Kimin startit ollut huonompia kuin Vettelin ja Bottaan.Jos Kimi ekasta mutkasta selviää, niin katoaa horisonttiin :thumbup:
Muutenkin saa nähdä renkaiden kanssa miten monta kertaa on turva-autoradalla. Itse veikkaan 5 scaria.
Kimin startit ollut huonompia kuin Vettelin ja Bottaan.Jos Kimi ekasta mutkasta selviää, niin katoaa horisonttiin :thumbup:
Viime kisassa koko kärkinelikko sentäs lähti ihan samallailla mielestäni. Ei ainakaan mitään isoa eroa ollut.Kimin startit ollut huonompia kuin Vettelin ja Bottaan.
Muutenkin saa nähdä renkaiden kanssa miten monta kertaa on turva-autoradalla. Itse veikkaan 5 scaria.
Bottas vaan, kytätessä Vetteliä, jarrutti ekaan mutkaan liian aikaisin, ja vapautti jarrun uudelleen, omien sanojen mukaan. Aikoo olla huolellisempi ettei aiheuta toista kertaa hässäkkää.Viime kisassa koko kärkinelikko sentäs lähti ihan samallailla mielestäni. Ei ainakaan mitään isoa eroa ollut.
Pari kertaa harjoitusten aikana ollut puheena sama asia. Eli radan varressa on valotaulu tai jokin nuoli ennen varikon ulostuloa, joka varoittaa kuskeja jos radalle on tulemassa auto. Muutoin tuon viivan ylittäminen ei ole kiellettyä.Saako tuota reunaa pitkin ajaa aika-ajossa, koska sehän risteää varikon ulostulon kanssa? Valtteri ainakin ajoi muistaakseni sitä linjaa pitkin jo aiempiakin kierroksia kun aikaa oli vielä suht paljon eli sieltähän olisi joku voinut vielä tulla uloskin? Nuo viimeiset vedot toki ei sinänsä ollut vaarallisia, koska eihän kukaan enää radalle lähde, kun ei kellossa riitä aika aloittaa uutta kierrosta.
Ainakin Kimi vakuuttelee näin.Toivotaan, että Ferrari antaa kundien ajaa kilpaa loppuun saakka. Tekisi hyvää Kimille ja sitä Ferrari nyt tarttee enemmän kuin Vettelille pari pistettä enemmän.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/kimi-ferrarin-sisaisesta-kilpailusta-yritetaan-tehda-typeraa-tarinaa/6450010Ferrari-tallitoverit ovat Monacon F1-kisan lähtöruudukon eturivissä: Kimi Räikkönen paalupaikalla ja Sebastian Vettel kakkosruudussa.
Vettel johtaa MM-sarjaa ja on kasvattanut huomattavan piste-eron neljäntenä MM-taulukossa olevaan Räikköseen, joten puheet saksalaisen ohi päästämisestä alkoivat heti. Minkälainen on Ferrarin strategia lähdössä, Kimi Räikkönen?
– Talli lähestyy kisaa aivan samalla tavalla kuin aiemmin tänä vuonna ja viime vuonna. Tiedämme, mitä teemme. Ajamme kilpaa tallin puolesta.
– Meillä on tietyt säännöt ja kunnioitamme toisiamme. Voimme ajaa kilpaa toisiamme vastaan, mutta se täytyy tehdä puhtaasti, jotta emme ota toisiamme ulos kisasta, Räikkönen sanoi.
– Mikään ei ole muuttunut, tästä yritetään vain tehdä typerää tarinaa koko ajan, suomalaiskuljettaja jatkoi.
Hienot kaks kierrosta Kimiltä! Eka oli komia pankkikierros, joka olis jo riittänyt top3:seen. Veti kerranki ekalla sellaisen kierroksen, että muille tuli paineita. Toisella sit paransi. Mitä myöhemmin katoin, nii ei se toinenkaa kierros täydellinen ollut. Vielä jäi parannettavaa, mut paras kierros tänään!Hieno kierros Kimiltä!
Toivon, että Bottas ohittaa Vettelin startissa. Tämä tekisi tyhjäksi myös sen, ettei Ferrari voi varikolla vaihtaa kuljettajiensa sijoituksia. No mutta, jännät asetelmat kisaan.
Okei kiitos tiedosta. Tuon valotaulun ja vilkkuvat nuolet huomasinkin, mutten tajunnut että varoittaa tosiaan kuljettajia, kun joku on tulossa. Luulin että palaa koko ajan.Pari kertaa harjoitusten aikana ollut puheena sama asia. Eli radan varressa on valotaulu tai jokin nuoli ennen varikon ulostuloa, joka varoittaa kuskeja jos radalle on tulemassa auto. Muutoin tuon viivan ylittäminen ei ole kiellettyä.
Olisit voinut yhtä hyvin boldata myös sanat: Ajamme kilpaa tallin puolesta. Niinkin Kimi sanoi.