Missä maassa asuisit mieluiten ulkomailla?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tätä on monesti ennenkin kysytty. Luulisin.

Jos olisi mahdollista, niin:

Irlannin länsirannikko. Norjan kaupungit Atlantin rannalla. Ehkäpä Islantikin. Chilen eteläosa. USA:sta Oregon tai Maine, Vermont, New England...
Japanin Hokkaido, Uuden Seelannin Eteläsaaren eteläosa. Tallinna. Tukholman Sördermalm.

K. August

Well-known member
Yhdysvallat, Kanada, Australia, Uusi-Seelanti. Kaupungeista NYC/San Fran, Toronto, mikä tahansa miljoonacity Ausseista. Ylipäätään anglosaksinen kulttuuri, tajuaisi edes vähää alusta ulkomaailman menoa tällä kielitaidolla. Yhdistynyt Kuningaskunta ei puolestaan kiinnosta, ilmasto melkeinpä epämiellyttävämpi kuin Suomessa ja jengiytyminen/slummiutuminen mennyt jo ohi jenkkistandardeistakin. Lisäksi britit ovat mulkkuja ja naiset rumia. Toki itsenäisessä Skotlannissa voisin asua, ilomielin. Vauras öljymaa vs. jengien, slummien ja arvokonservatiivien täyttämä tynkä-Britannia, siinä ei kauheasti ole valinnanvaikeuksia.
Muun kuin palkan vuoksi en itse haluaisi välttämättä muuttaa miljoonacityyn. Itse asuisin ulkomailla mieluiten ehkä 200 000-500 000 asukkaan kaupungissa, ko. maan erikoisluonne näkyisi enemmän kaupungissa.

WebSlave

Trackman
Muun kuin palkan vuoksi en itse haluaisi välttämättä muuttaa miljoonacityyn. Itse asuisin ulkomailla mieluiten ehkä 200 000-500 000 asukkaan kaupungissa, ko. maan erikoisluonne näkyisi enemmän kaupungissa.
Ei iskisi iso kaupunki minullekaan, tai ainakin haluaisin asua jossain laitamilla. Itse kyllä mielummin valitsisin pienemmän kaupungin tai jopa kylän.

Mangelo

Well-known member
En osaa sanoa kun olen asunu yli pari päivää vain yhdessä muussa maassa suomen lisäksi. Ja lomailemalla ei edess wsaa kunnollista käsitystä maasta.

jjv

Arschloch
Ei iskisi iso kaupunki minullekaan, tai ainakin haluaisin asua jossain laitamilla. Itse kyllä mielummin valitsisin pienemmän kaupungin tai jopa kylän.
Samoilla linjoilla. Suurkaupungeissa on kiva käydä, muttei niistä oikein ihmisen asuinpaikaksi ole. Lomamatkalla ruuhkan ja tungoksen voi ottaa kokemuksena ja huumorilla, mutta jokapäiväisenä kokemuksena siinä menisi hermot.

K. August

Well-known member
Itse en kyllä ihan pikkukaupunkia valitsisi, voisi olla jo liian suuri kulttuurishokki. Sen kokoluokan kaupunki voisi olla hyvä työ-/asuinpaikka, jossa työperäinen maahanmuuttaja ei ole mikään ihme. Mutta tosiaankaan ei myöskään mikään liian kansainvälinen paikka, joka on täynnä ulkomailta tulleita työntekijöitä. Esim. Lontoo olisi varmasti ihan mielenkiintoinen paikka, mutta varmasti briteistä löytyisi brittihenkisempiäkin kaupunkeja.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
En tiiä. Arki on iskeny mulle pehmeimmin Jenkeissä ja Italiassa...

Islannissa on ollut ihan hyvä olla, mutta en oo tykänny yhtään asua Reykjavíkissä. Kun asuin 2006-2007 Eyrarbakissa, 400 asukkaan kalastajakylässä, voin kaikin puolin todella hyvin ja tykkäsin olostani. Ihmiset pääkaupungissa on jotenki niin.... kylmiä, etäisiä, välinpitämättömiä.

Virginiassa oli mukava asustella, mutta en tiiä sit pidemmän päälle... kuuntelin kauhutarinoita työkavereideni koulumaksuista ja vakuutusjutuista sun muista. Jos saisin valita vapaasti minne seuraavaks muuttaisin, ni ei oo tää mesta ykkösenä, ellei sitten siellä ois työpaikka tiedossa.

Italia-fanaatikkona oon aina halunnu kokea miltä tuntuu asua täällä, ja nyt 5 kuukauden jälkeen voin sanoa, että tää on menny paremmin ku mitä odotin. Oon tietenkin joutunut vollottamaan ääneen eri virastoissa että sain jonkun tekemään jotain asioilleni, ja lipsauttelemaan valkoisia valheita että sain reseptin kipeästi tarvitsemiani lääkkeitä varten... mutta siihen olin jo tottunu nepotismin paratiisissa, Islannissa. Sardiniassa on kyllä ihanaa, ihmisillä on erilainen moraali ku mantereen puolella, vaikka täälläkin menee välillä hermot näihin ihmisiin :D

Jos pitäis valita paikoista mitkä oon ite nähny, valitsisin Sardinian. Eikä välttämättä Cagliari, oon aina tykänny enemmän pienistä paikoista. Iglesias oli aika kiva, 25 000 ihmistä, 45 minuutin junamatka tänne Cagliariin oli 3e.

Jos taas pitäis valita paikoista missä en oo käyny ite, sanoisin että joku pieni baskikylä Pohjois-Espanjassa, koska baski on ihana kieli ja Baskimaa on kaunis; au pair -aikoinani yks baski näytti mulle maastaan kertovan dokumentin ja kattelin haavi auki niitä vehreitä maisemia.

markoj

Custom User
Thylliski elossa. Jaa en ollu huomannu noita lauantain viestejä lain.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Thylliski elossa. Jaa en ollu huomannu noita lauantain viestejä lain.
Mulla nopeutuu netti vasta maanantaina, täällä kun on semmonen dorka systeemi että mulla on käytössä 10gb per kuukausi, ja sit ku oon sen käyttäny ni netti hidastuu ihan älyttömästi. Foorumi latautuu mulla superhitaasti, menee ikä ja terveys ku oottaa että nää sivut tulee näkyviin. :wall: