Muisti meni - Teuvo Loman lopetti alkoholin
Perjantai 21.12.2012 klo 02.25
- Olen ollut nyt kolme kuukautta nollalinjalla. Alkoholista tuli liian herkullinen seuralainen, Teuvo Loman tunnustaa.
Iltalehti tapasi Lomanin Virgin Oilissa.
(EERO LIESIMAA)
Muodin, kauneuden ja sisustuksen ammattilainen Teuvo Loman lopetti alkoholin käytön kokonaan kolme kuukautta sitten.
- Alkoholi on ollut mukava seurajuoma, samoin kuin se on ollut hyvä rentouttaja kotona. En koskaan laskenut määriä mitä join, en miettinyt koko asiaa.
- Kukaan ulkopuolinenkaan ei huomannut, että join liikaa. Olen aina seurallinen ja puhelias, en muutu miksikään viinan myötä. Itse havahduin ja pelästyin kun tajusin, että yhden kostean illan seurauksena minulta meni muisti, Teuvo sanoo vakavana.
Teuvo sanoo pelästyneensä omaa tilannettaan. Hän päätti kokeilla totaalista nollalinjaa alkoholin suhteen. Siitä on nyt kolme kuukautta.
- Tämä on ollut uskomattoman hieno kokemus. Nukun hyvin ja pitkiä rauhallisia öitä. Olen energinen ja aikaan saapa. Olen laihtunut ainakin viisi kiloa, on todella hyvä olla, Teuvo sanoo.
Teuvon elämänkumppani Niko Helenius tuki hänen päätöstään aloittamalla saman nollalinjan.
- Uskomaton määrä energiaa, eikä edes tee mieli ottaa mitään. Aivan ihana elämän valinta, Niko sanoo.
Miehet istuivat iltaa Virgin Oilin vip-illassa torstaina ja nauttivat alkumaljana pommacia sekä ruokajuomana kivennäisvettä.
- Katsotaan nyt harjoitellaanko ensi vuonna uudelleen kohtuukäyttöä vai ei. Ainakin nyt on hyvä olo ilman mitään prosentteja, miehet tuumasivat.
MARJA NYMAN