Sydämestäni toivon, että siellä nyt oikeasti mietitään jotain ihan muuta kuin pistelaskutapaa. Mitä yksinkertaisempi se on, niin aina parempi. Kuvitelkaa nyt vaikka taitoluistelua lajina. Jos et yhtään ole kärryllä siitä, miten pisteet syntyvät, niin on tavallisen, ei lajiniilon, hyvin haastavaa sanoa, oliko tuo toinen nyt parempi kuin se edellinen. HC-taitoluisteluniilot tietenkin näkevät sen eron vaikka luistimien terän asennosta, mutta me muut ollaan ulkona kuin Sunisen Teemu.
Rallia lajina ei pelasteta sillä, että luodaan joku ihmeen pistelaskuhimmeli. Päinvastoin.
Se lajin tylsyyden (su köröttelyn) juurisyyt tulisi tunnistaa, eikä väkisin keksiä purkkaa, jolla jotain nyt mukamas korjataan. Itse lähtisin edelleen siitä liikkeelle, että tapahtuma sellaiseksi, jossa "lähtökohtaisesti" vähintään 20:llä autokunnalla on kilpailun alussa mahdollisuus voittaa. Siitä jos vaikka 50% on tippunut kisan kuluessa pois, niin on edelleen se 10 autokuntaa tappelemassa sijoituksista sunnuntaina. Nykyisessä mallissa jos on yksi taistelupari sunnuntaille, niin on jo hyvä. Harmi kun he yleensä vaan ovat saman tallin miehiä.