MM-rallikausi 2022

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
193
Onko kellään uusinta tietoa tästä sääntökoukerosta, jossa kaudella 2022 saisi edelleen ajaa 2017-2021 specin autoilla pääluokassa tietyin muutoksin? Veikkaisin, että nuo muutokset liittyisivät kuristamiseen ja keskilukkoon. Tämä siis ilmeisesti koskisi vain yksityis ja ns. "herrasmieskuskeja", mutta rajapyykin veto tulee tuossa olemaan mielenkiintoista. Vaikuttaa kyllä monella tapaa ongelmalliselta, mikäli tuo toteutuu. Toisaalta taas esim M-sportilla voisi olla vielä saumaa saada pari vanhan specin purkkia myydyksi, ja vaikkapa JanProlla saada bisnestä vuokrahommalla päivittämättä kalustoaan.
Suomen mm-rallin aikaanhan tuosta puhuttiin, paljon on erilaisia vaihtoehtoja kuulunut, mutta kaikista eniten on huhuiltu että aeron määrää vähennettäisiin ja kuristinta pienennettäisiin, Proioriteetti 1 kuksit eivät saisi näillä autoilla ajaa eli ymmärtääkseni kuskit jotka ovat ajaneet mm pisteille 5 vuoden sisällä.
 

AnttiL

Route Enthusiast
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
9116
Sijainti
Lake City
Latvala sanoi Ylen ralli-illassa WRC-autojen käytöstä 2022 ja jatkossa: autoihin laitetaan pienempi kuristin. Latvala osasi sanoa sen jopa millin kymmenesosan tarkkuudella, mutten muista enää tarkkaa lukemaa. Kuljettajat taas rajataan sen perusteella, ketkä on olleet P1-luokituksella, eli käytännössä startanneet tehtaan WRC-autolla, viiden vuoden sisään. Eli yritetään rajata vanhat autot herrasmieskuskien ja nuorten lupausten käyttöön. Esimerkiksi Huttunen tai Pajari voisivat ajaa Jyskälän ensi vuonna WRC:llä (en tosin näe mitään syytä miksi näin tekisivät). Aeron pienennyksestä en muista kuulleeni mitään.
 

AnttiL

Route Enthusiast
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
9116
Sijainti
Lake City
Latvalan kommentit:

Kuristin 34,7 mm, kun nykyinen 36 mm. Noin 50 heppaa lähtee.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
916
Jos vedettäs 2008 Ford WRC viivalle ja tämä Hyperide+ niin kumpihan olis nopeempi ?

Onko kehitys mennyt taakse vai eteen?
 

Sendaaja

Member
Liittynyt
14.12.2020
Viestit
20
Ihan mielenkiinnosta, onko kellään mitään hajua tai hiljaista tietoa, että mikä vaikkapa Rally 1 Puman karkea "listahinta" yksityiselle ostajalle tulee olemaan? Luokkaa 1,3m€? Dirtfishin uudesta jutusta luin, kuinka Malcolm kertoi jo tässä vaiheessa Pumalle olleen enemmän kyselyitä kun Fiestalle. Eiköhän jollain Bertellillä (ja kenties Mikkelsenillä?) ole jo tilaus vetämässä, jahka saavat vain pirssejä rakennettua.
 

AnttiL

Route Enthusiast
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
9116
Sijainti
Lake City
Ogierillakaan ei ole juurikaan päällekkäisyyksiä jos meinaa WEC-sarjaa ajaa. Ainoastaan Kreikka ja Japani on WEC-viikonloppuina
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
8745
Ogierillakaan ei ole juurikaan päällekkäisyyksiä jos meinaa WEC-sarjaa ajaa. Ainoastaan Kreikka ja Japani on WEC-viikonloppuina
Le Mansissa taitaa olla sen verran oheishäslinkiä, että Italiakin saattaa jäädä välistä sen takia.
 

AnttiL

Route Enthusiast
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
9116
Sijainti
Lake City
Pääseköhä Pajari kokeilemaan WRC:tä ens kaudella??
Toivottavasti ei oo kiirettä pääluokkaan (jonka nimi on muuten jatkossa Rally1). Suunnitelma vois olla vaikka

- 2022 (Rally3-autolla) WRC3-sarja
- 2023-2024 WRC2-sarja tai muita Rally2-kisoja
- 2025 pääluokkaan
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
238
Tuskin. Yksi kisa Rally2 autolla on kai palkintona tulossa mutta Rally1 on vielä kaukana edessä siintävä kangastus.
kopioitu rallit.fi:

Pajari saa mestaruudesta arvokkaan palkinnon. Hän voi valita itselleen omaksi Ford Fiesta Rally2 -auton, jolla hänen tulee kilpailla MM-sarjan WRC2-luokassa ensi kaudella. Toinen vaihtoehto on viiden kilpailun paketti MM-sarjan WRC3-luokkaan Ford Fiesta Rally3 -kilpurilla.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
193
kopioitu rallit.fi:

Pajari saa mestaruudesta arvokkaan palkinnon. Hän voi valita itselleen omaksi Ford Fiesta Rally2 -auton, jolla hänen tulee kilpailla MM-sarjan WRC2-luokassa ensi kaudella. Toinen vaihtoehto on viiden kilpailun paketti MM-sarjan WRC3-luokkaan Ford Fiesta Rally3 -kilpurilla.
Onko tosiaan niin että tuon wrc2 luokan auton saa omaksi? Sehän on jo aika kova palkinto, vaikka auto ei kilpailukykyinen olekaan niin voihan sen sitten vaikka myydä ensi kauden jälkeen ja sitä kautta saa budjettia kaudelle 2023,Rally3 auto on kumminkin vähän niin kuin jäisi samalle tasolle kuin missä jo tällä kaudella on oltu, eikös tuolla Rally3 autolla aja myös junnut ensi vuonna.
 
Ylös