nordic man
Well-known member
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestit
- 3871
Fordin rally 2 kuskien määrä senkuin vähenee. Erikoisen huono auto heillä kyllä, ei oikeen missään vaiheessa ollut nopea.
Onhan siinä montakin motiivia. Yksi tärkeimmistä varmasti selkeä ykköskuskin asema. M-sportilla häntä kohdellaan kuin kuningasta, eikä tarvitse pelätä tallimääräyksiä. Hyundailla tuli totaalinen turhautuminen ja Toyotalla oli jo Kalle selkeä ykköskuski ja muitakin liian kovia nimiä. Toisaalta Toyotalla oli jo paikat täytetty muutenkin.En kyllä edelleenkään oikein ymmärä Tänakin motiivia siirtyä M-Sportille. Ainut asia minkä voin ymmärtää on, että halusi rennompaan ilmapiiriin, mutta kuinka kauan ilmapiiri on rento jos sijoitukset on kolmen jälkeen.
Jep.
Tai siis keskilukotonta.No niin tai näin alku videoiden perusteella vois kuvitella että EP osaa tuotakin keskilukkoista aika hyvin ajaa.
Miten mulla on muistikuva, että aktiivilukot kiellettiin, mutta ihan perus mekaaninen lukitus on edelleen sallittu. Sehän voi olla vaikka levylukko, viskolukko tai torsen.Tai siis keskilukotonta.
Taisi olla 21 päivää/kolmen auton talli. Jos ajattaa kahta autoa niin päiviä on vastaavasti vähemmän...Testipäivät sitten rajattiin 21:een per talli.
Rallit.fi jutussa ei tuota rajoitusta mainittu, mutta se ei tietysti kerro mitään. Toisaalta siellä sanotaan suoraan, että ne 21 päivää voi jakaa vapaasti, eli sitten vaan loubelle ja greensmithille aina puoli päivää ja tänakille 2 päivää tms.Taisi olla 21 päivää/kolmen auton talli. Jos ajattaa kahta autoa niin päiviä on vastaavasti vähemmän...
Viittaatko, että kaksi päivää testaamalöa ajetaan ekassa mutkassa ulos?Omalla testialueella saa ajaa rajattomasti. Oliver testasi viime vuonna 2 päivää Jyskälään.
Joo kyllä siellä keskilukko edelleen on mutta kiinteäMiten mulla on muistikuva, että aktiivilukot kiellettiin, mutta ihan perus mekaaninen lukitus on edelleen sallittu. Sehän voi olla vaikka levylukko, viskolukko tai torsen.
Ilman lukkoa oleva on vaarallinen ajaa, kun veto saattaa yllättäen mennä akselilta toiselle pinnan liukkauden mukaan. Tuskin niissä kuitenkaan kiinteää jakolaatikkoa on. Auto ei oikein kääntyisi mihinkään ja oltaisi palattu 40 vuotta kehityksessä taaksepäin. Lukon puuttuminen olisi sekin outoa, kun siviiliautoissakin sellainen on, jolla säädetään voiman välitystä etu- tai taka-akselille, ainakin siihen 50/50 asti. Tuntuisi hyvin oudolta vaatia uutta tekniikka, sähkö ja hybridiä ja sitten kuitenkin toisessa kohdassa palata vuosikymmenien taantumaan. En osta tätä väitettä ennen kuin näen rally1 auton keskitasauspyörästöstä räjäytyskuvan.
Kiinteä vedonvapautuksella jotta käsijarrukäännös onnistuu , vai miten se olikaan ja mimmonen se sitten onJoo kyllä siellä keskilukko edelleen on mutta kiinteä
Joo, tässä(kään) ei tartte ottaa B-ryhmästä malliaKiinteä vedonvapautuksella jotta käsijarrukäännös onnistuu , vai miten se olikaan ja mimmonen se sitten on
Kehitys kehittyy, ei enää olla kiviajallaJoo, tässä(kään) ei tartte ottaa B-ryhmästä mallia