Missä olit?

WebSlave

Trackman
Olin töissä, kun WTC-isku tapahtui. Brittiläisen työkaverin sisko tekstasi Englannista veljelleen, että hop, uutissivustoille. Loppupäivä menikin BBC:n ja CNN:n videofeediä seuraten, ja esim. toiseen torniin törmäys ja tornien romahtamiset tuli nähtyä livelähetyksenä. Ja kotona töitten jälkeen oli loppupäivän auki CNN (joka tuolloin näkyi minulla).

Muistan epäuskoisen fiiliksen. "Ei tuollaista oikeasti tapahdu". Toisaalta samaan aikaan mietin, että ihme ettei tuollaista ollut aiemmin tapahtunut. Ja että jenkit olivat kerjänneet verta nenästään ja tämä oli seuraus. Hyökkäyksen tapa ja laajuus toki oli odottamaton, mutta se, että jonkinlainen isku (tai yritys) tulee, ei.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
- Lapsuudesta jäänyt mieleen kun katselin torilla tähtikirkkaalle taivaalle ja näin vilauksen Sputnik 1:stä. Avaruusaika oli alkanut.

- Kotona katsoin TV -lähetystä kun Neil Armstrong astui kuun pinalle ja lausui historialliset sanansa.

WebSlave

Trackman
- Kotona katsoin TV -lähetystä kun Neil Armstrong astui kuun pinalle ja lausui historialliset sanansa.
Tätä tuskin muistan, koska olin vajaa kolmevuotias, mutta tiedän, että perheessämme asiaa seurattiin. Muistona on suorasta radiolähetyksestä avokelanauhat, jotka ovat nykyisin minun hallussani. Kuuntelin niitä sittemmin useita kertoja. Nyt niitä voinee kuunnella ja katsoa YLE:n sivuiltakin (ja ajoittain Teemalta), joten muistijälki ei ole avokelanauhojeni varassa. ;)

Mutta kotona siis tuolloin varmaankin olin. ;)

Virénin kaatumisen ja voiton Münchenissä muistan nähneeni televisiosta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olin samassa paikassa eli Taalintehtaan asunnon keittöissä kun kuulin Elviksen ja Sammy Babitsinin kuolleen. Samassa paikassa olin myös kun kuulin mummoni kuolleen.

Olin Kajaanin kohdalla kun kuulin kummitätini kuolleen ja vastaavasti kummisedän kuolleessa olin Bembölen kohdalla.

Olin katsastamassa Peugeot 205 autoani kun WTC isku tapahtui. Häkkisen onnettomuuden aamuna kuulin tapahtuman radiosta Metsäkannaksentiellä Hangossa.

Sekä Tsernobylin kajahtaessa sekä Christer Petterssonin ampueassa Palmen olin armeijassa. Tserno aiheutti meille hälytyksen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
JA, oleppa tarkempi, joka puolella maailmaa tuntuu tapahtuvan hengenlähtöjä ja onnettomuuksia, kunhan vaan olet jossakin.

markoj

Custom User
Olin koulun ulkovessassa kusirännillä, kun kaveri kertoi Bill Haleyn kuolleen.

Estonian upotessa oli yön duunissa ja tuli kuunneltua radiosta tapahtumien etenemistä. Aluksi tuli muistaakseni ilmoitus pelkästä hätäsanomasta ja sitten pikkuhiljaa enämpi infoa. Se asiassa vähän mietitytti, kun noihin aikoihin isällä oli jotain pisneksiä Viron puolessa ja kulki aika taajaan Tallinna-Tukholma -väliä.

Kun Senna ajoi Imolassa seinään, makasin kännissä/krapulassa enkä tiennyt asiasta kuin vasta tuntien päästä. Nauhoitus oli kuitenki päällä.

Kun Mika H ajoi seinään Adelainessa nukuin kännissä ja kaveri tuli jossain vaiheessa päivää herättelemään niin kysyin siltä miten meni aika-ajot. Katto vähä omituisesti mua. Nauhalta sitten kattelin taas.

Noiden kahden viimesen jälkeen en uskaltanu moniin vuosiin jättää katsomatta suoraa f1-lähetystä, kun olin varma että aina käy pahasti, jos en ole katsomassa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
JA, oleppa tarkempi, joka puolella maailmaa tuntuu tapahtuvan hengenlähtöjä ja onnettomuuksia, kunhan vaan olet jossakin.
Ja kiinalaisia kuolee joka kerta kun räpsyttelen silmiäni. Tänään on kinkeillä huono päivä, kun on elohiiri silmässä.:(

FIAT

Womanpower
Sijainti
in Finland
Aamulla 31.08.1997 aukaisin tv:n ja sattumalta aloin katsella tekstitv:tä.Siellä kerrottiin, että prinsessa Diana on kuollut autokolarissa Ranskassa.Lamaannuin täysin ja hoin vaan , että ei voi olla totta.Tapaus oli tosi koskettava ja ahdistava.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Aamulla 31.08.1997 aukaisin tv:n ja sattumalta aloin katsella tekstitv:tä.Siellä kerrottiin, että prinsessa Diana on kuollut autokolarissa Ranskassa.Lamaannuin täysin ja hoin vaan , että ei voi olla totta.Tapaus oli tosi koskettava ja ahdistava.
Rattijuopon kyytiin lähtenyt nainen kuolee liikenneonnettomuudessa, onhan se toki järkyttävää.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tuleehan näitä enemmänkin mieleen. Mökillä äiti tuli herättämään, että herranjumala! Diana on kuollut! Kuka Diana, ja mitä sitten? Ja uni jatkui.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Se sitten voittaa voiton, joka muistaa missä oli kun Sarajevon laukaukset ammuttiin.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
WTC-iskuista kuuleminen jäi mieleen senkin takia että informaatiota tihkui niin niukasti. Se oli aukin aikaan ja tappelusharjoituksessa, kuski oli käynyt kasarmilla tankkaamassa ja kuullut tapauksesta irtotietoja. Välitti palatessaan tiedon meille sanatarkasti näin: "New Yorkiin on hyökätty".
Me siinä ihmeteltiin että miten niin hyökätty ja kuka hyökännyt..? Tuli siinä mieleen kaikenlaisia skenaarioita, kolmatta maailmansotaakin ja silleen. Oli vähän levoton olo tietämättömänä. Lopulta tuli kuitenkin tarkempaa tietoa kantapeikkoin toimesta.

Parsemmista uutisista mainittakoon että kun Hagmanin Niklas teki voittomaalin housunlahkeella U20 MM-finaalin jatkoajalla Venäjää vastaan vuonna 1998, olin katsomossa numero 314 (muistaakseni) eturivillä ihan siinä niin. Aika vänkää oli se.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Tuleehan näitä enemmänkin mieleen. Mökillä äiti tuli herättämään, että herranjumala! Diana on kuollut! Kuka Diana, ja mitä sitten? Ja uni jatkui.
Lähes sama, äiti toi aamulla mukillisen kahvia ja sanoi, että "nyt ne on sitten tappanu sen".

Ai kuka? Ai kenet?

"Dianan".

Siis kuka tappanu?

"Ne paparazzit."