Mikä sinusta piti tulla isona / Mikä sinusta tuli?

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

DW

2009-2016
Mulle sanottiin joskus: "susta ei poika tule ikinä yhtään mikään":dunno: Olisi pitänyt uskoa sitten, kerran oikeassa olivat. Ei olisi edes sen vertaa tullut turhaan yriteltyä. Kaikkien onneksi(myös itseni onneksi) ei tullut poliisia, veturimiestä, tai laivan kapteenia meikäläisestä.

Estate

Well-known member
Pienenä halusin poliisiksi, mutta se jäi ekalla tai tokalla luokalla. Sitten halusin jonkin aikaa näyttelijäksi, mutta sekin jäi liian epärealistisena jossain vaiheessa.

Nyt olen ensimmäistä vuotta lukiossa, eikä mitään ideaa tulevaisuudesta. Tai sen verran, ettei se minkään taiteen parissa tule pyörimään...
Näin viisi vuotta myöhemminkään en voi sanoa tulevaisuuden suunnitelmien olevan selviä.

Kaipa ne diplomi-insinöörin paperit tulee joskus saatua, mutta mitä sitten tekisin, onkin vielä melko avoinna. Toistaiseksi leikin opintojen lomassa pankkitätiä. :eek:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Poliisi tai F1-kuljettaja piti tulla.

Tuli kapinen AMK-insinööri.

mauke

Well-known member
Ikinä en oo tienny mikä halusin olla. Jossain vaiheessa jonkunsortin ammattiurheilijaksi halusin, mutta yllättäen ei lahjat ja itsekuri riittänyt. Yläasteen jälkeen automaalariksi meinasin, tuli sitten kuitenkin lukioon lähdettyä. Varma olin kuitenkin silloin että yliopisto ei ole minun paikka. Siitä sitten jotenkin päädyin auto- ja kuljetustekniikan inssiksi, ja nyt sitten olen jo yhtä kurssia vajaa koneensuunnittelun dippainssi. Aina olen vaan mennyt periaatteessa sinne mihin monot on vienyt. Katsotaan nyt mihin monot vie kunhan saa paperit ulos.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Minustahan siis vielä tulee kilpa-auton kuljettaja.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Piti tulla milloin kalastaja, milloin astronautti, milloin hammaslääkäri. Vielä ei oo tullut mitään. Kattellaan parin vuoden päästä, kun on maisterinpaperit. Ehkä kattellaan Kelan luukkua.

IWE

Well-known member
Mulle sanottiin joskus: "susta ei poika tule ikinä yhtään mikään":dunno: Olisi pitänyt uskoa sitten, kerran oikeassa olivat. Ei olisi edes sen vertaa tullut turhaan yriteltyä. Kaikkien onneksi(myös itseni onneksi) ei tullut poliisia, veturimiestä, tai laivan kapteenia meikäläisestä.
Vähän samaa latua. Nykyisin olen tyhjäntoimittaja. :alppu:

Örfil

Guest
Lentäjä, ilmojen valtias. Asia oli hyvin selvä jo pikkupojasta saakka. Kaikki tähtäsi siihen että työpaikkani on "isona" yläilmoissa. Taistelulentäjä Suomen Ilmavoimissa oli ykköshaave ja toisena olisi mennyt myös liikennelentäjä. Sekin olisi ollut unelmien täyttymys.

Sitten 14 v kuulin koulun terveystarkastuksessa että olen osin värisokea, maailmani romahti siihen paikkaan, koska tiesin mitä se tarkoittaa ammattilentäjän uralleni. Muistan sen päivän iäti ja sen vitutuksen määrän kun menin kotiin. Taisin pirauttaa jopa itkut silloin.
Seuraavalle kesälle oli purjelentokurssi varattu lentouran alkajaisiksi, mutta peruin sen koska heitin totaalisesti pyyhkeen kehiin tämän uutisen myötä.

Sitten minusta tuli vaan tavallinen perusinsinööri :(

jjv

Arschloch
Sen jälkeen, kun pienenä poikana pääsin tutustumaan lossin ohjaamoon niin julistin, että lossinkuljettajan ura maailman merillä odottaa. Toki se veturinkuljettajan vakanssikin olisi kelvannut. Lakaisukoneenkuljettajakin oli perinteinen haave ja sellaista joskus pääsin kokeilemaankin kesätöissä ja tokihan se komiaa olikin.

No ennen armeijaa harkitsin vakavasti rekkakuskin uraa, mutta viime hetkillä intissä päätin olla menemättä kuljetuspatteriin ja se urasuunnitelmakin jäi siihen. Nyt kun oon asiakkaan näkökulmasta kyseistä hommaa seurannut, niin olen ollut tosi tyytyväinen, etten sille tielle lähtenyt. Vanhempien jalanjälkiä seuraten ryhdyin tehdasduunariksi, vaikkakin eri teollisuudenhaaralle.

Edit. Niin nuo on kyllä tosi vittumaisia tapauksia, että joutuu terveydellisistä syistä romuttamaan ammattihaaveensa. En ole itsekään varma pystynkö muutamien vuosien päästä fyysisesti raskaaseen työhön.

Viimeksi muokattu:

zenit

Well-known member
Sijainti
Lahti
Joskus muistaakseni halusin poliisiksi sekä (tietenkin) formulakuskiksi. Monen mutkan kautta olen nykyään viittä vaille valmis avaruusfyysikko.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Halusin nuorempana pitkään lääkäriksi, mutta lopulta näin pääsykokeen + opiskelun vaativuuden ylivoimaisena itselleni. Lopulta päädyin opiskelemaan liiketaloutta ja alle 3:n vuoden päästä mun pitäisi olla valmistunut tradenomiksi.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jaa-a. Eiköhän se haaveammatti vaihdellut aika tiuhaankin tahtiin. Mutta yksi minkä muistan oli suunnitelma, että viikot teen talkkarin töitä ja viikonloppusin käyn ajamassa rallia Kankkusen kanssa samassa tallissa.
Noh, talkkari olin kuukauden ja rallia en ole ainakaan Kankkusen tiimiin päässyt vielä ajamaan.