Miksi ihmisille myydään paskaa?

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Tosiaan tuo kaksi alinta on mainioita tuotteita :D:D

Meiltä löyty Minisunia. Oli apteekin suosittelemia, joten kai ne tiesi mistä ne puhui.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Olivat sitten mokanneet tuon testin.

http://www.manninen.info/blog/?p=805

“This is something that we take very seriously and we will send the product and raw material in question for independent analysis immediately. However, there are some faults with the analysis that could explain the deviating results. The very low amount of vitamin D used in supplements, 0,0004-0,00004 % of the total tablet weight, makes analysis complicated. And if only 10-50 mg is used you can get big deviations. When pharmaceutical companies mix the powder they calculate mixing time depending on particle size and amount of active ingredients, and most importantly the total weight of the tablet. Because the process is designed to make the correct dose in 1 tablet, you can not take 1/10 of a tablet and then take the amount times 10 to see what is in one tablet. This can work for other products with more API (active ingredient) but for vitamin D you really need to take the whole tablet since API is extremely low (apx 0,00004%).

To make this more understandable: If the individual tablet was as big as the total batch size for example 100 kg then it would require no mixing, because it does not matter if all the active ingredient is in the bottom of the pill. However, in the case of Vitamin D it is only 0,0004 % active ingredient in the mix then you would require extensive mixing to get the vitamin D in every part of the powder blend. Futhermore, if you only analyse 1/10 of a tablet you will get the wrong results since the vitamin D particles are never completely evenly spread in the tablet.

In your product [Mega D3] we use a vitamin D that is “dissolved” in vegetable oil and then spray dried. This is to improve bioavailability since vitamin D is fat soluble. So in the gastrointestinal track the oil is broken down by the bile and the vitamin D is absorbed along with it. Since the spray dried particles of vegetable oil are not necessarily dissolved by the hexane and the methanol used in this analysis this could very well explain the results. Also, remember that one should not draw conclutions from one singular test. At least 2 independent studies finding apx the same thing is needed. But again we take this very seriously and we will get to the bottom of this for sure.”


Also you can add that the raw material cost for vitamin D in this product is about 0,002EUR so it would not make sense to cheat with it.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Paskaa myydään ihmisille lähinnä lannoitteiksi. Varmana hevosen ja kanan suosituimpia?
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ainoa ero mitä mä olen paistijauhelihan ja naudan jauhelihan välillä noteerannut (hinnan lisäksi) on se että paistissa on rasvaa (alle) 7% ja naudan jauhelihassa (alle) 10%.
Se on sitten asia eri haluaako maksaa sitä 50senttiä/kg tms tuosta kolmesta prosentista.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ainoa ero mitä mä olen paistijauhelihan ja naudan jauhelihan välillä noteerannut (hinnan lisäksi) on se että paistissa on rasvaa (alle) 7% ja naudan jauhelihassa (alle) 10%.
Se on sitten asia eri haluaako maksaa sitä 50senttiä/kg tms tuosta kolmesta prosentista.
Mä haluan mieluusti jättää maksamatta enemmän huonomman makuisesta lihasta.
 

Örfil

Guest
Paikallisella kaatopaikalla myydään ehtaa paskaa ja se on ollutkin hyvää kamaa kukkapenkkeihin.

Sanoisin että sitä sai mitä osti!
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ainoa ero mitä mä olen paistijauhelihan ja naudan jauhelihan välillä noteerannut (hinnan lisäksi) on se että paistissa on rasvaa (alle) 7% ja naudan jauhelihassa (alle) 10%.
Se on sitten asia eri haluaako maksaa sitä 50senttiä/kg tms tuosta kolmesta prosentista.
Ai. Täällä paistijauhelihassa on alle 5-10% ja naudan jauhelihassa alle 20% tai jotain. Ei täällä naudan jauhelihassa ole ikinä alle 10%.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ai. Täällä paistijauhelihassa on alle 5-10% ja naudan jauhelihassa alle 20% tai jotain. Ei täällä naudan jauhelihassa ole ikinä alle 10%.
No sillä mä ton alle laitoin sulkuihin kun en mä enää muista miten se sana tarkasti oli. Mutta pointtina oli että paistikseen merkattuna että muutaman prosentin verran vähemmän rasvaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mulla on tuota 50 mikrogrammaista D-maxia, joka on siis oikeasti 41 mikrogrammaa.. Oon vetänyt niitä kaksi päivässä, joten sinänsä mun kohdalla ei haittaa tuo 84%..
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Vastaus otsikon kysymykseen on, että koska ihmiset ostavat sitä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Tutkiskelin itse tuossa taannoin kahta eri jauhelihapakettia. Toinen oli paistinjauhelihaa ja toinen naudanjauhelihaa. Ja katso: tuoteselosteessa ei ollut mitään eroa. Molemmissa kerrottiin, että tuote oli valmistettu naudasta. Eli siis suomeksi sanottuna siitä paskasta jota tulee kun naudan osia laitetaan lihamyllyyn ja jauhetaan.

Paistinjauhelihan ainoa ero oli otsikkoteksti ja tietenkin hinta joka oli kalliimpi.
Ainakin selvä ero naudan paistijauhelihalla naudan jauhelihaan on paljon alhaisempi rasvaprosentti. :D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Miksi ihmisiä kusetetaan ja myydään ihmisille täyttä paskaa?
Ei sitä paistinjauhelihaa tai naudanjauhelihaa oo mikään pakko ostaa, voi sieltä kaupasta kärriin jotain muuta lastata, jos ottaa niin pahasti kaaliin. Tilanne ei muuttuisi kaupoissa, vaikka asiasta valittaisikin.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Ei sitä paistinjauhelihaa tai naudanjauhelihaa oo mikään pakko ostaa, voi sieltä kaupasta kärriin jotain muuta lastata, jos ottaa niin pahasti kaaliin.
Sit se on pakko olla pekonia(Turhan rasvaista kyllä) tai jotain jossa hiilarit on nollassa tai lähes. Tai sitten ihan kunnon porsaan sisäfilettä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Vastaus otsikon kysymykseen on, että koska ihmiset ostavat sitä.
...ihmiset ostavat sitä, koska ei ole vaihtoehtoja tai ne vaihtoehdot on tolkuttoman hintavia tai hankalasti saatavilla. Lisäksi uskotaan myytteihin suomalaisen tavaran laadusta, joka on valtaosaltaan valheellinen.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Tuliko siitä paistijauhelihauutisoinnista (lähti tästä) ikinä muuta seurausta kuin otsikot?


Katsoin nyt huvikseni yhden merkin (Pirkka) rasvaprosenttierot.

Naudan jauheliha: enintään 17 %
Naudan paistijauheliha: enintään 10 %
Naudan vähärasvainen jauheliha: enintään 7 %

Todettakoon, että itse ostan useimmiten sika-nautaa tai nauta-sikaa.
 
Ylös