Miten käy Vatasen?

  • Viestiketjun aloittaja Bleu
  • Aloituspäivämäärä

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9188
Kolmantena vuotena peräkkäin suomalainen rallilegenda osallistuu MM-ralliin.

Vuonna 2001 Markku Alen ajoi Fordilla sijalle 16 häviten Grönholmille 10.48.

Markku oli Killeri 2:lla jopa toiseksi nopein, tosin vilppilähdön ottaneena. Killeri 1:llä hän oli 11. ja Päijälässä 12.

Viime vuonna Timo Salonen ajoi Peugeotilla sijalle 14, mutta eroa kärkeen kertyi 17.20,8.
Parhaat EK-sijoitukset olivat 13. Kruununperä 2:lla ja 14. Jukojärvi 2:lla, eli aivan viimeisimmillä pätkillä.

Veikkaan, että Vatanen on nopeampi kuin nuo kaksi, mutta matka jää kesken teknisen vian takia Moksi-Leustussa. frown
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Mä taas puolestaan veikkaan että Ari tekee ajohurmiossaan vataset ja Peugeot löytyy ojan pohjalta. Tietenkin Vatanen on nopeempi kuin Salonen ja Alen, ja jos Ari tulee maaliin niin hänen sijoituksensa on 13. Tälläset olis mun veikkaukset.
 

McMike

Guest
Jaa,,, veikkaanpa että Ari, jos ajaa maaliin saakka, niin on 12 parhaan joukossa. Jos ei, niin Lankamaa saattaa tuottaa "yllätyksen". Siellä on ennekin nimimiehille sattunut ulosajoja. On se vaan sen verran vaikea pätkä.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Vatasella on "tuoretta" kokemusta ralleista joten menee "paremmin" kuin veteraani kolleegoillaan aikoinaan.

Mutta luulen, että Jyskälän vetovoima vie miehen mennessään ja saa yrittämään liikoja. Kunhan ei vakavasti loukkaannu...
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
8!

Hahhaaa..8! Vatanen, hahhahhaaaa..Byeeeehaaaahaaa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Toivottavasti tämä poliitikko selviää kesän riennoista hieman paremmassa kunnossa kuin jotkut muut. Arille tuo ralli taitaa olla parasta nautintoainetta, joten eipä ne Vatasenkaan huvit aivan riskittömiä ole, varsinkin ajotyylin tuntien. Itse kyllä luulen Arin ottavan aika varovasti alussa, mutta Ouninpohjassa viimeistään ajavan ulos. Se varmaan kuvittelee muistavansa pätkän ulkoa ja sitten vauhti karkaa liian kovaksi.
 

stuck

Active member
Liittynyt
3.5.2001
Viestit
39
Muistuttaisin, että Alènilla hajosi vaihdelaatikko ja joutui ajamaan pitkään isolla vaihteella ja siinä meni minuutteja.

Jos Vatanen ei tee vatasia niin hän on kyllä nyt jo jäljessä Alénin aikaa

(Kumpaan suuntáàn tuo hèittó pitäisi oikeasti láittàá?)

-- Stuck
 

stuck

Active member
Liittynyt
3.5.2001
Viestit
39
Poliitikko taisi unohtaa hövelin ja ympäripyöreän kielenkäytön rysseliin.

Kruununperän jälkeen:

Car 26: Ari Vatanen / Juha Repo (Peugeot 206 WRC)

I was happy because Armin was only two seconds faster than me even though they pay him to do this!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Heh! Arin meno on ollut yllättävnkin kovaa luokkaa, Ouninpohjassa taisi tulle ekalla kertaa 14. paras aika ja se on kova juttu.

Muutenkini ihmetyttää tuo "teinikuljettajien" mukana pyöriminen. Eihän ne tunnu pärjäävän noille hiukkasen kokeneemmille kuskeille ollenkaan. Kallista harjoittelua tuo tuommonen.
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
pmv:
Muutenkini ihmetyttää tuo "teinikuljettajien" mukana pyöriminen. Eihän ne tunnu pärjäävän noille hiukkasen kokeneemmille kuskeille ollenkaan. Kallista harjoittelua tuo tuommonen.
'

Kaippa siinä on tarkotus tehdä pitkä soppari tulevaisuuden lupauksen kanssa. Itse olen kyllä odottanut, että Hirvonen väläyttäisi edes jossain vaiheessa nopeuttaan. Tähän mennessähän sellasta ei ole vielä näkynyt. Pieni pelko on käyny jo persiissä, että onko Hirvonen lupaus ollenkaan. Nuorena aloittanut keskinkertaisuus. Gardemaisterihan on ehkäpä tämän jo näyttänyt.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mun mielestä tähän mennessä suomalaisista kuskeista vain Grönholm ja Tuohino ovat ajaneet kaluston suomalla maksimilla. Mäkinen taistelee tosissaa turhautumista vastaan, Pykälistön pitäisi olla paljon lähempänä kärkeä kun alla on kuitenkin aivan tehdasluokan auto. Miksi Hirvonen ei pärjännyt yksityitallin Tuohinolle? Mikko on saanut harjoitella aika paljon sillä foortilla?

Gardemeisterin taival katkesi ikävästi vaikka eihän tuolla Skodan raakilella mihinkään päästy.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Eilisen viimesiä pätkiä

Kruunuperä II
8 Hirvonen 9:18.3
11 Tuohino 9:21.0
18 Vatanen 9:39.8
21 Latvala 9:45.6

Jukojärvi II
11 Hirvonen 11:00.9
12 Tuohino 11:02.1
19 Vatanen 11:21.2
21 Latvala 11:33.3

Ruuhimäki
8 Hirvonen 4:12.5
13 Tuohino 4:14.9
19 Latvala 4:20.9
26 Vatanen 4:28.3

Lauantain ekalla Hirvonen hirtti kaasun kiinni ja sai auton tuleen joten ei ole paljon aikoja
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Hienostihan se Mikko tuli. Vaikka Mikko nyt on jo saanut harjoitella Focuksella, niin vertailu Tuohinoon ei ole ihan oikein. Jannehan on jo kypsä kuski, kun Mikko taas ajelee olikos se nyt kolmatta vuotta? Muistaakseni Ruotsissa Mikko ei pysynyt lainkaan Tuohinon vauhdissa, joten kehitystä näyttää tapahtuneen ihan mukavasti. Kattokaahan vaan ens vuonna, kun Hirvonen pistelee Jyskälässä uudella Fordilla... Duval sai kyytiä jo ihan vanhallakin. Vertailua voisi suorittaa myös Märtinin ja Solbergin Jysäklän ajoihin heidän ensimmäisellä wrc-kaudella. Mikko taitaa pestä molemmat.

Muuten tästä nuorisovillityksestä olen kyllä samaa mieltä, että se on paisunut ihan villeihin mittoihin. Miksi ajattaa monta vuotta raakilekuskeja, kun tarjolla on Paasosen ja Tuohinon tapaisia täysin valmiita tekijämiehiä. Etenkin tuo Latvalan ajattaminen ihmetyttää; eikö pakollisia oppivuosia voisi suorittaa jollain vähän tallille edullisemmalla tavalla? Eikö olisi oikea tapa antaa kuskien ensin todistaa lahjakkuutensa ja vasta sitten antaa kunnon peliä alle? Latvala muutenkin on täysi arvoitus. Viisi vuotiaasta rallia ajaneen kaverin voi saada näyttämään tosi hyvältä jossain nuorten sarjoissa, mutta paljoakaan se ei todista.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
<small>[ 10-08-2003, 12:44: Message edited by: Rami ]</small>
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Valde:
Etenkin tuo Latvalan ajattaminen ihmetyttää; eikö pakollisia oppivuosia voisi suorittaa jollain vähän tallille edullisemmalla tavalla?
Ellei Latvala sitten itse kustanna leikkiä?

Vatanen kyllä pisti aika kivasti menemään ja jäihän taakse tehdaskuski Schwarz, vaikka Vatanen huolehti myös ns. "yleisönotosta"... :D
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Kyllä Vatanen näytti epäilijöille ja niille junioreille todella pitkää nenää. Pojille peili käteen ja miettimään sitä uravalintaa uudelleen, kun muistetaan että Vatsu ei kovin paljon ehtinyt harjoitella monen vuoden tauon jälkeen. Kyllä sitä yleensä lupaavat "juniorit" ovat Jyskälässä räväytelleet hyviä pätkäaikoja omilla rupuluokan autoillaan, mutta nämä eivät edes huippukalustolla.
 

stuck

Active member
Liittynyt
3.5.2001
Viestit
39
Viisikymppisten sarjan tilanne on siis:

Hannu Mikkola 8:42 kärjestä (1993)
Markku Alén, 10:48 kärjestä (2001)
Ari Vatanen, 11:49.3 kärjestä (2003)
Stig Blomqvist, 15.46.6 kärjestä (2001)
Timo Salonen, 17.20.8 kärjestä (2002)

Keksiikö joku muita vanhoja suuruuksia jotka olisivat ajaneet jyskälää viime vuosina vähintään viisikymppisinä?
 
Ylös