MM-rallikausi 2024

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14795
Sijainti
Tampereen lenkki
Aikataulullisesti Puola on Meksikoa parempi, mutta jään kyllä kaipaamaan Meksikon teitä.

Kreikka sen sijaan oltaisiin voitu tiputtaa pariksi vuodeksi koska katsojat eivät osaa käyttäytyä, tilalle vaikka Argentiina (jos se on logistisesti mahdollista peräkkäin Chilen kanssa).
Chilessä oli myös vähän ongelmia katsojien kanssa eikä Argentiina ole tainnut olla paljon parempi aikanaan...

itse en jää kaipaamaan Meksikoa, jossa on ajettu samat pätkät vähän eri yhdistelminä 20 vuotta putkeen ja aina on kymmenen mikkihiiripätkää.
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
648
Mulle tuli heti mieleen, että milläköhän keinoin Puolan liitto on onnistunut perustelemaan FIA:lle korjanneensa katsojien käyttäytymisongelmat, jotka pakottivat tiputtamaan kyseisen kisan kalenterista vain kuusi vuotta sitten. Luulisi, että tuo asia on ollut framilla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14795
Sijainti
Tampereen lenkki
Mulle tuli heti mieleen, että milläköhän keinoin Puolan liitto on onnistunut perustelemaan FIA:lle korjanneensa katsojien käyttäytymisongelmat, jotka pakottivat tiputtamaan kyseisen kisan kalenterista vain kuusi vuotta sitten. Luulisi, että tuo asia on ollut framilla.
EM-rallin seurannalla?
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
878
Mulle tuli heti mieleen, että milläköhän keinoin Puolan liitto on onnistunut perustelemaan FIA:lle korjanneensa katsojien käyttäytymisongelmat, jotka pakottivat tiputtamaan kyseisen kisan kalenterista vain kuusi vuotta sitten. Luulisi, että tuo asia on ollut framilla.
Tarpeeks isolla rahalla?
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://www.autosport.com/wrc/news/abiteboul-sheds-light-on-lappis-wrc-future-at-hyundai/

Asked if Lappi was a driver he would like to keep in the team moving forward, Abiteboul told Autosport: “I think what we like in particular is Esapekka's commitment to improve the car."

...

“I think Thierry is very strong and has a very strong opinion of what he wants, but to a certain degree when you have been 10 years in the same team you struggle to bring up new ideas and concepts. And that is absolutely normal and it is not a criticism of Thierry, and this is an area where Esapekka is very strong. “He has come in with a fresh pair of eyes and perspective and different ways of setting up the car, and that has been very useful. “I think we are all keen to see how we can expand the collaboration with Esapekka. But without going into too much detail, there are a lot of things going on his side over the last couple of months, so again we will take a bit of time to see what is the best thing for him and us moving forward."
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1303
Kuulostaa siltä että testikuskin homma tiedossa. Huyndain Lassi Lammeksi?
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3548
En mä tiedä vieläkään noiden perusteella. Tuo Cyrilin kommentti taas oli hieman harmillisemman kuuloinen, mutta tuo kaverihan on formuloista totutusti kova pelaamaan mediapeliä. Osaa niinsanotusti pelin hyvin.

Asiasta kukkaruukkuun -> bongasin eilen (tai ainakin luulen näin tehneeni) Janne Fermin matsista. Luulin olevani kovakin EP:n ja Jannen fani, mutta ei ollut hajuakaan että mies on Tamperelainen. Olisi tehnyt mieli mennä jutulle mutta enpä suoraan sanottuna kehdannut :D
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Kuulostaa siltä että testikuskin homma tiedossa. Huyndain Lassi Lammeksi?
Veikkaan kyllä, ettei sellainen rooli kiinnostaisi kilpailuorientoitunutta Lappia. Mutta jos tuosta rivien välistä yrittää lukea, niin ei Abiteboul ainakaan ihan suoraan ole myöskään kenkää antamassa, vaikka Suomi ja Chile ihan vihkoon EP:ltä menivätkin. Mutta tuota voi tosiaan lukea myös niin, ettei Lappi itse ole varma siitä, kuinka paljon haluaa jatkossa aikaansa MM-sarjan kiertämiselle uhrata. Mikä on toki yksilötasolla täysin ymmärrettävää, mutta sarjan kannalta kyllä sääli, jos Lapin kaltainen persoona esiintyy jatkossa vain satunnaisesti sivuosissa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14795
Sijainti
Tampereen lenkki
Asiasta kukkaruukkuun -> bongasin eilen (tai ainakin luulen näin tehneeni) Janne Fermin matsista. Luulin olevani kovakin EP:n ja Jannen fani, mutta ei ollut hajuakaan että mies on Tamperelainen. Olisi tehnyt mieli mennä jutulle mutta enpä suoraan sanottuna kehdannut :D
Pirkkalan puolella taitaa asua ja Tampereen UA:n jäsen.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://www.iltalehti.fi/ralli/a/8fd35f59-d635-4f6a-bfa8-ab84335658cd

Hyundaille täksi kaudeksi siirtynyt Lappi on pitänyt tulevaisuuden suunnitelmistaan matalaa profiilia jo pidemmän aikaa. Linja jatkuu.

– Tosi hyvä tilanne. Siinäpä se, mitä voin asiasta kertoa, Lappi naurahtaa puhelimen toisessa päässä.

Pystyykö tästä päättelemään, että asiat on sovittu ja nyt odotetaan enää sopimuksen julkistusta?

– No joo. Aika lailla näin. Ihan hyvin kartalla olet, Lappi pyörittelee.

Lapin mukaan pallo sopimuksen julkistamisen osalta on tällä hetkellä hänen tulevan työnantajansa vastuulla. Sopimus vahvistetaan, kun talli näkee hetken sopivaksi.

Miloin se voisi tapahtua?

– Sitä en osaa sanoa yhtään. Mutta tuskin ihan jouluun asti menee, Lappi kujeilee viime vuoteen viitaten.

Sopimuksen sisältöä rallitähti ei suostu avaamaan sen enempää. Kommenteista voi kuitenkin päätellä, että ura jatkuu.

– Olen sopimukseen todella, todella tyytyväinen, Lappi sanoo.
Kuinkahan monta juttua vielä saadaan, jossa Lappi "paljastaa" ensi kaudesta jotain paljastamatta yhtään mitään?
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5289
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Vieläkö tulee yllätyksiä?
Ei jotenkin jaksa uskoa. Kun Kalle ja Ogier eivät mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole mihinkään liikkumassa, ja Tänak paljasti korttinsa jo, niin nyt ns. isot kalat alkavat olla paikoillaan (oletuksella että uutinen Evansin jatkosta pitää paikkansa). M-Sport tuskin vetää mitään kania hatusta (ainakaan positiivisessa mielessä), joten onko tässä enää muuta jännitettävää kuin Hyundain kolmosauto? Ja senkin suhteen ennusmerkit tuntuvat olevan vahvasti arvattavissa.
 

ssuvik

Well-known member
Liittynyt
24.5.2022
Viestit
186
Ei jotenkin jaksa uskoa. Kun Kalle ja Ogier eivät mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole mihinkään liikkumassa, ja Tänak paljasti korttinsa jo, niin nyt ns. isot kalat alkavat olla paikoillaan (oletuksella että uutinen Evansin jatkosta pitää paikkansa). M-Sport tuskin vetää mitään kania hatusta (ainakaan positiivisessa mielessä), joten onko tässä enää muuta jännitettävää kuin Hyundain kolmosauto? Ja senkin suhteen ennusmerkit tuntuvat olevan vahvasti arvattavissa.
No kyllä itseä ainaki M-Sport kiinnostaa. En usko että pelkästään koodinimi Fourmaux ja koodinimi herrasmieskuskeilla ensi kausi mennään. Joku koodinimi Mikkelsen ajaa Fordia ens kaudella. Take my word.
 
Ylös