Mikä uudeksi luokaksi radalle ?

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
On kyllä todella mahtavaa että venytte tähänkin asiaan. Mielestäni teillä asiaa on osattu vetää oikeaan suuntaan. Tulen kyllä katsomaan jatkossakin toimintaanne.


------------------
Nämä asiat ovat Maijalan Jampan mielipiteitä
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jamppa Maijala:
On kyllä todella mahtavaa että venytte tähänkin asiaan. Mielestäni teillä asiaa on osattu vetää oikeaan suuntaan. Tulen kyllä katsomaan jatkossakin toimintaanne.

Juuh - sama juttu täällä. Ja se puuttuva aika riepaistaan sitten noista Sport2miljoonaa kisoista.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Mitkäs luokat historeceista ajavat sport 2 miljoonien kanssa samana viikonloppuna? Ja voittekos kertoa muuta kuin niitä kirjain sarjoja esimerkki tyyliin? On ne kirjain yhditelmät numeroineen niin vaikeita muistaa ja omaksua.
Voiko jostain historian kätköistä pulpahtaa vielä jokin kuljettaja suotuinen luokka meille uudeksi luokaksi?


------------------
Nämä asiat ovat Maijalan Jampan mielipiteitä
 

jari tabell

Member
Liittynyt
21.12.2000
Viestit
11
Sijainti
Lahti
Originally posted by Jamppa Maijala:
Mitkäs luokat historeceista ajavat sport 2 miljoonien kanssa samana viikonloppuna?...
Sporttien kanssa ajetaan Ahvenistolla kahdessa tapahtumassa: 19.-20.5. ja 8.-9.9.

HRF:n luokista mukana on Historic "koppiautot" A-G, eli virallisesti vakio/GT/erikoisvakio/GTS, Ikäryhmät E-F ja G. Suomeksi tämä tarkoittaa suunnilleen seuraavaa:

Luokka A: yli 1800cc, vm.-65 tai vanhemmat
Luokka B: enint. 1800cc, vm.-65 tai vanhemmat
Luokka C: enint. 1600cc, vm.-65 tai vanhemmat
Luokka D: enint. 1300cc, vm.-65 tai vanhemmat
Luokka G: vapaa tilavuus, vm.-66...-71 (tässä ikäryhmässä on autoja vielä niin vähän että tilavuusrajoja ei ole. Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa nämä ajavat kokonaan omana lähtönään...)

Nykyisin nämä kaikki ajavat samoissa lähdöissä, mutta kuitenkin omana luokkanaan.

Saattaapi kuulostaa sekavalta... helpotusta löytyy osoitteesta: http://www.historicrace.fi

Kaikki HRF:n luokat ovat varsin harrastajaystävällisiä ja mukanaolo ei vaadi kohtuuttomia taloudellisia uhrauksia. Voitosta ajaminen saattaa tietenkin luokasta riippuen vaatia hieman suurempaa määrää pelimerkkejä, mutta kaikki on suhteellista ja omalla työllä voi paikata paljonkin... Toisaalta miksikään "rata-autoilun pelastajiksi" ei tavoitteenamme olekaan tulla, vaan tarkoituksena on tukea nimenomaan rata-autoilun klubihenkistä _harrastamista_ (sekä autoja että ajamista) ilman että taka-ajatuksena tarvitsisi olla sen kummempaa "urakehitystä". Suuri osa kilpailijostamme on sen ikävaiheen jo muutenkin ylittänyt...

 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Itse olen sitä mieltä että kun on kyseessä harrastajat jotka maksavat omasta taskustaan ajamisen kontaktin pysyvät ankarasti kiellettynä...mikään ei vituta enempää kuin toisen "tahaton" lommo kyljessä.
Mielummin hajotan koneen ihan itse onhan se oma moottori kun toine tieten tahtoen tunkee peltiä ryttyyn...

Hyvän kilpailun kriteerit täyttyvät, jos 1) lähdössä on paljon autoja 2) jos kilpailuissa syntyy kamppailuja sijoituksista 3) jos sallitaan nykyistä kovempi ajotapa eli kosketuksesta ei heti hylätä (vrt. British Super Touring, DTM). Pieni aikasakko toimii rangaistuksena yhtä hyvin 4) autot ovat näyttävän näköisiä 5)ja kulkevat kohtuullisen kovaa ja jos 6) niistä kuuluisi vähän enemmän moottorin murinaakin, ainakin siellä, missä ympäristö sen sallisi eli muualla kuin Ahvenistolla.

Vapaista harrastajaluokista ja historicista saattaisi löytyä apua. Ja rallin F:stä kanssa. AKK haluaa myös katsojia kisoihin, joten seurojen kautta tapahtuva jatkuva muistuttaminen voi auttaa asiaa.[/B][/QUOTE]
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
noh jos todella tulee TS luokan kärki paikalle niin nopeus on niillä jokseenkin erilliasta mitä Subaruilla.
Radallehan niitten sekaan mahtuu mutta entäs verikolle esim affenistolla kun nytten on jo ollut tilasta puute ja esim jos tulee joku rekalla mihin se laitetaan vaikka olisi kaksi autoa kyydissä....
Olittekos tätä ajatelleet...tätä kysyi minulta eräs roadsport B kuski....

Originally posted by jari tabell:
Noh, käytännössähän tilanne on tosiaan se, että kilpalähtöjen lisäämiseen tapahtumissamme ei ole enää juuri mahdollisuuksia. Tässä SS-1300 -tapauksessa homma onnistuu van Diemen SR Sportien ohessa. Van Diemeneitähän on Suomessa tällä hetkellä vain n. 10 autoa jäljellä, joten ruudukossa oli tilaa vielä... Kierrosajoiltaan ja painoiltaan ovat nämä kaksi luokkaa yllättävän lähellä toisiaan (ainakin nopeimmat), joten ne sovinnevat hyvinkin ajamaan yhdessä.
 
Ylös