Mitä tallia/valmistajaa kaipaat F1:n

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Koskapa rinnakkaisfoorumilla on "kissa näköjään taas nostettu pöydälle":
http://f1-areena.fi/showthread.php?534-BMW-n-paluuta-arvaillaan&p=22192#post22192
-niin todettakoon vaikkapa näin, että varmaan saa helvetti jäätyä ennen kuin baijerilaismerkki tekee paluun "Kikkelstonen tilkeringeille", koska F1:ien tuleva moottorikonfiguraatio jo pitää BMW:n kaukana lajista; V6 kun ei ole ikinä sopinut merkin filosofiaan. :frank:
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Koskapa rinnakkaisfoorumilla on "kissa näköjään taas nostettu pöydälle":
http://f1-areena.fi/showthread.php?534-BMW-n-paluuta-arvaillaan&p=22192#post22192
-niin todettakoon vaikkapa näin, että varmaan saa helvetti jäätyä ennen kuin baijerilaismerkki tekee paluu "Kikkelstonen tilkeringeille", koska F1:ien tuleva moottorikonfiguraatio jo pitää BMW:n kaukana lajista; V6 kun ei ole ikinä sopinut merkin filosofiaan. :frank:
Uusissa M3:ssa on V6 turbo.:rolleyes:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Huhuja M3:n tulevasta V6:sta liikkui aikoinaan (prototyyppi saattaa olla jossain tehtaan pommisuojassa :rolleyes:), mutta valmistaja päätyi kuitenkin rivi-6:een 2 turbolla:
European Carweb sanoi:
-Jätän nyt kuvat postaamatta, OK? :D
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Kuinkahan monessa Mersussa, Rellussa saati Ferrarissa on tätä nykyä V6 turbo?
Tai kuinkahan monessa Rellussa oli muutama vuosi sitten V10?

Liittyy melko vähäisesti tuo katuautojen moottoripuoli F1:n.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tällä hetkellä ei äkkiä ajateltuna millään F1:en moottorivalmistajalla ole katuautossaan nimenomaan turbolla varustettua V6:sta, Ferrarilla ei moista moottorityyppiä tällä hetkellä tuotannossa ollenkaan, mutta päästörajoitusten ohjaama downsizing-suuntaus moottoritekniikassa voi F1:ien myötä inspiroida Ferraria ja Mersuakin tekemään moisia koneita vapari-V8:ien korvikkeeksi myös katumalleihinsa.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Toi Bemarin edellinen visiitti oli jotenkin surkuhupaisa. Projekti lähti käyntiin myötätuulessa, tuli valmistajien hopeaa ja pronssia, kaksoisvoitto ja Kubica melkein MM-taistelussa. Kaikki oli hyvin, ja sitten yhden paskan kauden takia vedettiin johdot seinästä. Miksi? Toyotan lähtö oli siinä mielessä ihan ymmärrettävä, että formuloihin oli kaadettu miljarditolkulla massia surkeilla nollatuloksilla vuodesta 2002. No, tätä se on kun joku controller helmitaulunsa kanssa sanelee toiminnan jatkon.

Williams-aikakaudella olisi tullut varmaan tuplamestaruus 2003, jollei Bemarin rakentama kone olisi lauennut kahta kertaa johtoasemasta.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Hyvinhän tuo bimmerin F1 visiitti meni ja varsin pitkäänkin se kesti heidän rallailuihin verrattuna. Ralleissa vetivät töpselin seinästä alkuvuodesta 2012 heti vajaan harjoittelu kauden päätteeksi.

Bimmerin johdolla sama ongelma, kuin keskiverto bimmeristi kuljettajalla liikenteessä. Sipuli ei oikein tahdo osaavampien seassa kestää. :D
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Toi Bemarin edellinen visiitti oli jotenkin surkuhupaisa. Projekti lähti käyntiin myötätuulessa, tuli valmistajien hopeaa ja pronssia, kaksoisvoitto ja Kubica melkein MM-taistelussa. Kaikki oli hyvin, ja sitten yhden paskan kauden takia vedettiin johdot seinästä. Miksi? Toyotan lähtö oli siinä mielessä ihan ymmärrettävä, että formuloihin oli kaadettu miljarditolkulla massia surkeilla nollatuloksilla vuodesta 2002. No, tätä se on kun joku controller helmitaulunsa kanssa sanelee toiminnan jatkon.

Williams-aikakaudella olisi tullut varmaan tuplamestaruus 2003, jollei Bemarin rakentama kone olisi lauennut kahta kertaa johtoasemasta.
Jos BMW on sarjassa vuosina 2000-2009 niin kai sitä rahaa on tungettu yhtälailla vähintään muutamia satoja miljoonia ja miksei miljardeja. Formulat on yksi kalleimmista markkinointimuodoista autotehtaille, joten johtojen vetäminen seinästä yhden epäonnistuneen kauden jälkeen oli BMW:n imagoon sopiva tapa tehdä säästöjä.
 
Ylös