Miksi ihmisille myydään paskaa?

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Jauhelihojen nimeämiskäytäntö on monesti melko huvittavaa:

Nauta - Sika jauhelihassa on 50%Nautaa ja 50%Possua, vaikka nimestä päätellen kuvittelisi nautaa olevan enemmän.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Todettakoon, että itse ostan useimmiten sika-nautaa tai nauta-sikaa.
Kuuluuko nämä siihen samaan hybridiheimoon, kuin "muurahais-karhu" ja "poliisi-koira"? Toisessa kai sian perse ja lehmän pää, ja päinvastoin. :tongue:

Toisaalta miten ne syntyy...onko sika ja nauta sukupuoliyhteydessä? Muurahaista käy sääliksi... no joo, ja koiraa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Hitto että paskalla testaamisella ja uutisoinnilla saadaan paljon aikaan. Apteekit vetävät ihan hyvää tavaraa myynnistä pois. :nope:
No tää juttu on sitte varmaan selvä, kun maahantuoja ja valmistaja on sanonut eriävän mielipiteen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No tää juttu on sitte varmaan selvä, kun maahantuoja ja valmistaja on sanonut eriävän mielipiteen.
No onhan toi päivänselvä juttu kun selvisi miten toi analyysi on tehty. Puhumattakaan siitä että jättämällä d-vitamiinin pois valmistaja saa voittoa huikeat 0,002 euroa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
No onhan toi päivänselvä juttu kun selvisi miten toi analyysi on tehty. Puhumattakaan siitä että jättämällä d-vitamiinin pois valmistaja saa voittoa huikeat 0,002 euroa.
Mistä se analyysi selvisi? Mun mielestä tuossa selvisi valmistajan mahdollinen selitys.

Tässä itse analyysi.

Ja miten kummasti analyysin virhe osoitti yhtä lukuunottamatta ilmoitettua pienempiä määriä?
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Tuosta jauhelihasta. Eikö säästäväiseen kulttuuriin ole aina kuulunut, että paremmat ruhonosat, kuten file ja paisti, nautitaan sellaisenaan. Tai kypsennetään toki. Huonommat osat jauhetaan, ja jauhelihasta tehdään maittavia jauheliharuokia.

Täten, kuinka järkevää on jauhaa paistista jauhelihaa?

Ylemmyyttä osoittaakseni totean vielä, etten juurikaan osta kaupasta jauhelihaa. Metsästysharrastus tuottaa kutakuinkin riittävästi jauhelihaa. Ja se on juurikin jauhettu "huonommista" ruhonosista. Ja hyvää on!
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4414
Sijainti
Salo
Jep, jauhelihaa ostettaessa et koskaan voi tietää mitä se todella sisältää, ellei sitä jauheta siinä silmien alla. Ja silloin kilohinta taas olisi sellainen, että harva sitä haluaisi maksaa. Kun kyse olisi edelleen jauhelihasta.
 

Teukka

Jarnapoliisi
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
13740
Sijainti
Jarnapolis
Taalla jauhetaan liha paikan paalla kun hakee.

Ihan saatanan hyvaa. Vedan joskus raakana. Tartaria.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mistä se analyysi selvisi? Mun mielestä tuossa selvisi valmistajan mahdollinen selitys.

Tässä itse analyysi.

Ja miten kummasti analyysin virhe osoitti yhtä lukuunottamatta ilmoitettua pienempiä määriä?
Se olikin toisessa viestissä tossa blogissa. No parin viikon päästä selviää missä on vika kun labratulokset tulee.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Jep, jauhelihaa ostettaessa et koskaan voi tietää mitä se todella sisältää.
Mulla on sellainen hämärä muistikuva, että jopa Suomen lain mukaan ihmisten pitäisi saada tietää mistä joku tuote on valmistettu.

Tässä on siis kyse valvonnan puutteesta. Noi pitäisi laittaa kaikki oikeuteen ja sen jälkeen vankilaan. Siis koko ketju tuottajasta kauppiaaseen asti.

Ei tuollaista ihmisten kusetusta pitäisi minusta nykysuomessa sallia.
 
Ylös