Mitä se Salo taas höpisee?

Ace81

Member
Sijainti
Pori, Finland
Kahden kisan jälkeen olen ollut sitä mieltä, että Montoyan vauhti on ollut jopa odotettua hitaampaa. Tietenkään uuteen autoon ei voi heti tottua, mutta mies ei ole kyllä esittänyt yhtään mitään!

Nyt Salo kuitenkin kertoi MTV3:n haastattelussa, että Montoya jyrää Kimin, jos sama tahti jatkuu. Olin aika hämmästynyt kommenteista, koska eikö tilanne ole ollut juuri toisinpäin? Kimi on tehnyt mielestäni aivan kaiken paremmin ainakin Malesian kisassa kuin Montoya...Oliko venttiilin hajoaminen Kimin oma virhe ja se tekee hänestä huonomman? Kai sitä nyt jokainen ymmärtää, että miesten välillä on selvä nopeusero. Ehkä ei enää vuoden päästä, mutta ainakin toistaiseksi hyvin selvä.

Eli onko Salo jostain syystä kateellinen Kimille (en tiedä miten hän on aiemmin tähän suhtautunut, luulisi sentään, että positiivisesti kun on maamies) vai onko Salo raudanluja ammattilainen, jonka silmä kertoo, että kimi jyrätään jos hänellä käy vain huono tuuri jonkin aikaa?
Kyllähän esimerkiksi Häkkisellä tai Schumacherilla aina jossain vaiheessa oli merkillisen huono tuuri, mutta se ei laskenut yhtään arvostusta.

En ole mikään Montoya-vihaaja, mutta odotin häneltä vähän enemmän, edes jotain väriä. Mikä kummakin siinä on, että Montoyan kanssa jos ajat samassa tallissa, et voi olla kaveri tai edes väleissä?

Mitä mieltä olette?

Viimeksi muokattu:

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Toivoihan Salo Irvinellekin mestaruutta 99, tiedä sitten miten se oikeasti oli. Mutta näissä parissa kisassahan Kimi on esittänyt nopeampaa vauhtia, mitä hänen sitten olisi pitänyt tehdä toisin?

Tietenkin Melbournessa tuli mokia mutta mielestäni Kimillä tässä on paremmat edellytykset hyville sijoille seuraavissa kisoissa kuin Montoyalla. Toki Montoya voi saavuttaa kauden aikana.
Saattaahan se Salo vähän katkera ollakin :)

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Mun mielestä Salon höpinät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Mies puhuu mitä sylki suuhun tuo, jotenkin on sellanen fiilis miehen puheita kuunnellessa että soon niin pirun katkera.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Salo kyllä viittasi pisteisiin, eli kun Montoya nyt kerää enemmän pisteitä kuin Kimi siirtyy tallin mekaanikkojen mielenkiinto (Salon mukaan) Montoyaan, koska kertyneet pisteet kasvattavat mekaanikkojen bonuksia.

Se vaan tuossa logiikassa mättää, että juuri mekaanikkojen mokan takia Kimin kumi pössähti ja siinä meni bonukset (mistä Salo edes tietää MacLarenin kannustinpalkkiot...)

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Nyt on Salolla tilanne sekaisin.Kimihän nimenomaan on ollut kahdessa jo käydyssä kisassa se NOPEAMPI Mclaren.Mitä mies eiliselle tilanteelle itse olisi voinut?

Montoya on puolestaan ollut kuin varjo entisestä.Tätäkö mies sitten tarkoitti kun puhui ajotavan muuttamisesta uusien (rengas)sääntöjen mukaiseksi ja niille sopiviksi? tuskin.

Pisteet toki ovat 8-1 mutta tilanne korjataan.....

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Kahden kisan jälkeen olen ollut sitä mieltä, että Montoyan vauhti on ollut jopa odotettua hitaampaa. Tietenkään uuteen autoon ei voi heti tottua, mutta mies ei ole kyllä esittänyt yhtään mitään!
Australiassa Montoya hajotti ilmanohjaime/n(t) ja vauhti todellakin hidasti häntä. Malesiassa Monty kulutti toisen renkaansa epätasaiseksi ja se aiheutti tärinää, lie sekin hieman hidastaa häntä. Itse en ole yhtään huolestunut Montyn vauhdista, kohtalaisesti miehellä menee..

En ole mikään Montoya-vihaaja, mutta odotin häneltä vähän enemmän, edes jotain väriä. Mikä kummakin siinä on, että Montoyan kanssa jos ajat samassa tallissa, et voi olla kaveri tai edes väleissä?
Jumalauta, uskotko iltalehden höpinöitä? Iltalehet kertovat että taasen välirikko Mclarenilla, vaikka kyseessä jokin väärinkäsitys radalla (Harkoissa monty hidasti vahingossa Kimiä). Vaikka Kimi ja Monty miten sanovat että ovat väleissä ja kaikki on ok, niin miks hitossa uskotte lehtiä jossa lukee (kuten IS veikkaaja) että välirikossa ei ole kyse vaan siitä, milloin se tulee..
Monty ja Ralf eivät tulleet toimeen, mutta se onkin ainut pari Montyllä, jonka kanssa ei tullut toimeen.

Mitä tulee siihen että mitä ite ajattelen Salon sanoista: Mies tietää että kauden alussa Kimin pitäisi viedä Montyä, mutta pisteet kääntää tilanteen toisin; joten JP:n oppiessa hän antaa vastuksen kauden edetessä, ja kun alkukausikin näyttäs menevän Montoyalle (vaikka kimillä todellakin on paremman mahtolisuuet podium sijoihin ja voittoihin) niin loppukaudesta voi tulla Kimille ahdas. Näin ymmärrän Salon sanoja ja siks olen osittain valmis yhtymään siihen.

Jyräämisestä toki olen erimieltä, mutta rehellisesti sanottuna taitaa olla lehtien ilmoitus korostaa sanoja.
Montoyan päästessä jyvälle ja Mäkin epäonnen loppuessa, uskon näkeväni todella mielekästä taistelua JP-Kimi kaksikon välillä yhdessä Rellujen kanssa.

Viimeksi muokattu:

pyrydaman

Well-known member
toi on kuulemma täysin erilainen auto ajaa tuo uusi, sen ymmärtää et kimi oli testeissä 19b autol kovempi mutta mp4-20 mallilla, jossa pätevät nämä uudet rengassäännöt joihin on molemmilla ollut samanmoinen opettelu, ja vielä huomioon ottaen että monty on ajanut mp4-20 autoa enemmän(kimin mälli barcelonassa) niin ei minusta voida sanoa jopa sekunnin eron johtuvan tästä. uuden tallin pitäisi lisätä motivaatiota ja vauhtia, ei suinkaan heikentää. kenties teivitti ei olekkaan nii paska kuski, jospa kimi ja mika o vaa helvetin kovii jätkii :)

Jaki

Well-known member
pyrydaman sanoi:
kenties teivitti ei olekkaan nii paska kuski, jospa kimi ja mika o vaa helvetin kovii jätkii :)
Näihän se on! Macillä kaikki nyt näkee ottallaakin, kumpi kuskeista on kovempi luu. Kimillä vaan on huonoa tuuria, ja Montoya on perinyt Hannun Hanhen auton... Eikä Macillä mekaanikot keskity ikinä vähempää Kimin autoon, muuten Kimi ajaa aika nopeasti toisissa väreissä. Macille vaan uutta aeropakettia ja myllyä, niin sunnuntaisin alkaa soimaan kunnon musiikit. :thumbup:

Observer

Well-known member
Olen kyllä pyrydamanin kanssa samoilla linjoilla. MP4-20 on ihan yhtä uusi auto molemmille Mäkin kuskeille ja mun mielestä Montoyan höpinät kauden alla kuulosti enemmän etukäteen selittelyiltä mahdollisen tappion varalta ja jos nyt sitten oletetaan että Montoya vielä opettelee niin kuinka kauan tämä meriselitys kelpaa mikäli Kimiltä tulee nopeudellisesti jatkuvasti päihin, vieläkö kauden lopussa pitää lukea että ei Pablo pärjää ku ei tunne autoa eikä tiimiä vielä riittävän hyvin. :alppu:

Aiwinar

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Noo, annetaan nyt Montoyalle kuitenkin aikaa saada auto mieleisekseen. Macin pomothan on luvanneet Montylle sopivaa autoa myöhemmin tulevaksi. Eiköhän se paremmuus kauden aikana selviä vaikka kieltämättä sitä tekee itsekkin johtopäätöksiä paremmuuksista, mutta täytyy muistaa että tässä on vasta 2 kisan tulokset. Ei voida teilata koko kuljettajan edesottamuksia tästä taaksepäin tai eteenpäin.

Harjotella niiden lahjakkaidenkin pitää vaikka vanha viisu toisin väittää.

Felix

Well-known member
No totta ihmeessä Mclaren alkaa suosimaan hitaampaa kuljettajaa jos itse mokaavat nopeamman kuljettajan mahdollisuudet. Hieno on Salolla logiikka :thumbup:

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Joo, kyllä minäkin suosisin sitä joka tuo pisteitä kun sitä joka ajaa nopeemmin, eiköhän tää ole yksinkertanen asia, mutta ei vielä näin alkukaudesta pitäis antaa kimille potkuja, tai sitten Pablolla on joku soppari :p

Rami

Well-known member
Sijainti
Lohja
Mites paljon kimin virheet on kilpailuhengestä johtuvia? Molempien pitäisi osoittaa olevansa nopeampi... ok. kimi on siinä onnistunut, ajottain, meneekö näyttäminen yli?

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Mielestäni Salon näkemys oli mielenkiintoinen. Hänhän korosti, että tulokset ratkaisevat mekaanikkojen bonuksissa, eikä kovalla vauhdilla niinkään ole merkitystä. Tämähän on aivan selvä asia, tulokset ratkaisee. Tiedä sitten olisiko tällä seikalla tekemistä sen kanssa, että yllättävän monesti kahden saman tallin auton välillä on isojakin nopeus ja ennen kaikkea luotettavuuseroja.

Ihmisiähän ne mekaanikotkin ovat. Eivät hekään pysty tekemään virheetöntä työtä loputtomiin.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Jr- sanoi:
Mun mielestä Salon höpinät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Mies puhuu mitä sylki suuhun tuo, jotenkin on sellanen fiilis miehen puheita kuunnellessa että soon niin pirun katkera.

No ainakin kommentit suhteessä Häkkiseen haiskahtivat ajoittain aika tavalla kateudelle ja katkeruudelle, mutta kyllähän sen tavallaan ymmärtää. Ukot kasvoivat miltei naapureina ja etenivät tasatahtia F1siin asti, ja sitten vaan Häkällä jos ei kaikki niin ainakin tosi moni asia loksahti Saloa paremmin kohdalleen Häkä niin kutsusti "Got all the lucky breaks." ei Salo varmaan omasta vinkkelistään ansainnut piiruakaan heikompaa. Kyllä semmonen vituttaa. Kinnusen Häkkis antipatioita sen sijaan mun oli aikanaan hankala ymmärtää.

markoj

Custom User
Liittyskö noihin Kinnusen katkeruuksiin joku Keke-hommeli jostain sotien ajalta?

Salon kommentteja en kyllä ymmärrä lain. Aika saman verran noi on virheitä tehny ja joku venttiilirikko ei oikein mene mekaanikkojen eikä kuskin piikkiin. Valehteleva katkera paska se on, kuten on aina ollu. :)

Aiwinar

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Oho sanoi:
No ainakin kommentit suhteessä Häkkiseen haiskahtivat ajoittain aika tavalla kateudelle ja katkeruudelle, mutta kyllähän sen tavallaan ymmärtää. Ukot kasvoivat miltei naapureina ja etenivät tasatahtia F1siin asti, ja sitten vaan Häkällä jos ei kaikki niin ainakin tosi moni asia loksahti Saloa paremmin kohdalleen Häkä niin kutsusti "Got all the lucky breaks." ei Salo varmaan omasta vinkkelistään ansainnut piiruakaan heikompaa. Kyllä semmonen vituttaa. Kinnusen Häkkis antipatioita sen sijaan mun oli aikanaan hankala ymmärtää.
Joillakin ihmisillä joilla jää hampaankoloon joitakin asioita niin muuttuvat katkeriksi kun kysytään mielipiteitä hammasta kolottavasta aihepiiristä. Seo sinänsä sääli että jotkut antavat omat mielipiteensä vaikuttaa omiin näkemyksiin. Eli ns. halutaan nähdä asiat omalla tavalla. Onneksi tämä näkyy muutaman mielipiteen jälkeen ja sen jälkeen näillä ihmisillä ei varsinaisesti ole minulle mitää järkevää sanottavaa koska ovat jäävejä.

Jos joku haluaa uskoa että Schumi on maailman kaikkien aikojen nopein kuljettaja niin se pystyy vääntämään asiat hyvinkin helposti siihen muottiin. Jos joku haluaa uskoa samaa Kimistä taikka täysin päinvastaista kummastakin niin varmasti sekin onnistuu. Lopulta kun tarpeeksi pitkään uskottelee jotain niin sitähän jopa alkaa itsekin siihen uskoa, että tyyliin Kimi EIVaanOsaa<tm> jos moottori pärähtää paskaks taikka Schumilta puhkeaa rengas.

Korrekteja F1-asiantuntijoita on todella vähän eikä kukaan ole täysin tunteistaan erillään, mutta jotkut pääsevät todella lähelle ja niiden mielipiteitä on todella mielenkiintoista lukea.

Bombay

Well-known member
Jos Montoya itse sanoo, että alkukausi menee opetellessa niin pakkohan se on uskoa. Eiköhän mies itse tiedä paremmin. Ja yrittäkää nyt olla vetämättä liikaa noita johtopäätöksiä. Ei se Montoya ole hidastunut lainkaan. Onhan Montoya todistanut, että kun on hyvä auto alla niin voittoja tulee. Ja kun katsoo tilastoja niin Kimi häviää niissäkin, reippaasti.

Vähän pitää Montoyaakin puolustaa:wink:

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Erehdyin katsomaan kisan jälkeistä analyysistudiota(?) jossa Salo oli kovinkin varma siitä että Kimi oli itse rikkonut renkaansa ennen varikkopysähdystään ajamillaan liian nopeilla kierroksilla.