaskinnut ottaa sitä riskiä, että se olisi hajonnut alta kahden kuukauden.

Onneksi sain rahat takaisin ja ryhdyin taas iloisen tikun vankkumattomaksi kannattajaksi. Tulokset kärsivät GPL:ssä, mutta tikkuja saa runnoa aika monta yhden MS:n FF-ratin hinnalla.

Olen pettynyt ja etsin nyt tukevampaa rattia.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Voi harmin paikka.. :(

Mulla ei oikein tuon ratin suhteen mitään ongelmia ole windowsin ja itse pelien suhteen ollut..

Win2k:n Gaming optionsista pystyy ohjaimen eli ratin propertiesista settings-nappulan takaa (jota sulla ei siis vissiin ole) valitsemaan että onko combined axel voimassa (eli toimiiko polkimet siten, että vain yhtä poljinta kerrallaan voi polkea) vaiko ei voimassa (eli voipi painaa sekä kaasua että jarrua ja esim. gpl sitten toimii sen mukaisesti). Olen siirtynyt nyt siihen, että combined axel ei ole voimassa, jolloin voipi painaa kumpaakin.. kalibroituani ratin windwosissa samaisen settings-nappulan takana paljastuneelta sivulta (niinkuin aiemmin selitin toisessa viestissä) kalibroidessani sitten itse gpl:ssä kaikki toimii minulla ihan ongelmitta, gpl:n calibrate-kohdassa liikkuu tapit näytöllä kaasun ja jarrun suhteen eri akseleilla, kaasu muistaakseni toiseksi alimmassa ja jarru alimmassa itse ohjaimen ratin liikuttaessa ylimmän akselin tappia.

Onkohan ongelmana WindowsXP. Koita etsiä vaikka uutisryhmistä http://groups.google.com/ jotain ratkaisua sopivilla hakusanoilla (oot varmaan jo etsinytkin :( )
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Originally posted by Wilpuri:
<STRONG>
Win2k:n Gaming optionsista pystyy ohjaimen eli ratin propertiesista settings-nappulan takaa (jota sulla ei siis vissiin ole) valitsemaan että onko combined axel voimassa (eli toimiiko polkimet siten, että vain yhtä poljinta kerrallaan voi polkea) vaiko ei voimassa (eli voipi painaa sekä kaasua että jarrua ja esim. gpl sitten toimii sen mukaisesti). Olen siirtynyt nyt siihen, että combined axel ei ole voimassa, jolloin voipi painaa kumpaakin..</STRONG>
Toihan on ihan must! , saiskohan mikkisoftan sidewinderiin mitenkään?

[ 03-02-2002: Message edited by: Jere1983 ]
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Originally posted by Jere1983:
<STRONG>

Toihan on ihan must! , saiskohan mikkisoftan sidewinderiin mitenkään?

[ 03-02-2002: Message edited by: Jere1983 ]</STRONG>
Ainakin tässä mun Microsoft Sidewinder FF USB Wheelin mukana tuli toi sidewinder central olikoha 4.0, josta sen voi valita. Käsittääkseni Mikkisoftin www-sivuilta ei kuitenkaan saa niin uutta versiota jostain kumman syystä, taisi olla 3.2 versio uusin mitä siellä on. Riippuu tietty onko sulla USB ohjain vai ei, että mitä softaa meinasit käyttää, mutta kyllä separate axis löytyy oli uusi tai ei. Btw. itte ajan forcet päällä ja separate axis tietty :)
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Niin kun tuon profillerin uninstalloi, niin tulee game controllerssiin kyllä settings välilehti, mutta siellä ei ole kuin kalibrointi.. ei siis mitään tuosta combined axelsista. Täytyy nyt etsiä netistä jos jotain apua löytyisi...

tässä vielä kuva..
http://koti.mbnet.fi/~tigerell/settings.jpg
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by Arcanum:
<STRONG>MS:n FF-ratin palautin juuri liikkeeseen ja otin rahat takaisin. Se on aikamoinen lelu ja omissa käsissäni niin huteran oloinen, etten raaskinnut ottaa sitä riskiä, että se olisi hajonnut alta kahden kuukauden.
</STRONG>
En ole ihan varma, onko se FF samantapainen kuin saman firman Sidewinder Precision Racing Wheel, mutta olettaisin näin. Vähän muoviseltahan se vaikuttaa kieltämättä, mutta onhan tuo kaksi vuotta toiminut ilman minkäänlaisia ongelmia. Kalibrointi ei heitä vieläkään ollenkaan eikä polkimien jouset ole katkelleet tai mitään. Vanhassa Thrustmasterin paskassa esiintyi em. ongelmia jatkuvasti ja ratin potikoiden seottua, sillä ei sitten tehnyt enää käytännössä mitään.

Kovassa käytössä se on ollut, joskin tietysti ajotyylini ei välttämättä ole niin rattiahajottava kuin ehkä joillakin
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Originally posted by VJR:
<STRONG>

En ole ihan varma, onko se FF samantapainen kuin saman firman Sidewinder Precision Racing Wheel, mutta olettaisin näin. Vähän muoviseltahan se vaikuttaa kieltämättä, mutta onhan tuo kaksi vuotta toiminut ilman minkäänlaisia ongelmia. Kalibrointi ei heitä vieläkään ollenkaan eikä polkimien jouset ole katkelleet tai mitään. Vanhassa Thrustmasterin paskassa esiintyi em. ongelmia jatkuvasti ja ratin potikoiden seottua, sillä ei sitten tehnyt enää käytännössä mitään.

Kovassa käytössä se on ollut, joskin tietysti ajotyylini ei välttämättä ole niin rattiahajottava kuin ehkä joillakin</STRONG>
Samat sanat. Kestävämpää kohtuu hintaista rattia saat kyllä etsiä (Login Momo ehkä). Ainahan on sitten Eccit, TSW:t ja muut uber ratit.

http://www.ecci.net/

http://www.thomas-superwheel.com/

http://www.xs 4all.nl/~rhoevers/

http://www.interactiveracing.com/

Olispa kiva kuulla kokemuksia näistä "rateista".

[ 04-02-2002: Message edited by: akim ]
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Originally posted by E. Tuhero:
<STRONG>Niin kun tuon profillerin uninstalloi, niin tulee game controllerssiin kyllä settings välilehti, mutta siellä ei ole kuin kalibrointi.. ei siis mitään tuosta combined axelsista.</STRONG>
Mulla on siinä neljä slideriä joilla määritetään forceen liittyviä vahvuuksia ja sitten tuo calibrate.. Itse aloin vasta hiljan käyttämään wingman profileria, kun ajattelin ohjelmoida jotain sanontoja noiden ratin nappuloiden alle. Ennen profilerin käyttöönottoa configuroin ratin toiminnot ihan vain gpl-pelistä.

Toivottavasti ongelma selviää.. En ossoo muuta sanoa.. :(
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Momoa pitäis päästä testaamaan, sillä siinä näyttää olevan metallia nuo pidikkeet. Se olisi omassa käytössä suuri plussa, sillä rikoin aikoinaan Dexxan ratin. Myin ratin sen jälkeen hieman paikkailtuna 20 euron hintaan eteenpäin ja hyvin on kuulemma toiminut :p
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Yksi kanta lisää: olen onnellinen Guillemot Ferrari FF -ratin omistaja ollut kohta vuoden. GPL:stä tuli uusi peli voimien kera. Lisäksi siinä on keppi, jota ilman en enää suostuisi ajamaan. Tulee vähän lisää fiilistä, jos joutuu ottamaan mutkassa toisen käden ratilta. Joutuu vähän ajottamaan enemmän järjellä.
Eli suosittelen.
markon MOMOa kokeiltuani on vaikea siitäkän pahaa puhua. Siinä on loistava 270 asteen kulma lukosta lukkoon, joka on kyllä mannaa, mutta sladit pitää kaapata vieläkin nopeammin... marko varmaan tulee pimppaamaan rattiaan vielä. :D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kävin vähän kauppoja kiertelemässä ja yhdestä paikasta löytyi Act Labsin tärinäratti 450 mk. Jossakin tuota rattia kehuttiin muistaakseni, mutta en sitten tiedä. Aika halpa tärinäratiksi. Vai liekö jotakin jäännöseriä, koska kaupassa ei ollut kuin kaksi tuollaista rattia.
Jätä hyllyyn.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Mun eka ratti tais olla samanlainen geplissä... sitten möin sen J.Jaskarille... tai en enää muista. :dunno:
 
Ylös