Mikä sinusta piti tulla isona / Mikä sinusta tuli?

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Matxi sanoi:
En muista mitään todellista ammattia mihin olisin halunnut. Nyt ollaan logistiikkainssi ja tällä hetkellä kuljetuspäällikkö. Ihan jees mutta ensi viikolla haen yhteen toiseen duuniin, katsotaan miten käy!
Inssi ollaan yhä edelleen. Toimenkuva (ja yritys ja paikkakunta) on vain vaihtunut sitten viime kirjoituksen, tosin ei tuohon mitä varmaankin olen tuolloin hakemassa ollut. Päällikkötasolla yhä edelleen pikkupiruna pompotellaan jäppisiä aina silloin kun virheostojen tekemisiltä ehtii.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
kouvotsvoni sanoi:
Ei ole vieläkään selvinnyt, että mikä haluaisin olla isona, vaikka yliopistoonkin pääsin kansantaloustiedettä opiskelemaan :nope:
No minusta sitten tulee eläkeläinen 2009, mutta kunhan nyt näön vuoksi jotain olen yrittänyt.. En kyllä kadu siltikään, opiskeluaika kivaa, etenkin se, joka koulun ja kampuksen ulkopuolella.

JOC

tavallinen virtanen
PekPoy sanoi:
Eli vähemmän hienosti sanottuna: kävit pääsykokeissa ja sut hyväksyttiin?
Aivan. Yo-paperithan mulle anto ton oikeuden. Sinänsä kuitenkin olin ihan täysillä liikkeellä.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
sanotaanko nyt vaikka nain etta mahdollisimman kansainvalista toimintaa kera mahdollisimman monen kielen niin i'm happy.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Thyella sanoi:
sanotaanko nyt vaikka nain etta mahdollisimman kansainvalista toimintaa kera mahdollisimman monen kielen niin i'm happy.
Tossa Syvälammella oli tota kuvausta vastaavaa sakkia töissä. :ahem:

Thunder

Vihan aiheuttaja
Minun piti tulla isona poliisiksi, ei pääse kuuloni takia. Päätin lääkäriksi, ei pääse myöskään kuulon takia. Opiskelin tietotekniikan asentajaksi, jatko-opiskelussa laatupäälliköksi ja lähes valmis insinööri. Alan huonon työllisyyden takia vaihdoin ammattia metallialalle ja nyt taivuttelen mustaa terästä, myöhemmin ruostumatonta ja haponkestävää terästä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
S.A sanoi:
Onko siihenkin joku kuuloraja?
Olishan se nyt aika koomista kun lääkärin ja potilaan keskustelu menis jotakuinkin näin:

- Nieminen!
- Täällä, päivää!
- Täh?
- Täh?
- Täh?
- Täh?
- EN OIKEIN KUULE KUNNOLLA!
- ON TON KUULON KANSSA VÄHÄN VIKAA!
...

JOC

tavallinen virtanen
Thunder sanoi:
Minun piti tulla isona poliisiksi, ei pääse kuuloni takia. Päätin lääkäriksi, ei pääse myöskään kuulon takia.
Miten voi olla mahdollista, että pystyt olemaan normaalisti työelämässä, mutta et voisi olla kuitenkaan lääkärinä kuulon takia?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
JOC sanoi:
Miten voi olla mahdollista, että pystyt olemaan normaalisti työelämässä, mutta et voisi olla kuitenkaan lääkärinä kuulon takia?
Ei sitä kaikissa hommissa tarvitse normaalia kuuloa. On aika paljon hommia, joita jonkin sortin invaliditeetti ei haittaa lainkaan, toisissa taas se voi olla este. Esimerkiksi pyörätuoli-invalidi voi ihan hyvin vääntää koodia, mutta varastomiehen hommat ei oikein suju.

JOC

tavallinen virtanen
jps sanoi:
Ei sitä kaikissa hommissa tarvitse normaalia kuuloa. On aika paljon hommia, joita jonkin sortin invaliditeetti ei haittaa lainkaan, toisissa taas se voi olla este. Esimerkiksi pyörätuoli-invalidi voi ihan hyvin vääntää koodia, mutta varastomiehen hommat ei oikein suju.
Tietysti voi. Oletin vain että alan hommissa tälläkin hetkellä tarvittaisiin normaalin kanssakäymisen mahdollistama kuulokyky.

EDIT:

Ja ainakin turussa yliopisto tarjoaisi ainakin periaatteessa paremmin tälläiseen tilanteeseen soveltuvaa vaihtoehtoa tutkijalääkärin vaihtoehtona. En tosin osaisi sanoa tämänkään vaihtoehdon soveltuvuudesta, mutta heillä koulutus on ainakin erilaista harjoitusten yms osalta.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Kokki/Duunari.
Päivähoitotädin (n. 1988) mies oli kokki ja silloin halusin itsekin sellaiseksi. Toki en pitäisi poissuljettuna edelleenkään jos opiskelemaan tulee vielä mentyä.

sataja

Active member
Kokki/Duunari.
Päivähoitotädin (n. 1988) mies oli kokki ja silloin halusin itsekin sellaiseksi. Toki en pitäisi poissuljettuna edelleenkään jos opiskelemaan tulee vielä mentyä.

Cmoney taitaa kaurapuuron mutta siihen se kokkaaminen jää ja hyvä niin. Ei vaimo ole ihan työtön keittiössä :thumbup:

sataja

Active member
Hoitaja oli yksi haave ammateista ja sillä tiellä vieläkin ollaan. :rolleyes:

On niitä kait muitakin ohi kiitäviä ollut muttei muista enää mitä.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Cmoney taitaa kaurapuuron mutta siihen se kokkaaminen jää ja hyvä niin. Ei vaimo ole ihan työtön keittiössä :thumbup:
No kyllähän me niitä pinkkejä räiskäleitä saatiin paistettua yhdessä viime viikolla. Muutama pisara elintarvikeväriä vaan.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mitähän mie olen täällä häröillyt... atk-inssihän miusta piti tulla. no nyt merkonomin paperit. Rumat naiset, lasol ja hitaat autot vieneet.