Paljonko oli ikää kun vanhempien/tai mitä pidät kotina luota erkaannuit opiskelemaan taijkka töihin ?
Hyvä poll, näist mä tykkään. Olinkohan hmm.. siis intin jälkeen vuoden luuhasin himas ja sit tuli lähtö pitää pikkuperhettä opiskelijakaksioon ja vuos oli.. en muista mut oisinko ollu jotain about 20v. Ehkä 21v. Eiku 20v.
Mun mielestä ihan hyvä ikä. En aio ite olla niitä vanhempii jotka potkasee muksun 16 vuotiaana "oppimaan maailmaa", mun mielestä huolenpito ja lähimmäisen turva on arvoja, jotka on tärkeämpi oppia kunnolla kuin se, miten kova paikka se maailma, plaah, on. Sen ehtii kyllä oppimaan...
Toisaalta mua alko kyllä ahdistaa jo noissa ikävaiheissa se, että en ollut omillani asumisen kannalta. Muutin oikeestaan aika heti sen tunteen puhjettua ja sattui vaan elämäntilanteen muutenki menemään yksiin silloin poismuuton kannalta.
EDIT: Varmaan toi ahdistus-fiilis tulee eri aikoihin eri tyypeille. Hyviä tyypejä löytyy niin niistä jotka asuu mun ikäsenä vielä porukoillaan ja niistä, jotka lähteny ovet paukkuen melkein riparin jälkeen. Italiassahan jengi asuu yli 30 vuotiaksi rakkaan perheen suojissa, Suomessa vissiin tilastollisesti muutetaan nuorimpina pois