Minardin budjetti vuonna 2004 on 30 milj.eur

Samzuliini

Well-known member
Liittynyt
2.1.2003
Viestit
119
Sijainti
kuopio,FROM FINLAND,SUOMI!!
Ei hyvin mene Minardilla nykyisin...Japanin GP Aika-ajot -91...heh

7.
Pierluigi Martini
ITA
Minardi-Ferrari
1.38,154
+ 3,454

8.
Gianni Morbidelli
ITA
Minardi-Ferrari
1.38,248
+ 3,548

9.
Michael Schumacher
GER
Benetton-Ford
1.38,363
+ 3,663

10.
Nelson Piquet
BRA
Benetton-Ford
1.38,614
+ 3,914

:D :D
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Siinä vähän kyykytettiin summelia. Piquet tosin näytti olleen vieläkin hitaampi. Eikös tämä ollut Nelsonille toisteks viimeinen kisa. Schumin tultua Benettonille ei paikkaa enää löytynyt. Järkyttävät erot muuten tallien välillä. Melkeen 4 sek. kärjestä ja silti 10. Kyllä saa nykyään olla ihan tyytyväinen näihin tallien tasoeroihin.
 

Fisico

Well-known member
Liittynyt
5.1.2003
Viestit
85
Kun noista virvoitusjuoma-sponsoreista puhutaan, niin minusta tuntuu, että nämä amerikkalaiset Pepsi ja Coca Cola panostavat mielummin Cart-sarjaan?
Olen vuosien varrella ollut näkevinäni ainakin 7up:n, Mountain Dewin ja Pepsin sponssit joissain autoissa, tosin ei välttämättä samalla kaudella, mutta kuitenkin veikkaukseni on, että nämä jenkit kilpailevat siellä mikä normaalia Amerikkalaista ainakin vielä enemmän kiinnostaa?
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Fisico:
Kun noista virvoitusjuoma-sponsoreista puhutaan, niin minusta tuntuu, että nämä amerikkalaiset Pepsi ja Coca Cola panostavat mielummin Cart-sarjaan?
Olen vuosien varrella ollut näkevinäni ainakin 7up:n, Mountain Dewin ja Pepsin sponssit joissain autoissa, tosin ei välttämättä samalla kaudella, mutta kuitenkin veikkaukseni on, että nämä jenkit kilpailevat siellä mikä normaalia Amerikkalaista ainakin vielä enemmän kiinnostaa?
Voi olla, mutta toisaalta molemmat virvoitusjuomajätit ovat globaaleita toimijoita joiden maailmanlaajuisista markkinoista USA on vain osa.

Toinen asia on se miten hyvin kilpa-autoilu sopii esimerkiksi siihen imagoon jonka esim. Coca-Cola on luonut. Väittäisin että aika huonosti. Cokista on markkinoitu ainakin USA:n ulkopuolella hieman erilaisilla arvoilla kuin mitä F1-maailma edustaa.
 

asiantuntija

ei ole
Liittynyt
31.12.2003
Viestit
158
Muistelisin, että Coca Cola taisi sponssata NASCAR-sarjaa tässä lähiaikoina. Ja sponsoroihan cokis myös sitä F3000-tiimiä jossa ainakin Wilson ajoi jossain vaiheessa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ilmari:
Voi olla, mutta toisaalta molemmat virvoitusjuomajätit ovat globaaleita toimijoita joiden maailmanlaajuisista markkinoista USA on vain osa.
Tärkeimmät ja suurimmat markkinat lienee kuitenkin jenkeissä...

Ilmari:
Toinen asia on se miten hyvin kilpa-autoilu sopii esimerkiksi siihen imagoon jonka esim. Coca-Cola on luonut. Väittäisin että aika huonosti. Cokista on markkinoitu ainakin USA:n ulkopuolella hieman erilaisilla arvoilla kuin mitä F1-maailma edustaa.
Totta, Pepsin imagoon F1:t sopinee pikkasen paremmin. Cokiksella on kanssa ongelma värin kanssa. Kun tuo punanen liitetään formuloissa kahteen asiaan (Ferrari ja jossain määrin Marlboro...) Tuohon väliin pääseminen ei ole helppo homma....
Ett silleen!!!!!!!1
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
jaska:
Tärkeimmät ja suurimmat markkinat lienee kuitenkin jenkeissä...
Varmasti lieneekin. Kysymys ei kuitenkaan ole siitä.

Jos mietitään miten iso yritys Coca Cola on ilman USA:n markkina-aluettakin, se hakkaa Red Bullit ja monet muutkin Formuloihin sponsorirahaa syytävät isot yritykset kokonsa, toimintansa volyymin ja markkinointibudjettinsa suhteen.

Cokis haluaa aivan varmasti laajentaa markkinoitaan juuri sinne mihin uudet, ja suunnitteilla olevat F1-osakilpailut sijoittuvat.

Cokiksen imagoon ei kuitenkaan sovi sijoittuminen samoille apajille suurten savukejättien kanssa. Cokista tuskin tullaan lähiaikoina näkemään F1 sponsorina.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Ei tarvitse olla Ekonomi tajutakseen että Coca Cola ei kykene merkittävässä mittakaavassa kasvattamaan menekkiään Pohjois-Amerikan markkina-alueella. Sen sijaan esimerkiksi keski- ja Kaukoidässä on valtava kasvupotentiaali.

Amerikkalaiset litkivät cokista jo nyt järjettömiä määriä. Jos kiinalaiset ja intialaiset saadaan juomaan samaan tahtiin, yrityksen liikevaihto kasvaa tähtitieteellisesti.
 
Ylös