MM-rallikausi 2022

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
466

Mikkelsen meinaa vaan ajella WRC-kakkosta Toksportin Skodalla kun pääluokan penkkejä ei ole tarjolla.
Mikkelsenin tilanne on kyllä ainakin omasta mielestäni todella valitettava. Oli Volkkari-aikoina jopa sarjan toiseksi paras kuski, toki autokin auttoi asiassa. Sen jälkeen on ollut aika hiljaista, vääriä valintoja, huonoja näyttöpaikkoja ja mitäänsanomattomia suorituksia.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10833
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Mikkelsenin tilanne on kyllä ainakin omasta mielestäni todella valitettava. Oli Volkkari-aikoina jopa sarjan toiseksi paras kuski, toki autokin auttoi asiassa. Sen jälkeen on ollut aika hiljaista, vääriä valintoja, huonoja näyttöpaikkoja ja mitäänsanomattomia suorituksia.
Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta Mikkelsenin Hyundai-kausi on todella pahasti väärinymmärretty mediassa. Monihan sanoo, ettei hän päässyt sillä autolla mihinkään. No, asvaltilla näin olikin, ja joissain yksittäisissä sorakisoissa kuten Chilessä, mutta johti monia teknisiä sorakisoja kunnes tuli jokin oma virhe tai tekninen vika. Lisäksi Jyskälässä veti kovaa 2019.

Valitettavasti rallissa tallipaikkoja ei jaeta pelkkien urheilullisten saavutusten perusteella, vaan bisnesaspekti on myös mukana. Kokemus aiemmasta yhteistyöstä (Lappi) tai usko tulevaisuuden potentiaaliin (Fourmaux) voi olla myös merkittävämpi kriteeri.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1066
Mikkelsen on sen verran komea ja sanavalmis sekä kielitaitoinen mies, että luulisi olevan kiinnostava kuski myös sponsoreiden silmissä. En sitten tiedä että onko kulissien takana ollut hankaluuksia eri yhteistyötahojen kanssa vai mitä. Vai eikö ole vain ollut tuuria.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mikkelsen romutti kyllä uransa Hyundailla. Sitä en sitten tiedä miksi tulostaso romahti volkkari ajasta. Ralli on niin pienestä kiinni.
Lappi ajeli vielä jäljet selkään r5 kahinoissa. Vahvisti itselle, että Mikkelsenillä ei hirveästi ole annettavaa korkeimmalle sarjatasolle.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3931
Tai Hyundaille iso takaisku jos ainoa(?) uuden speksin Rally1-auto on nyt paalissa ja luokitus on 27 päivän päästä
Joo, jos aikataulu oli lievästi sanottuna tiukka jo valmiiksi, niin tuskin tämä ainakaan tilannetta helpotti.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3931
Varsinkin näiden kuvien perusteella voi sanoa että onni onnettomuudessa. Karmea mälli. Onneksi on laskeuduttu pyörilleen (?).
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10833
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Mikkelsen romutti kyllä uransa Hyundailla. Sitä en sitten tiedä miksi tulostaso romahti volkkari ajasta. Ralli on niin pienestä kiinni.
Tässä Mikkelsenin Hyundai-ura muutenkin kuin pelkät tulokset listaamalla. On siellä valonpilkahduksia, mutta myös epäonnea hyvän vauhdin päälle ja myös paljon kisoja joissa ei vaan kulkenut.

2017
Katalonia: johti ekan päivän sorapätkien jälkeen, assulla ei pärjännyt ja rengaskin kolahti ojarumpuun (ei siihen foorumistiin)
Wales: neljäs sija, ajoi parit pohjat ja suurin osa pätkäajoista viiden sakkiin. Powerilla viides.
Australia: johti ekan päivän jälkeen, sitten tokana päivänä pieni virhe ja tuplarengasrikosta keskeytys. Powerilla neljäs.
2018
Monte: kakkostilalta pieni ulosajo rallin alussa, ja ehkä sen seurauksena laturi meni rikki. Powerilla kolmas.
Ruotsi: kolmas tila hyvällä lähtöpaikalla, mutta hävisi ajamalla Breenille. Spinnasi myös kerran. Powerilla kolmas.
Meksiko: vauhti hukassa, toisten rypemisten turvin neljäs sija, hävisi ajamalla esim Meekelle joka vielä kaatoi auton. Powerilla neljäs.
Korsika: vauhti täysin hukassa, paras pätkäsijoitus kuudes, loppupisteissä seitsemäs.
Argentiina: Neljän pätkän jälkeen johti rallia. Päivähuollon jälkeen rengasrikko pudotti. Lauantaina vauhti kateissa (tien putsauksen takia?), sunnuntaina ajoi kovaa ja powerilla kolmas, maalissa viiides.
Portugali: Viiden pätkän jälkeen neljäntenä 10 sekuntia kärjestä, kun ohjaustehostin hajosi. Lauantai köröttelyä. powerilla jäi kuudenneksi. Zero poang.
Sardinia: Viiden pätkän jälkeen johti rallia, sitten vaihteistovika keskeytti menon. Powerilla neljäs.
Jyskälä: Kaato kolmannella pätkällä ja muutenkin vauhti kateissa. Kymmenes maalissa.
Saksa: Vauhti täysin hukassa, maalissa kuudes, paras pätkäsijoitus viides.
Turkki: Kymmenen EK:n kälkeen johti rallia, sitten mekaanikon virheestä voimansiirto hajosi. Maalissa viides.
Wales: Perjantaina ja sunnuntaina vauhti hukassa, lauantaina parit pätkäpohjat, maalissa kuudes ja powerilla vielä kolmas.
Katalonia: Sorapätkien jälkeenkin vasta kuudes, asvaltilla aivan yössä ja maalissa kymmenes.
Australia: Kaato kolmannella pätkällä ja superralliin, powerillakin seitsemäs. Zero poang.
2019
Monte: nelostilalta ulosajo ja kisa seis.
Ruotsi: Lauantain päätteeksi tokana, mutta sunnuntaina putosi neljänneksi Lapin ja Neuvillen taakse.
Meksiko: Neljän pätkän jälkeen johti rallia, mutta tekninen vika pysäytti superralliin. Zero poang.
Argentiina: Perjantaina rengasrikko, silti maalissa toinen.
Chile: Vauhti hukassa, pätkäajat lähinnä 7-11, maalissa seitsemäs.
Sardinia: Pe-La vähän vaisua, sitten sunnuntaina pohjat kaikille pätkille (myös powerille) ja nousu podiumille
Jyskälä: Neljäs, myös pari pätkäpohjaa, powerilla kolmas.
Saksa: Täysin toisinto vuodesta 2018, vauhti hukassa, maalissa kuudes.
Turkki: Tasainen suoritus ja kolmas sija. Putosi sateen liukastamalla pätkällä, missä sade ei kohdellut ihan kaikkia tasapuolisesti
Wales: Aika vaisua vauhtia, yhdet pätkäpohjat ja kuudes tila.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
149
Käsittämättömän vahvoja nuo turvakehikot. Jotenkin alkanut pelottaa, minne asti tämä tuuri kestää.

Neuvillen testiauto on kerran aikaisemminkin pudonnut jokeen, paljon vähemmin vaurioin toki.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2881
Sijainti
Lahti
Nämähän vetää nyt autoja päreiksi ihan urakalla! Voipi tulla raaka kausi, jos näin rymistellään.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
243
Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta Mikkelsenin Hyundai-kausi on todella pahasti väärinymmärretty mediassa. Monihan sanoo, ettei hän päässyt sillä autolla mihinkään. No, asvaltilla näin olikin, ja joissain yksittäisissä sorakisoissa kuten Chilessä, mutta johti monia teknisiä sorakisoja kunnes tuli jokin oma virhe tai tekninen vika. Lisäksi Jyskälässä veti kovaa 2019.

Valitettavasti rallissa tallipaikkoja ei jaeta pelkkien urheilullisten saavutusten perusteella, vaan bisnesaspekti on myös mukana. Kokemus aiemmasta yhteistyöstä (Lappi) tai usko tulevaisuuden potentiaaliin (Fourmaux) voi olla myös merkittävämpi kriteeri.
Se ei varmaa auta asiaa että Mikkelsen ilmeisesti poltti sillat Hyundain suuntaan.
 

Ripex

Active member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
30

Ei käy kateeksi Adamoa ja tiimiä. Alzenaussa lienee joulupyhyksi tarjolla ns. prosenttitunteja kaikille halukkaille.
Kuinkahan äkkiä uus kori syntyy kun onko näissä rally1 autoissa enää juuri mitään peltiosaa tuotantoautosta
 
Ylös