Mikko Hirvonen - takana loistava tulevaisuus

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
No Hirvosen uran alkuaikojen virheiden kaivelu on varmaan kohtuutonta. Mutta Hirvosella oli kuitenkin tälle kaudelle vain yksi tavoite, maailmanmestaruus. Mestaruushan ei ole lähelläkään ja edellä on jo Neuvillekin. Loeb sentään jäi nyt 5 pistettä taakse.

Tulos on suunnilleen sama jos Pitkämäki heittäisi vain 79 m
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Mä oon tykännyt Hirvosen tyylistä siitä lähtien, kun paikan sai Fordilta.
Tyylillä tarkoitan lähinnä rentoutta ja huumorintajua, jotka monissa haastatteluissa on tulleet esille. Ja myös kuskina olen pitänyt arvossa. Hirvonen on varma ja kyllä sitä nopeuttakin on löytynyt.
Kaikki näytti hyvältä 2010 Jyväskylään asti. Onko siitä mällistä jäänyt sitten näihin päiviin asti jokin lukko takaraivoon, vai mikä, mutta sen jälkeen ei kuitenkaan oikein mikään ole onnistunut. Vai eikö Mikko vain kertakaikkiaan osaa säätää autoaan oikein?
Kyllä niitä voittoja kuitenkin sen verran on ajettu, että mistään lapasesta ei ole kysymys ja paskaa niskaan sataa vähän liiankin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
No Hirvosen uran alkuaikojen virheiden kaivelu on varmaan kohtuutonta. Mutta Hirvosella oli kuitenkin tälle kaudelle vain yksi tavoite, maailmanmestaruus. Mestaruushan ei ole lähelläkään ja edellä on jo Neuvillekin. Loeb sentään jäi nyt 5 pistettä taakse.

Tulos on suunnilleen sama jos Pitkämäki heittäisi vain 79 m
Tero viskaa 79m vaikka vasemmalla kädellään. Hirvonen ei kykene voittamaan edes Jyväskylässä ilman että kaikki nopeammat keskeyttävät edeltä. Ei joku Neuvillen kaltainen nöösipoika jostain Belgiasta olisi koskaan hyppinyt Markun, Juhan, Löysän tai Tommin nenille, saati että pyyhkinyt tällä pöytää Jyskälässä.
Toivottavasti Nikaralle, Lapille ja Ketomaalle löytyy yhteistyökumppaneita, joilla on vääntöä availla ovia tehdastalleihin. Hännisen kohdalla taitaa näytön paikat olla jo aikalailla kortilla. Teki hyvää jälkeä Skodalla EM- ja IRC-sarjassa mutta nyt se viimeinen loikka hyväksi, saati mestaruuksia voittavaksi, WRC-kuljettajaksi taitaa jäädä tekemättä.
Maximum Attack tuumas hyvin TV:ssä että näillä näytöillä Neuville on pedannut itselleen sellaiset saumat, että voi hyvällä syyllä vain istua ja odotella tallipäälliköiden tarjouksia ja valkata mieleisensä. Hirvosella sen sijaan tilanne on se, että ura on siinä määrin syöksykierteessä, että tämän kauden jälkeen saa mennä kolkuttelemaan Wilsonin ovea ja kyselemään, paljonko pitää maksaa (~150.000) että saa ajaa yhden rallin.
Eikä Esapekka Lappikaan missään tyynenmeren hulahula sarjassa ajamalla kehity saati ala tosissaan kiinnostamaan tallipäälliköitä. EM- tai IRC-sarjan voittamalla ne WRC-spotit ansaitaan. Sen vuoksi mm. Hayden Paddon ajaa WRC2 sarjaa eikä mitään hulahula sarjaa kotikulmillaan.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Joo Pitkämäki on kieltämättä parempi omassa lajissaan kuin Hirvonen omassaan, mutta se vertauksista.

Arvostelu ja parranpärinä kertoo siitä, että asia, ja ralli ylipäänsä, kiinnostaa edes joitakin ihmisiä. Jos ei ketään kiinnosta niin turha siellä on edes ajella.

Hänninen on kuitenkin paalupaikalla Hyundain kuskiksi (ainakin suomalaisista). Tulokset Fordilla tosin olisivat voineet (tai pitäneet) olla parempia. Kaikesta huolimatta toivon, että Hänninen ajaa ensi vuonna Hyundailla.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
EM- tai IRC-sarjan voittamalla ne WRC-spotit ansaitaan.
En usko että alemmilla sarjavoitoilla ansaitaan enään mitään. Esim. Hänninen voittanut IRC, MM ja EM, eikä sillä WRC tallipaikkaa saanut. En tiedä maksaako esim. Neuville tai Östberg tällä hetkellä ajamisestaan, kun ei niillä ainakaan henk.koht. sponsseja paljoa näy, mutta joka tapauksessa uskon, että WRC menee jatkossa pitkälti siihen, että ne ajaa, jotka maksaa eniten ja varsinaisia tehdastalleja ei enään ole. Aivan järjestön summa tuo 150k kisa. Ei siinä enään suomisponssit auta vaan pitää olla isoja globaaleja lafkoja kovalla panostuksella takana. Mistä lie tuo 150k/kisa sitten koostuu, kuulostaa omituisen isolta summalta. Osaako joku purata sitä osiin? Lajin focus pitäisi saada siihen, että yhden WRC kisan ajaminen kaikkine kuluineen saisi olla esim. max. 15k.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
En tiedä maksaako esim. Neuville tai Östberg tällä hetkellä ajamisestaan, kun ei niillä ainakaan henk.koht. sponsseja paljoa näy

Sittenhän niitä omia sponsseja vasta näkyisi, jos ajamisestaan jotain maksaisivat tyyliin Hänninen. Kyllä heillä omia sponsoreitakin on, mutta ei niitä tehdastallin kisa-asusteisiin tietenkään sotketa. :rolleyes:

Aivan järjestön summa tuo 150k kisa. Ei siinä enään suomisponssit auta vaan pitää olla isoja globaaleja lafkoja kovalla panostuksella takana. Mistä lie tuo 150k/kisa sitten koostuu, kuulostaa omituisen isolta summalta. Osaako joku purata sitä osiin? Lajin focus pitäisi saada siihen, että yhden WRC kisan ajaminen kaikkine kuluineen saisi olla esim. max. 15k.

Auto paikan päälle toimitettuna varaosineen, mekaanikkoineen,.. Koko roska ja kaikki hoidettuna valmiiksi. Pientähän nuo kustannukset nykyisin ovat M-Sportin WRC Fiestan maksaessa 15000€/kisa, kun viimeiset Focukset vielä maksoivat n. 300000€/kisa.


Prodriven vielä toimiessa Minin virallisen tehdastallin pyörittäjänä koko auton sai ostettua omakseen 450000€ ja lisämaksua vastaan sai teknistä tukea mm. auton säätämiseen. Tuossa tapauksessa tosin kuljettaja/tämän taustajoukot vastaavat itse myös auton ja oman tiiminsä rahtaamisesta, vakuutuksien hankinnasta ym. p*skasta. Toki asiat pystyisi "hoitamaan" myös Pykälistön tyyliin, jos oma auto on ja olla huolehtimatta mm. vakuutusmaksuista. Auto paloi ja ura loppui kuin seinään.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
En usko että alemmilla sarjavoitoilla ansaitaan enään mitään. Esim. Hänninen voittanut IRC, MM ja EM, eikä sillä WRC tallipaikkaa saanut. En tiedä maksaako esim. Neuville tai Östberg tällä hetkellä ajamisestaan, kun ei niillä ainakaan henk.koht. sponsseja paljoa näy, mutta joka tapauksessa uskon, että WRC menee jatkossa pitkälti siihen, että ne ajaa, jotka maksaa eniten ja varsinaisia tehdastalleja ei enään ole. Aivan järjestön summa tuo 150k kisa. Ei siinä enään suomisponssit auta vaan pitää olla isoja globaaleja lafkoja kovalla panostuksella takana. Mistä lie tuo 150k/kisa sitten koostuu, kuulostaa omituisen isolta summalta. Osaako joku purata sitä osiin? Lajin focus pitäisi saada siihen, että yhden WRC kisan ajaminen kaikkine kuluineen saisi olla esim. max. 15k.
Mika Salo on jonkin sortin manageri Nikaralle. Salo kertoi että pelkästään auton vuokra yhteen kisaan on noin 100 - 150 k€. Siihen sitten huoltotiimin palkat ja muonitukset, vakuutukset yms yms yms. päälle.

Ja jos on meininki ostaa auto omaksi, niin WRC kaluston kyseessä ollessa hintalapussa on seitsemän numeroa.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Mä oon tykännyt Hirvosen tyylistä siitä lähtien, kun paikan sai Fordilta.
Tyylillä tarkoitan lähinnä rentoutta ja huumorintajua, jotka monissa haastatteluissa on tulleet esille. Ja myös kuskina olen pitänyt arvossa. Hirvonen on varma ja kyllä sitä nopeuttakin on löytynyt.
Kaikki näytti hyvältä 2009 Jyväskylään asti. Onko siitä mällistä jäänyt sitten näihin päiviin asti jokin lukko takaraivoon, vai mikä, mutta sen jälkeen ei kuitenkaan oikein mikään ole onnistunut. Vai eikö Mikko vain kertakaikkiaan osaa säätää autoaan oikein?
Kyllä niitä voittoja kuitenkin sen verran on ajettu, että mistään lapasesta ei ole kysymys ja paskaa niskaan sataa vähän liiankin kanssa.
Samat asia käynyt mielessä, että onko Urrian 2010 :) jäänyt "traumoja", koska vois ajatella Tommi Mäkiselle käyneen samoin, pahoja kaatoja Korsika 2001 ja Argentiina 2002 jonka jälkeen vauhti :thumbdown

Johonkin Hirvonen on saattanut menettää sen viimeisen riskinotton jota oli esim. 2009-2010. Ei sinällään ihme, jos joutuu sellaiseen pyöritykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Ei Hirvonen huono kuski ole missään tapauksessa, kysymys on enemmän siitä onko hänestä ykköskuskiksi ja mestaruuden tavoittelijaksi. Nyt näyttää enemmän hyvältä kakkoskuskilta, enemmän syöttäjä kuin maalintekijä jolta odotetaan nyt häkkejä. Vähän sellainen rallin Felipe Massa. Valitettavasti.

Noista muista, Ketomaan ikä taitaa olla jo uran esteenä.

Nikara ja Lappi ovat näkemättömät kortit, Latvala on nopea parhaimmillaan mutta jämähtää virheisiin, rallin Grosjean, pelkään.
 

Legoma brasiko

\ ¨o¨ /
Liittynyt
16.7.2013
Viestit
203
Noista muista, Ketomaan ikä taitaa olla jo uran esteenä.
Kaippa hällä pari kautta nyt yhä luulisi olevan? :ahem: Ralleissa kun on se kartturi joka kertoo mihinkä pitää suunnata niin ei tarvii itse nähdä ja nopiasti reagoida kuten sooloilulajeissa?
Katsojistakin taitaa melko suuri osa olla häntä vanhempia joten ei haittaa?

Ken Blockki näkyisi olevan neljäviis iältään.
 

Lion

New member
Liittynyt
5.8.2013
Viestit
4
Samat asia käynyt mielessä, että onko Urrian 2010 :) jäänyt "traumoja", koska vois ajatella Tommi Mäkiselle käyneen samoin, pahoja kaatoja Korsika 2001 ja Argentiina 2002 jonka jälkeen vauhti :thumbdown

Johonkin Hirvonen on saattanut menettää sen viimeisen riskinotton jota oli esim. 2009-2010. Ei sinällään ihme, jos joutuu sellaiseen pyöritykseen.
Tuosta oli juttua muutama kuukausi sitten Iltalehdessä tms. Joku oli tehnyt pitkältä ajalta tilastoa erikoiskoeajoista eri kuskien osalta ja Mikon kohdalla käyrä tekee notkahduksen alaspäin juuri tuon Urrian jälkeen. Asiasta haastateltiin Mikkoakin mutta hän kielsi tapauksella olevan vaikutusta. No vaikea varmaan myöntääkään.
 

Japapapa

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
152

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Kaippa hällä pari kautta nyt yhä luulisi olevan? :ahem: Ralleissa kun on se kartturi joka kertoo mihinkä pitää suunnata niin ei tarvii itse nähdä ja nopiasti reagoida kuten sooloilulajeissa?
Katsojistakin taitaa melko suuri osa olla häntä vanhempia joten ei haittaa?

Ken Blockki näkyisi olevan neljäviis iältään.
Heh, joo on toki. Ajattelin vaan sitä, että tallipäällikkö todennäköisesti sijoittaa mieluummin 24- kuin 34-vuotiaan lupaavan kuljettajan tulevaisuuteen. Ikärasismia? Onhan se, niin vaan se menee.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Kyllä Hirvosen viikonlopun kruunaa kommentit Lankamaan jälkeen!! Oli nuotissa kuulemma vikaa kun mietti liikaa että mitkä mutkat tullaan toiseen suuntaan kaasu pohjassa!!! Siis kertakaikkiaan miettiikö se yhtään mitään selittelee haastatteluissa.Kun ajetaan toiseen suuntaan niin se on ihan eri pätkä eikä tuollaista kukaan täysijärkinen usko!
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Pykälistön Corolla paloi Exide rallissa oliko vuonna 2002 vai 2003. Oltiin samalla eklla. Muistaakseni ek keskeytettiin palon takia. Kuitenkin juttua oli VM:ssä joku vuos sitten tästä, että omakotitalon hinta meni palossa, kun ei vakuutuksia ollut. Pykälistö tais kuintenkin ajaa vuonna 2004 Jyväskylässä Citikan WRC:llä josta hamittavasti meni moottori ekoilla pätkillä. Eli ei se urayritys loppunut vielä siihen Corollan paloon.
 
Viimeksi muokattu:

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Pykälistön Corolla paloi Exide rallissa oliko vuonna 2002 vai 2003. Oltiin samalla eklla. Muistaakseni ek keskeytettiin palon takia. Kuitenkin juttua oli VM:ssä joku vuos sitten tästä, että omakotitalon hinta meni palossa, kun ei vakuutuksia ollut. Pykälistö tais kuintenkin ajaa vuonna 2004 Jyväskylässä Citikan WRC:llä josta hamittavasti meni moottori ekoilla pätkillä. Eli ei se urayritys loppunut vielä siihen Corollan paloon.
Ja oli Citikalla loistava ja arvostettu testi kuljettaja.
 
Ylös