nordic man
Well-known member
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestit
- 3877
Pitääkö noi ilmoittaa etukäteen vai voiko kuten mm-sarjassa ennen että ajaa vaikka kaikki ja parhaat lasketaan?
Ilmoittautuessa pitää tietää ajaako pisteistä vai ei. Eli saat ajaa vaikka joka rallin, mutta vaan 7:ään ilmoittautua WRC2 luokkaan ja niistä kuusi parasta lasketaan mukaan.Pitääkö noi ilmoittaa etukäteen vai voiko kuten mm-sarjassa ennen että ajaa vaikka kaikki ja parhaat lasketaan?
Sama tietolähde ennusti viime marraskuussa Tänakin Puma-testeistä pari viikkoa ennen kuin sopimus tuli julki.En tiedä onko yhtään luotettava lähde, mutta tämän mukaan Lindholm ajaisi Hyundain rally1 autolla.
Ei mitään Sunista vastaan, varmasti olisi lyhyellä tähtäimellä paras valinta tätä kautta ajatellen, mutta itse näkisin mielellään tuolle paikalle jonkun ykkösluokassa vielä katsomattoman kortin, oli suomalainen tai ei.Erikoista olisi, jos kuka tahansa ajaa tämän kaverin ohi, kun mietitään kolmatta Hyundai-kuskia Viroon ja Suomeen. Mutta on niitä toki omituisempiakin asioita rallin maailmassa nähty.
https://www.rallit.fi/managerilegenda-neuvottelee-teemu-sunisen-paluusta-huipulle-suomalaiskuski-arvioi-mahdollisuutensa/
Viime viikolla tallipäällikkö linjasi näin:
https://www.motorsport.com/wrc/news/hyundai-looking-long-term-to-complete-wrc-driver-line-up/10467968/
En usko että Bastin suhteet Fordin 90-luvun tehdastalliin merkkaa mitään nykyisessä tilanteessa. Tai siis jos Wilsonilta kysytään niin "of course we can get him a car if the budget is there"Taisi viikonloppuna saada Tomi Tuominen (?) puristettua tallipäälliköstä sen verran irti, että keskustelevat lähiaikoina Hyundain linjauksesta: otetaanko kokeneempi kaveri vai satsataanko jo tulevaisuutta silmällä pitäen. Lindholm saattaisi olla hyvä kokeilu sitä ajatellen ennen kuin Ford vie - eikös Fordille ole ollut suhteita siellä useammassa sukupolvessa. Jos sitten tulevaisuudessa Ford pystyy viemään paljon ketään.
Mutta tuossa artikkelissa nimenomaan todetaan että kuinka vaikeaa on siirtymä Rally2 ja Rally1 välillä. Se puolestaan puoltaa kokeneemman kaverin ottamista (Meeke, Suninen) ja jos Sordo lopettelee, niin sitten mahdollisesti nuori ja kokenut, mutta luultavammin kaksi kokenutta. Ja sitten taas jos nuorta kuskia ajatellaan, niin sen pitäisi olla Sohlberg. Mutta se ei varmaankaan ole. En nimittäin usko että lähdetään enää kokeilemaan nuorella katsomattomalla kortilla, se nähtiin jo Oliverin kanssa kuinka kävi.Ei mitään Sunista vastaan, varmasti olisi lyhyellä tähtäimellä paras valinta tätä kautta ajatellen, mutta itse näkisin mielellään tuolle paikalle jonkun ykkösluokassa vielä katsomattoman kortin, oli suomalainen tai ei.
Suninen on kuitenkin ollut tallin tarkkailun alla jo lähemmäs kaksi vuotta ja joku siellä hiertää miksi aina joku toinen menee ohi. Huttusen pr-arvo lienee lähellä nollaa kansainvälisesti ja jos vain ajotaidoilla pitäisi tehdastalliin päästä, niin pitäisi tuhota WRC2:ssa kilpailijat totaalisesti, toki tähän ei missään kohtaa edes parhaita mahdollisia työkaluja ole saanut.Mutta tuossa artikkelissa nimenomaan todetaan että kuinka vaikeaa on siirtymä Rally2 ja Rally1 välillä. Se puolestaan puoltaa kokeneemman kaverin ottamista (Meeke, Suninen) ja jos Sordo lopettelee, niin sitten mahdollisesti nuori ja kokenut, mutta luultavammin kaksi kokenutta. Ja sitten taas jos nuorta kuskia ajatellaan, niin sen pitäisi olla Sohlberg. Mutta se ei varmaankaan ole. En nimittäin usko että lähdetään enää kokeilemaan nuorella katsomattomalla kortilla, se nähtiin jo Oliverin kanssa kuinka kävi.
Toyotan Rally2 -paikka on kyllä mielenkiintoinen. Pääsee todennäköisesti kilpailukykyiseen kalustoon kiinni ja samalla myös hyvin menestyvään talliin.Jos Suninen ei nyt saa tuota Hyundain paikkaa, niin alkaa vaihtoehdot käymään vähiin. Hyppy Toyotalle rallly2 puikkoihin kyttäämään mahdollisuutta rally1 autoon? Onhan siellä Jouhki taustalla ettei ainakaan managerista luulisi jäävän kiinni. Suniselle paikan soisin, mutta olisi se mielenkiintoista nähdä Lindholminkin auton puikoissa.
Eikös siitä Toyotan Rally2:sta ollut huhua tai ihan juttua, että ei tulisi tehdastiimiä, vaan pelkästään asiakastiimejä? Vai mitä tästä kuviosta tiedetään?Toyotan Rally2 -paikka on kyllä mielenkiintoinen. Pääsee todennäköisesti kilpailukykyiseen kalustoon kiinni ja samalla myös hyvin menestyvään talliin.
Onhan tuossa nyt taas vaihtoehtoja pöydällä.
Nää kaikki Hyundain nykyiset kuljettajathan on näitä Sordomaisia suorittajia, Neuvillen tilalle täytyisi saada voittoihin kykenevä kuljettaja, muuten koko touhussa ei ole pitkällä tähtäimellä järkeä. Tuskin he edes itse uskovat että tulisivat voittamaan kuljettajien MM:n tänä(kään) vuonna. Ehkä Evans vois olla tällainen, tosin viimeaikaiset näytöt tekee hänestä aikalailla jokeri kortin.Jos Hyundailla on pitkän tähtäimen tavoitteita vielä MM-sarjassa, niin jossain kohtaa Sordon tilalle täytyy saada Sordomainen suorittaja tilalle.
No totta, näinhän on puhuttu että ei olisi tehdastiimi vaan myydään ns. asiakasautona. mutta onhan se likempänä tehdastallia kuitenkin jos ajaa samalla merkillä.Eikös siitä Toyotan Rally2:sta ollut huhua tai ihan juttua, että ei tulisi tehdastiimiä, vaan pelkästään asiakastiimejä? Vai mitä tästä kuviosta tiedetään?