Ippe
Well-known member
- Liittynyt
- 24.4.2021
- Viestit
- 64
Eihän tämä mitään merkkaa välttämättä, mutta zoomaa kypärään.
https://jkleinonen.kuvat.fi/kuvat/PET - HYUNDAI/IMG_4915.jpg?img=img2048
Suninen ihan itte!
Eihän tämä mitään merkkaa välttämättä, mutta zoomaa kypärään.
https://jkleinonen.kuvat.fi/kuvat/PET - HYUNDAI/IMG_4915.jpg?img=img2048
https://www.wrcwings.tech/2022/10/12/hyundais-roof-instrumentation-during-rally-catalunya-pre-event-test/Mikähän mahtaa olla tuo pitkähkö tötterö katolla?
Olihan Neuvillen tallikaveriksi ryhtyminen siihen maailmanaikaan vähintäänkin yhtä riskaabeli veto.Näkisin niin, että Tanakilla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Ford tai kotiolot. Vaikka Toyota on sarjan paras auto, niin lähtökohtaisesti on liian suuri riski lähteä Rovanperän tallikaveriksi. Tällä kaudella olet voinut tappioita laittaa aina myös auton piikkiin, mutta jos samalla kalustolla jos menisivät, niin liian suuri riski siihen, että käy kuin Evans:lle. Kukaan ei puhu enää mestaruussuosikista jne.
No ei oikeastaan ollut lähellekkään niin iso riski. Neville oli jo silloin ralliteiden JML. Hyvänä päivänä pystyy voittamaan kaikki, mutta niitä päiviä oli harvoin useampaa peräkkäin. Eihän hänestä edes silloin puhuttu vakavastiotettavana mestarisuosikkina. Tänak oli jo sentää mestari. Ja viimeistään Jyväskylässä Nevillelle tarjotaan se pellen rooli....Olihan Neuvillen tallikaveriksi ryhtyminen siihen maailmanaikaan vähintäänkin yhtä riskaabeli veto.
Aika kovat on silloin ollut kriteerit kun neljä peräkkäistä MM-hopeaa ei nosta vakavasti otettavaksi mestarisuosikiksi.Eihän hänestä edes silloin puhuttu vakavastiotettavana mestarisuosikkina.
Asiaa voi katsoa monesta kulmasta. Hopeista huolimatta, omissa papereissa Neuville menee ja on aina mennyt siihen laatikkoon, joka voi voittaa mestaruuden vain siinä tapauksessa, että todelliset mestarisuosikit epäonnistuvat pahasti. Vauhti ei vaan yksinkertaisesti riitä siihen, että voisi ajamalla voittaa Rovanperän tai Tanakin. Ja näitä ennen 2x Seb.Aika kovat on silloin ollut kriteerit kun neljä peräkkäistä MM-hopeaa ei nosta vakavasti otettavaksi mestarisuosikiksi.
Niin siis silloin kun Tänak solmi sopparin Hyundain kanssa, oli Neuville niillä tiedoilla kiistatta kovin kilpakumppani. Haastoi Ottia mestaruustaistossa siinä missä sen aikaiset tallikaverit olivat lähinnä statisteja.No ei oikeastaan ollut lähellekkään niin iso riski. Neville oli jo silloin ralliteiden JML. Hyvänä päivänä pystyy voittamaan kaikki, mutta niitä päiviä oli harvoin useampaa peräkkäin. Eihän hänestä edes silloin puhuttu vakavastiotettavana mestarisuosikkina. Tänak oli jo sentää mestari. Ja viimeistään Jyväskylässä Nevillelle tarjotaan se pellen rooli....
Hyvä teoria, mutta Ogier on puhunut lopettamisesta varmaan jo vuodesta 2018 lähtien. 2019 lopettaminen peruuntui huonoon Citroen-vuoteen, 2020 koronavuoteen ja 2021 se oli sitten päätetty hyvissä ajoin. Toki varmaan miettii kaksi kertaa tuleeko enää takaisin ajamaan kokonaisia kausia Kallea vastaan.Ja väitän edelleen, että osittain myös tästä syystä Ogier päätti ajaa vain valikoituja ralleja tällä kaudella ja ei myöskään ole kiinnostunut ajamaan enää täysiä kausia. Vastassa oleva vuori on liian iso kiivettäväksi yli ja ymmärsi sen itsekin. Nyt olet lopun elämääsi "mestarikuljettaja", jota ei virallisesti koskaan syrjäytetty mistään. Ja edelleen meillä kaikilla on pieni kutina olemassa, että jos ajaisi, niin ehkä voisi voittaa Kallen.
Mä mietin myös heti silloin että tästä ei seuraa mitään hyvää, että on kaksi mestarikandidaattia samassa tallissa, ja vielä kun tiesi Neuvillen mieltymyksen käsijarrun käyttöön ja muiden ongelmat Hyundain ajamisessa. Oikeastaan yllätyin, että vasta tänä vuonna näiden kahden välillä alkoi olla (ainakin ulospäin näkyvää) skismaa.Niin siis silloin kun Tänak solmi sopparin Hyundain kanssa, oli Neuville niillä tiedoilla kiistatta kovin kilpakumppani. Haastoi Ottia mestaruustaistossa siinä missä sen aikaiset tallikaverit olivat lähinnä statisteja.
Myöskään Ogierin kuvioista ei ollut tietoa, niin mun mielestä voidaan sanoa että Neuvillen talliin tallikaveriksi oli silloin se riskaabelein veto.
Jep, eiköhän se enemmän Kallea jännittäisi.Pointtina nyt lähinnä että käytännössä kaikkien kovien tallikaverina ajanut Tänak tuskin pelkäisi Kallen kanssa samalla autolla ajamista.
Vastaan yleisesti että Tänakilla ei ole mitään hävittävää. Mies on osoittanut olevansa aikansa kovin lyömällä ainoana kuskina Ogierin. Nyt on uusi aika, jos häviäisi Kallelle niin tuskin se Tänakia suoraselkäisenä ja -puheisena miehenä hetkauttaisi.Kallen suorittaminen on jo nyt sillä tasolla, että en ihmettelisi yhtään, jos esim. Evans siirtyisi jo ensi kaudeksi toiseen talliin. Toyotalla hän ei Kallea voita, se on päivän selvää.
Tanakilla on edelleen (vain Kallen ja Ogierin lisäksi) sarjan nopeimpien kuljettajien maine. Jos menee Toyotalle ja häviää Kallelle, on se maine pois. Pieniä juttuja, mutta niin perhanan isoja, kun ruvetaan keskustelemaan esim. palkoista yms. tuloista. En siis millään usko, että Tanak haluaa tällaista riskiä ottaa. Mieluummin vaikka huilivuosi ja olet edelleen vuodenkin kuluttua "kuljettaja, joka voi olla nopeampi kuin Rovanperä".
Ja väitän edelleen, että osittain myös tästä syystä Ogier päätti ajaa vain valikoituja ralleja tällä kaudella ja ei myöskään ole kiinnostunut ajamaan enää täysiä kausia. Vastassa oleva vuori on liian iso kiivettäväksi yli ja ymmärsi sen itsekin. Nyt olet lopun elämääsi "mestarikuljettaja", jota ei virallisesti koskaan syrjäytetty mistään. Ja edelleen meillä kaikilla on pieni kutina olemassa, että jos ajaisi, niin ehkä voisi voittaa Kallen.
Se, että hänellä on useampi MM hopea ei oikein todista vielä mitään. Hän on sitten kuitenkin hävinnyt ne mestaruudet aika selkeällä marginaalilla. Ei voisi sanoa, että hän on montaakaan kertaa ollut edes lähellä mestaruutta. Toki hänenkin ura huipulla osui Seb valtakaudelle kuten parin härmäläisenkin, joten se on tietysti ollut vähän epäreilua. Eipä sitäkään joka tänävuonna vie MM-hopean, tulla pitämään kovinkaan suurena urotekona, hävitty mikä hävitty hopeaAika kovat on silloin ollut kriteerit kun neljä peräkkäistä MM-hopeaa ei nosta vakavasti otettavaksi mestarisuosikiksi.
2018 oli kolme pistettä jäljessä Ogieria kun tultiin viimeiseen kisaan. Kisahan päättyi ulosajoon, mutta silloin oli mestaruus lähellä.Se, että hänellä on useampi MM hopea ei oikein todista vielä mitään. Hän on sitten kuitenkin hävinnyt ne mestaruudet aika selkeällä marginaalilla. Ei voisi sanoa, että hän on montaakaan kertaa ollut edes lähellä mestaruutta. Toki hänenkin ura huipulla osui Seb valtakaudelle kuten parin härmäläisenkin, joten se on tietysti ollut vähän epäreilua. Eipä sitäkään joka tänävuonna vie MM-hopean, tulla pitämään kovinkaan suurena urotekona, hävitty mikä hävitty hopea
Itse olen hieman eri linjoilla. Tänakkia ei varmasti asia mitenkään pelottaisi, mutta tietäisi, että mitään selityksiä ei enää olisi olemassa, jos häviäisi Rovanperälle ajamalla. Kalle taas, jos olisi hitaampi, niin varmaan häntä harmittaisi, mutta näen, että Kallessa on tuota kehityspotentiaalia vielä olemassa runsaasti, koska puhutaan 22v henkilöstä. Tänak mielestäni taas on jo saavuttanut maksimitasonsa.Vastaan yleisesti että Tänakilla ei ole mitään hävittävää. Mies on osoittanut olevansa aikansa kovin lyömällä ainoana kuskina Ogierin. Nyt on uusi aika, jos häviäisi Kallelle niin tuskin se Tänakia suoraselkäisenä ja -puheisena miehenä hetkauttaisi.
Enemmän olisin huolissani suomalaisista rallifaneista mikäli Ott sattuisi olemaan nopeampi kuin Kalle.
Mestaruus jaetaan vasta viimeisen kilpailun jälkeen eikä viimeistä edellisen kilpailun jälkeen. 18 pistellä kun häviät mestaruuden et ole ollut kovin lähellä mestaruutta...aika kaukana ollaan...ja Ogier ajoi ehkä vielä piirun verran hitaammalla autollakin....2018 oli kolme pistettä jäljessä Ogieria kun tultiin viimeiseen kisaan. Kisahan päättyi ulosajoon, mutta silloin oli mestaruus lähellä.