Hyvin samankaltaisella ensi vaikutelmalla mentiin täälläkin. Sopii salamat tai ei, niin merkinnee ne joka tapauksessa uutta alkua ja tulevaa.
Voi niitä aikoja kun, kilpa-autossa riitti kaksi väriä. Haikeudella muistelen. No maailma muuttuu. Muututaan mukana
Kyllä niitä värejä saa olla enemmänkin kuin kaksi. Mutta minä pidän vanhasta tavasta erotella värit selkeästi toisistaan ilman liukuvärjäyksiä. Tässä mielessä Toyotan ja Hyundain väritykset ovat minun mielestäni Fordia onnistuneempia. Niissäkin pitäisin enemmän, jos esim. Toyotalla värit olisi jotenkin symmetrisemmin. TGR:lle vinkiksi mallia voi hakea vaikka Alenin 1978 San Remo voittoautosta, jossa samat värit.
Onhan tämä vähän tällaista vanhojen perään itkemistä ja osoitus omasta keski-ikäisyydestä, kun ennen oli asiat paremmin. Todellisuudessa ennenkin oli ankeita värityksiä ja epämääräisiä sillisalaatteja täynnä pieniä sponsoritarroja. Mutta nykyaika ei voi koskaan olla upeampaa kuin Best of Group B -koostevideo, vai miten se meni.
Tässä kuitenkin pari esimerkkiä, miten neljälläkin värillä saadaan elegantti kokonaisuus.
Lisäesimerkkeinä käyköön vaikka Sainzin Repsol-väreissä ollut Escort tai Russel Brookesin kelta-sini-valko-punainen Escort/Sunbeam Lotus/Chevette/Manta/Sierra/Delta.