Mitä tulee avaruuden jälkeen?

Thunder

Vihan aiheuttaja
Käsittääkseni kolme ulottuvuutta on jo 'käytössä'. Aika voisi olla jo neljäs, mutta siitä kiistellään. Viidenteen mun ajatuskyky ei riitä.
Tottakai, meillä on käytössä 1, 2 ja 3D-ulottuvuus, minkä silmin näemme. 4D-ulottuvuus on sellainen, että meidän 3D-ruumiimme ei kykene sitä näkemään mutta matemaattisesti laskemalla on mahdollista löytää samassa huoneessa jokin outo alue, joka ei voi pitää paikkansa. Emme näe sitä, emme voi koskea, matematiikan kaavalla se voidaan havaita poikkeuksellinen paikka.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Jos noin ajatellaan, että pitäisi avaruuden jälkeen ajatella. Ongelma on sama kuin mikä on Big Bang-teoriassa. Jos me halutaan sitä tutkia, mitä enemmän tunkeudutaan syvemmälle, sitä hitaammin ajattelumme kulkee ja niin myös ajankulkumme, lopussa pysähdymme kokonaan ajan kanssa.
Se on jännä juttu, että ihan totuutena opetetaan koulukirjoissa, että Big Bangistä on kaikki alkanut. Perusteena on kait se, että tuntemamme kaikkeus laajenee koko ajan ja kappaleet loittonevat toisistaan.

Loppujen lopuksi tuo teoria on melkein yhtä todennäköinen, kuin että aurinkokuntamme on atomi jonkun gorillan peräaukossa ja laajenee siksi, että gorilla on juuri vääntämässä paskaa. Koska elämme gorillan atomitasolla on aikakäsityksemme suunnattoman paljon nopeampi kuin gorillan ja gorilla on meidän aikakäsityksemme mukaan vääntänyt torttua jo 13 miljardia vuotta. Ja ei, gorillalla ei ole ummetusta.

Mangelo

Well-known member
Missä tämä koko paska on? Missä sen jälkeen oleva sitten on?
Tässä näin. Jos jatkat loputtomasti eteenpäin, palaat lopulta lähtöpisteeseen. Mitään ei määrittelemättömäksi jää :ahem:

Luulen perustaneeni aiheesta toikin, kenties jopa pollin, muttei löydy nyt.

markoj

Custom User
Moon samaa mieltä Jjjjusbanin kans siinä, että gorillan perseessä ollaan.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Avaruus on sukka, joka on pesuun mennessä jäänyt väärin päin. Tällä hetkellä tuntemaamme avaruutta käännetään oikein päin. Sen jälkeen se vedetään jalkaan tai ehkä heitetään laatikkoon muiden sukkien kanssa odottamaan käyttöä ja pääsyä tennariin.

Olisin muutoin käyttänyt avaruudesta villatumppu-metaforaa, mutta tietäen forumin nuorten pidättäytyjien ehdottomuuden, olisi ollut väärin heitä kohtaan paljastaa, että avaruuden jälkeen vedetään käteen.

Itse olen sitä mieltä, että aika on kolmiulotteinen koordinaatisto ja itse asiassa se avaruus, missä hengaamme. Olemme ensisijaisesti olemassa ajassa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuskinpa tällä nyanssilla kannattaa liiaksi päätään raapia - ellei sitä satu kutittamaan - sillä vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen muuhun sellaiseen on jo tiedossamme. Kuten varmasti hyvin tiedät.