Monacon kisa

R24

Well-known member
Sijainti
Finland
General FUp sanoi:
Ja sinä et oikeasti voi kuvitella että Trulli olisi Schumia kovempi kuski? :D Onhan miehen yhden kierroksen ihmeet jo ennenkin nähty :)
Ja sinä et ilmeisesti millään pääse ennakkoluuloista ja päähänpinttymistä eroon? :)

Toisaalta erittäin mielenkiintoinen kilpailu, mutta toisaalta ei olisi haitannut vaikka keskeytyksiä olisi ollut hieman vähämmän, onneksi kukaan ei loukkaantunut.

Vihdoinkin Jarno sai sen mitä on odottanut vuosia, siitä on hyvä jatkaa... vähäsen harmitti kuitenkin Fernandon onnettomuus, kun olisi kaksoisvoitto ollut mahdollisesti tulossa, mutta eiköhän sekin vielä tule.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Charlie sanoi:
Kysehän ei ollut siitä että Schumacher olisi ajanut Trullia kiinni, vaan oikeastaan toisinpäin. Turva-auton poistuttua Schumi olisi lähtenyt ajamaan karkuun ja yrittänyt ehtiä vielä varikkopysähdyksensä (kierros 60?) jälkeen Trullin eteen.

Turva-auto tuli Ferrarin kannalta huonoon aikaan, koska Renaultin pysähdykset olivat tulossa aiemmin kuin Ferrarin vastaavat. Renault teki aivan oikein ottamalla Trullin heti sisään ja pakottamalla näin Ferrarin riskitaktiikkaan. Schumacher olisi voinut tulla varikolle myös heti, mutta olisi jäänyt kuitenkin Trullin taakse, eikä olisi päässyt ajamaan niitä reilua viittä kierrosta myöhemmin kevyellä autolla Trulliin verrattuna. Samalla toiveet voitosta olisivat olleet vain Trullin virheen tai tekniikan pettämisen varassa.

Vaikeaa se voittaminen olisi Ferrarille ollut molemmilla taktiikoilla. Ilman turva-auton tuloa tilanne olisi ollut kuitenkin aivan toinen.
Miikkael itse taisi sanoa, ettei olisi ajamalla voittanut Trullia (tahi Buttonia)..Kolmas sija olisi ollut hänen mielestään tähtäimessä.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Eiköhän Schufosienkin kannattaisi uskoa itse Herra F1:stä, eikä keksiä itse taas mitä ruusuisempia legendoja siitä mitä olisi tapahtunut, jos Schumi ei olisi keskeyttänyt. ;)

Schumi itse totesi kisan jälkeen, että ei olisi voittanut Trullia millään keinolla Monacossa. Trulli on viikonlopun paras kuski. Ei Schumi. Ei, vaikka ei olisi keskeyttänytkään. :thumbup:

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Jos Ferrarilla ei uskottu mahdollisuuteen voittaa Trulli, niin miksi he sitten valitsivat sen ainoan taktiikan jolla siihen voittamiseen oli edes jonkinlainen mahdollisuus? Radallejäämisessä oli se riski, että myös Button olisi ehtinyt Schumin edelle tämän tullessa takaisin varikolta radalle. Turva-auton aikana Button oli jo Schumin takana, joten käytetyllä taktiikalla oli riski menettää yksi sija. Miksi antaa kakkossija suosiolla Buttonille, kun välittömällä varikkokäynnillä turva-auton aikana olisi voinut varmistaa ainakin kakkossijan?

fhoti

New member
Minun näkemys
Schumi olisi välttänyt kolarin jos olisi antanut
Montoyalle hiukan tilaa. Taisi olla niin
että Schumi TAAS vaistomaisesti sulki tien
sen enempää miettimättä. Sitä saa mitä tilaa.:thumbdown

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Iltalehdessä Ruusperin Keke ihmetteli miksi Sumin ulompi eturengas oli lukossa 60 metriä. Ei kukaan kuski halua renkaaseen flat spottia ja varmasti keventäisi jarrua sen verran että rengas edes pyörisi. Ettei Ferrarista vaan hajonnut jotain?:doubtful:

Ja jos olis oikeasti pitänyt Montoyaa syyllisenä, olisi kyllä ryysännyt 10 min. sisällä Williamsin pilttuuseen huutamaan naama punasena. Nyt oli tuntikausia sulkeutuneena kopissa miettimässä selityksiä:D

Näin siis Kekruusi.

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
R24 sanoi:
Ja sinä et ilmeisesti millään pääse ennakkoluuloista ja päähänpinttymistä eroon? :)

Toisaalta erittäin mielenkiintoinen kilpailu, mutta toisaalta ei olisi haitannut vaikka keskeytyksiä olisi ollut hieman vähämmän, onneksi kukaan ei loukkaantunut.

Vihdoinkin Jarno sai sen mitä on odottanut vuosia, siitä on hyvä jatkaa... vähäsen harmitti kuitenkin Fernandon onnettomuus, kun olisi kaksoisvoitto ollut mahdollisesti tulossa, mutta eiköhän sekin vielä tule.
Ennakkoluuloista? Olenhan minä näitä Trullin suorituksia jo pitempään nähnyt, ei siinä ennakkoluuloja tarvita. Vaikka sanotaankin että kuski on yhtä hyvä kuin viimeinen kisansa, pitää se kuitenkin joka kisassa uudelleen todistaa. Katsotaan mihin herra Trulli pystyy :)

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Karpow sanoi:
Eiköhän Schufosienkin kannattaisi uskoa itse Herra F1:stä, eikä keksiä itse taas mitä ruusuisempia legendoja siitä mitä olisi tapahtunut, jos Schumi ei olisi keskeyttänyt. ;)

Schumi itse totesi kisan jälkeen, että ei olisi voittanut Trullia millään keinolla Monacossa. Trulli on viikonlopun paras kuski. Ei Schumi. Ei, vaikka ei olisi keskeyttänytkään. :thumbup:
Turva-auton tultua radalle ja Trullin luikahdettua varikolle se voitto tosiaan vaikutti aika harvinaisen saavuttamattomalta Schumin kannalta. Jos taas Alonso ei olisi ryssinyt tunnelissa itseään seinään, olisi Ferrarin taktiikka tosiaan saattanut ehkä mahdollisesti toimiakin :)

Nyt emme koskaan saa tietää :)

mn97

Banned
Tosta barikellon vaisuudesta sen verran, että uskoisin sen hitauden olevan ihan miehen oma harkittu taktiikka. Vuoden 2000 Monacossa oli hän ihan samalla tavalla oudon vaisu kuin nyttenkin, ei pysynyt edes Alesin Prostin perässä. Niin vain kuitenkin mies körötteli kakkoseksi muiden keskeytellessä edestä.
Mutta niinhän Monacossa on aina pärjännyt, kun ei edes yritä ajaa limiteillä voiton kiilto silmissä vaan köröttelee siinä kaikessa rauhassa maaliin virheitä vältellen.