Toisaalta, ralliin kuuluu vaihtelevuus ja se osaltaan erottaa rallin radasta. Kaikilla pinnoilla ja olosuhteissa pitää ajaa ja niillä pärjätä. Itseäni kiehtoo tavattomasti entisaikojen Portugalin ja San Remon rallit joissa vaihdettiin asvaltilta soralle kesken rallin eikä kompromisseja tehty renkaiden tai jousitusten kanssa.Mieluiten ei asfalttia ollenkaan mutta jos on pakko niin ajetan sorarenkailla/alustalla. Luistelee enempi niin on hauskempaa varmasti. Rallit rallina ja rataluokat erikseen..
Kyllä asfalttia saa olla niinkuin onkin esim sm-ralleissa mutta sorarenkailla painellaan ja asfalttia on vain jossakin kohtaa. Nämä täysin asfaltti ek:t ehkä pitäis lopettaa??Toisaalta, ralliin kuuluu vaihtelevuus ja se osaltaan erottaa rallin radasta. Kaikilla pinnoilla ja olosuhteissa pitää ajaa ja niillä pärjätä. Itseäni kiehtoo tavattomasti entisaikojen Portugalin ja San Remon rallit joissa vaihdettiin asvaltilta soralle kesken rallin eikä kompromisseja tehty renkaiden tai jousitusten kanssa.
T ien pintamateriaali ei liity rallin määritelmään mitenkään. Rallia voidaan ajaa kaikilla alustoilla ja lähestulkoon ajetaankin. Suomalaisilla vain on tämä sorapiintymä - ja ilmeisesti sen vuoksi, että Suomessa rallia ajetaan pääosin soralla.Kyllä asfalttia saa olla niinkuin onkin esim sm-ralleissa mutta sorarenkailla painellaan ja asfalttia on vain jossakin kohtaa. Nämä täysin asfaltti ek:t ehkä pitäis lopettaa??
Olen täysin erimieltä.Mieluiten ei asfalttia ollenkaan mutta jos on pakko niin ajetan sorarenkailla/alustalla. Luistelee enempi niin on hauskempaa varmasti. Rallit rallina ja rataluokat erikseen..