BudLightJaguar
Well-known member
17-vuotiaana, samana kesänä kun ajoin ajokorttiani. 8 €/h elementtitehtaalla tekemässä mitä milloinkin.
Mannerin Konepaja Oy oli palkanmaksaja ja ekoista palkoista ostin 5-vaihteisen fillarin itselleni. Sillä tein ensimmäisen 100 kilsan retkenkin. 5 tuntia meni siihen (yks rengasrikko).14-vuotiaana raksahommista.
:thumbup:Mannerin Konepaja Oy oli palkanmaksaja ja ekoista palkoista ostin 5-vaihteisen fillarin itselleni. Sillä tein ensimmäisen 100 kilsan retkenkin. 5 tuntia meni siihen (yks rengasrikko).
15 vuotiaana. jaoin postia pyörän kera.
Alaikäinen tuskin jakaa postia joka päivä, eli olet ilm. jakanut ilmaisjakelua, jota jaetaan kahdesti viikossa?Neljältä viikolta kaikki arkipäivät... "Normiduuneissa"
:thumbup::thumbup:
Mä olin 13 vuotiaana Suonenjoella kesähommissa ja kävin hakemassa palkkarahoilla Kuopion Kauppakadulta ekan 5-vaihteisen Tunturin itselleni. Käyräsarvinen! Junalla Kuopioon ja fillarilla takas.
Siinä oli sellanen urheiluliike Kirkkopuiston ja torin välimaastossa yhden komean kivitalon kulmassa.
Sotkin Tunan kaupanteon jälkeen Kuopiosta Iisvedelle munat vaahdossa. Oli huikea vauhti paikka paikoin, siinä matkalla kun on vanhalla tiellä joku ihan lahjakas alamäki. Ainakin nöösipoikana ne tuntuivat huikeilta mäiltä ne.
Olen melko saletti, että se urheiluliike oli tossa pubin paikalla:thumbup:
On kyllä ihmeellisen kovat markkina-arvot Suomessa monelle, kun pitää stressata pientäkin aukkoa työhistoriassa. Ihan jo siitä asti kun kynnelle vaan kykenee nuoressa aikuisiässä.20-vuotiaana ekasta kesätyöpaikasta. Ehdottomasti olisi kannattanut hakea kesätöitä jo paljon nuorempana, kun sehän ei ole mikään salaisuus, että aiempi työkokemus auttaa paljon työnsaantia. Tuolloin 20-vuotiaana kesätöiden hakeminen stressasikin paljon, koska työpaikatta jääminen olisi luultavasti vaikeuttanut entisestään töiden saantia jatkossa.