Nyt on alkanut hahmottua selkeämmin oma versioni siitä, miten aika-ajot pitää tulevaisuudessa ajaa.
Aika-ajot ajetaan yhtäjaksoisena tunnin pudotuspelisessiona. Kisabensat (tai ehkä jopa vähän yli) lyödään tankkiin heti aika-ajosession aluksi, eikä bensaa saa laittaa lisää ennen loppuhuipennusta - jaksoa, jonka aikana parhaat ovat radalla, eikä kukaan voi pudota leikistä pois. Renkaita saa vaihtaa ja autoa huoltaa ja säätää koko jakson ajan sääntöjen puitteissa. Tankkia ei saa missään vaiheessa tyhjentää.
Aika-ajon ensimmäisen 15 minuutin aikana kaikki autot saavat ajaa radalla. Tämän jälkeen 2 hitainta kuljettajaa putoaa pois leikistä. Viiden minuutin kuluttua putoaa taas seuraavat 2 jne, kunnes jäljellä on enää 10 kuljettajaa, jolloin alkaa "loppuhuipennus". Tämän loppuhuipennuksen aikana autoon saa laittaa lisää polttoainetta ja kumeja vaihtaa, eikä kukaan enää putoa. Lähtöjärjestys määräytyy aika-ajojen nopeimpien kierrosaikojen perusteella, eikä aikoja nollata missään välissä.
Aika-ajojen ohjelma 26 autolla olisi siis seuraava:
00-15 26 autoa radalla
15-20 24 autoa radalla
20-25 22 autoa radalla
25-30 20 autoa radalla
30-35 18 autoa radalla
35-40 16 autoa radalla
40-45 14 autoa radalla
45-50 12 autoa radalla
50-60 10 autoa radalla
24 autolla viimeinen sessio voisi olla 5 minuuttia pidempi.