MM Rally Estonia 4.-6.9.2020

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6943
IHan kuten ennakkoon ounastelinkin niin Fordilla ei vain meinannutkaan keretä Hyundain ja Toi-otan vauhtiin.
Lähinnä Juha Mieto yllättyi.
Toyotan ja eritoten Ogierin vauhti suhteessa Hyundaihin oli lievähkö pettymys. Olisin odottanut että Ogi olisi haastanut etelä-Helsingin herraa ihan tosissaan ja Kalle sit ajanut varmasti kolmossijasta.
Ogier ajaa sellasta vauhtia jolla voitetaan mestaruuksia, eikä oteta turhia riskejä.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
672
Tommi sanoi haastattelussa, että tojon säädöt meni pieleen kun heillä oli liian nopeat testitiet. Vaikka kyllähän Kalle ajoi kovia pätkäaikoja, joten ...?
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6943
Tommi sanoi haastattelussa, että tojon säädöt meni pieleen kun heillä oli liian nopeat testitiet. Vaikka kyllähän Kalle ajoi kovia pätkäaikoja, joten ...?
Sanoisin että Viron reitistä puolet oli tosi kovaa ja puolet teknistä joten kompromissihän se aina on. Ajoihan ne Evans ja Ogierkin pohjia ja muutenkin oli aika tasainen taistelu. Rovanperä ja Evans kärsivät rengasrikosta ja Ogier spinnasi yhdessä shikaanissa, ilman niitä olisi erot olleet pienempiä. Tänakilla meni kanssa rengas EK2:lla mutta se ei juurikaan vaikuttanut aikaan. Vikana päivänä Hyundait varmistelivat kahdella varapyörällä kun Toyotat ottivat riskillä vain yhden.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7167
Sunnuntaista asti olen kuumeisesti odotellut, mutta ei löydy vieläkään WRC+s:ta Kallen onboardia Powerilta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4049
Sijainti
Event horizon
Millenerin mukaan Lapin ja Sunisen asenteessa on paljon korjattavaa ja Otepään rallattelujen huono tulos selittyy ainakin osin kuskien valmiiksi negatiivisella asenteella. Millenerin mukaan he kyllä tietävät että joutuvat antamaan hieman tasoitusta Toyotalle ja Hyundaille, mutta siitä huolimatta kuskien on annettava 110% suoritus jokaisessa kisassa eikä jaeltava negatiivissävyisiä lausuntoja mediaan.

MOnessa muussakin yhteydessä on tavattu tätä samaa ilmiötä: huonot tulokset johtuvat kuskeista ja hyvät tulokset taasen tallista ja autosta. Jos Ferrari voittaa, se on hyvä, jos Ferrari ei voita, Vettel on huono kuljettaja.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
288
Sijainti
Piilosa
Millenerin mukaan Lapin ja Sunisen asenteessa on paljon korjattavaa ja Otepään rallattelujen huono tulos selittyy ainakin osin kuskien valmiiksi negatiivisella asenteella.
Onneksi siellä oli se viherpeukalo sumujen saarelta ajamassa jäljet selkään...R5:sille.
 

sasha

Well-known member
Liittynyt
17.5.2019
Viestit
120
No olen itsekin ihmetellyt, kun suomen kuskit niin negatiivisesti puhuvat autostaan. Se EI todellakaan ole hyvää mainosta markkinapohjaiselle tallille. Miksi ihmeessä kukaan ostaisi NOIN huonoja autoja. Toisaalta eikös Lappi saa vielä palkkansa sitikalta, joten joten....
No. Jos meinaavat Fordilla ajaa ensi vuuonnakin, niin päisi puheiden muuttua mainostavimmiksi. Toki olisihan se kiva saada alle vähän menestystäkin...
Harmi, kun eivät pääse testaamaan!!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4049
Sijainti
Event horizon
No olen itsekin ihmetellyt, kun suomen kuskit niin negatiivisesti puhuvat autostaan. Se EI todellakaan ole hyvää mainosta markkinapohjaiselle tallille. Miksi ihmeessä kukaan ostaisi NOIN huonoja autoja. Toisaalta eikös Lappi saa vielä palkkansa sitikalta, joten joten....
No. Jos meinaavat Fordilla ajaa ensi vuuonnakin, niin päisi puheiden muuttua mainostavimmiksi. Toki olisihan se kiva saada alle vähän menestystäkin...
Harmi, kun eivät pääse testaamaan!!
Sikäli kuin M-Sport ylipäänsä jatkaa WRC-autojen ajattamista, niin luulisin että Suninen ja Lappi saavat katsella muita töitä. Greensmithin paikka ei ole millään tavoin uhattuna, siitä pitää perheen rahat huolen ja siihen rinnalle voidaan nostaa joku sopivan äveriäs kuski WRC2 luokasta - tai vaikka Nasse-setä tuolta lähi-idän saarivaltiosta. Wilson operoi pitkälti rahoitussyistä bisnes edellä ja jos valintatilanne on sellainen että pitää valita rahaa tuovan vappuhanskan ja palkaa nostavan huippukuskin välillä, niin varmaan se rahan tuoja saa sen ajopaikan.
 

sasha

Well-known member
Liittynyt
17.5.2019
Viestit
120
Niinpä!
Sitä paremmalla syyllä olisi Lapin ja Sunisen nyt saatava lihaa luiden päälle... Eli jotain näyttöä kehiin...
Toivottavasti Turkissa Fordit kestää. Siellä ei ole nopeudellä väliä.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6943
Greensmithin paikka ei ole millään tavoin uhattuna, siitä pitää perheen rahat huolen ja siihen rinnalle voidaan nostaa joku sopivan äveriäs kuski WRC2 luokasta - tai vaikka Nasse-setä tuolta lähi-idän saarivaltiosta. Wilson operoi pitkälti rahoitussyistä bisnes edellä ja jos valintatilanne on sellainen että pitää valita rahaa tuovan vappuhanskan ja palkaa nostavan huippukuskin välillä, niin varmaan se rahan tuoja saa sen ajopaikan.
Greensmithillä ei ole mitään paikkaa. M-Sportilta saa aina auton rahalla. Suninen ja Lappi taas ovat "tehdaskuskeja" jotka eivät ainakaan kokonaan rahoita ajamistaan itse, vaan M-Sport panostaa myös siihen, että pysyy MM-sarjassa ja on kilpailukykyinen.
 
Ylös