Monaco GP 2018 - jälkiturinat

F1 God

Well-known member
Liittynyt
30.4.2018
Viestit
177
Ohi ei pääse, ellei ole paria sekkaa nopeampi auto paremmilla kumeilla. Verstappen täytti tämän ehdon.
Vaihtoero taisi olla sellaiset 5+ sekuntia Maxin hyväksi tossa vaiheessa (ajoi ohituksen jälkeen 1.14 ja Sainz päälle 1.20 kierroksia). Kahden sekunnin kierrosaikaerolla ohittaminen käytännössä mahdotonta.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Tänään ei kyllä nähty kummankaan suomalaisen todellista vauhtia. Molemmat edelläajavien peräkontissa kiinni ja lopulta Kimi vaa säästeli. Aika-ajot meni toki huonosti tälläkertaa.
Todellakin näki. Tärkein se aika-ajo, mutta etenkään Kimin puolesta ei tarvinnut yhtään jännittää, vaikka Hamilton kurvaili edessä huonoilla renkailla. Aika-ajon sössiminen maksoi. Bottaksen puolesta ees talli loi jotain mielenkiintoista.
 

Team Trabant

Jokapaikanhöynä
Liittynyt
9.12.2000
Viestit
449
Sijainti
Rinnakkaistodellisuus
Monacossa ei pitäis enää ajaa kuin Historic-luokkien kisoja. Olen niitä naamakirjasta viime viikkoina katsellut ja ne on paljon jännempiä. Kilvanajon lisäksi saa jännittää ajaako joku lähes korvaamattoman arvokkaan 'museoauton' kaiteeseen.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Tulihan se sieltä :
(Huom, Hymyilevä Prinsessa)





Adrian Shoey

 
Viimeksi muokattu:

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Vaihtoero taisi olla sellaiset 5+ sekuntia Maxin hyväksi tossa vaiheessa (ajoi ohituksen jälkeen 1.14 ja Sainz päälle 1.20 kierroksia). Kahden sekunnin kierrosaikaerolla ohittaminen käytännössä mahdotonta.
Niin siis pari sekkaa nopeampi auto JA paremmat renkaat.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kylläpäs siellä taustalla naurattaa :D (sallisiko foorumisofta mitenkään noiden kuvatagien automaattisen poiston lainauksissa? Pystyykö css:ää editoimaan? voisin auttaa)


edit: Kimin haastattelusta:
-"analyysia kisasta?"
-"tylsä"

Kimi olisi varmaan voinut vaikka vaimolle soitella kisan aikana, jos olisi mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Jopa niin tylsä kisa että Valtterikin meinaa nukahtaa. :)
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Eli Pirellin "pehmeämmät kuin koskaan" kestää silti ihan liikaa kierroksia?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kestää ne kun säästellen ajaa. Tallit ajettavat kuskeja sillä nopeudella että päästään yhdellä stopilla maaliin.

Ei ihan pelkästään Pirellin vika se.
No onhan se nimenomaan Pirellin vika, jos sallii moisen olevan nopein tapa edetä? Toisaalta.. Monacossa on lähes mahdoton ohittaa, että voi tosi kevyesti ottaa, jos on edellä. Monacoon pitäis olla iha omat erikois-renkaat tarjolla
 
Viimeksi muokattu:

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
393
Jos koneet ja kulutusrajoitukset olisi sillä tasolla että olisi kannattavaa antaa kaasua niin varmaan enemmän käytäisiin varikollakin. Välitankkaukset takas ja enemmän koneita kauden ajaksi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jos koneet ja kulutusrajoitukset olisi sillä tasolla että olisi kannattavaa antaa kaasua niin varmaan enemmän käytäisiin varikollakin. Välitankkaukset takas ja enemmän koneita kauden ajaksi.
En usko, että nuo rajoitukset Monacossa on ongelma. Ei kovin paljoa päästä kaasua antaan. Juuri sen vuoksihan Red Bull oli nyt vahva, ku kone ei ollut merkittävässä osassa?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7512
Edelleen olen sitä mieltä että auton siivekkeiden määrää tulisi rajoittaa.
Ensi vuonna etusiivestä lähtee kaikki ylimääräiset härpäkkeet ja myöhemmin uusien sääntöjen myötä sitten tulee isompiakin muutoksia.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Myös tuo että koko ajan varikolta sanotaan että aja lujempaa/hiljempaa korpeaa, kuskien pitäisi tuo itse miettiä. Tulee se info ajoista sitten
tauluista tai mittaristosta.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Ensi vuonna etusiivestä lähtee kaikki ylimääräiset härpäkkeet ja myöhemmin uusien sääntöjen myötä sitten tulee isompiakin muutoksia.
En usko että auttaa riittävästi kun koko aero täytyy saada ohitusta auttavaksi.

Tuo sääntö sataa suoraan RB:n pussiin
 
Ylös