General FUp
Well-known member
Omiin arvioihisi sen sijaan luotat? Tulihan Schumi rellujen jälkeen ensimmäiseenkin stoppiinsa.vermula sanoi:Brawniin en luottais, mitä tulee kisastrategioiden selittelyyn jälkeenpäin
Omiin arvioihisi sen sijaan luotat? Tulihan Schumi rellujen jälkeen ensimmäiseenkin stoppiinsa.vermula sanoi:Brawniin en luottais, mitä tulee kisastrategioiden selittelyyn jälkeenpäin
Itse mietin kisan aikana samaa, ajattelin Schumin odottavan toisen Rellun varikolle menoa, ja sitten avaavan hanat, varaa kun oli, se oli nähty jo aiemmin. Takana tulevasta Buttonista ei tuossa vaiheessa tarvinnut välittää vaikka saavuttaisikin.vermula sanoi:Miksei Schumi varikkopysähdyksen jälkeen ajanu Renaulteja kiinni? Trulli ajoi karkuun ja Button ajoi kiinni, eikä ollu mitään tientukkoa!!
Vastasit itse kysymykseesi. Miksi Ralfille varoitusta olisi pitänyt antaa, kun Alonso lähti tekemään hätäistä kierroksella ohitusta tunnelin huippunopeassa kaarteessa, joka oli ajolinjan ulkopuolella liukas kuin mikä? Tunnelin jälkeen ohitus olisi tapahtunut siististi ja Ralf olisi antanut heti tilaa. Alonson kokemattomuus tuli tässä esiin.Teemu Puumala sanoi:Mielestäni Ralf teki törkeästi kun ei antanut suosiolla tietä Alonsolle. Ja miksei siitä tullut varoitusta.
Toki Fernando kokemattomuuttaan oli vähän hätäisesti menossa ohi, mutta olisi Ralf voinut käyttää päätään ja itse NÖYRTYÄ sen verran että antaa tietä.
Tiedetään, tiedetään. Tolla ajotyylillä Satokin kuolee. Onko siitä sankariksi?skf sanoi:Siksi kun GV on kuollut.
Jep, Renaultit näyttivätkin olevan niin tien tukkeena, niin tientukkeena.hjuw sanoi:Itse mietin kisan aikana samaa, ajattelin Schumin odottavan toisen Rellun varikolle menoa, ja sitten avaavan hanat, varaa kun oli, se oli nähty jo aiemmin. Takana tulevasta Buttonista ei tuossa vaiheessa tarvinnut välittää vaikka saavuttaisikin.
Kun toinen Rellu, vaikka Trulli(ihan sama kumpi), olisi mennyt varikolle, olisi Schumilla ollut tilaa pistää kunnon kierroksia, kun Alonso ei olisi ollut siinä etusiiven ulottuvilla. Tulppa edessä kun ei kunnon kierroksia saa aikaan. Tilanne vaikutti kyllä olevan hyvin Schumin kontrollissa, ero heilui ehkä sekunnin verran. Samoin tuollainen pieni välimatka säästää autoa sekä polttoainetta, kun ei tarvitse hiillostaa edessä ajavaa.
Höh, sellaisenko kuvan annoin? Tarkoitus oli antaa käsitys, ettei olisi ollut järkevää ajaa aivan Alonson perässä kiinni, vaan kun rellun varikkokäynnit alkaa, pistää iso haipakka päälle. Kimin mennessä varikolle jo nähtiin, että toista sekuntia oli varaa nostaa vauhtia.Tane sanoi:Jep, Renaultit näyttivätkin olevan niin tien tukkeena, niin tientukkeena.
Eivät Rellutkaan olis tullu vielä pitkään aikaan suunnitelmien mukaan!! Mutta Trulli tuli Turva-auton aikana, ei varmasti ollu tankki tyhjä. Jos turva-auto ei olis tullu, olis molemmat Rellut ja Sumi ajanu aika pitkälle vielä. Nähtiin ettei Sumi saanu Relluja kiinni ekan stopin aikana kuin pari sekuntia Trullin 8 sekunnin johtoon olis tarvittu aika monta kierrosta ja Rellustakin olis varmaan irronnu lisää vauhtia tarvittaessa :thumbup: Ei se ollut niin et Sumi kontrolloi vaan, kyllä siinä Rellut oli niitä jotka kontrolloi tilannetta.hjuw sanoi:Sitten vasta varikolle. Brawnihan kertoi, ettei Schumi olisi tullut varikolle vielä pitkään aikaan.
Ei ajanut Relluja kiinni. Trullihan taktikoi viimeisen varikkokäyntinsä kun turva-auto tuli radalle.MaranelloRed sanoi:En oikein käsitä Vermu. Schumihan lähti neljäntenä kisaan. Tippui lähdössä kuudenneksi. Keskeytys hetkellä johti kisaa. Eli käsittääkseni hän ajoi rellut kiinni kisassa. Vai olenko väärässä ?
Jep, ennen alonson kolaria tais olla Trullin ero Sumiin jotain 8 sekuntia, ja kasvoi vain. MaranelloRed oli ehkä siinä vaiheessa vielä hurmiossa Sumin tykittämistä kierrosajoista tyhjällä autolla :wink: Sitten heräs painajaiseen kun Sumi körötteli ulos tunnelista kolmipyöräiselläFelix sanoi:Ei ajanut Relluja kiinni. Trullihan taktikoi viimeisen varikkokäyntinsä kun turva-auto tuli radalle.
Kun Alonso osu kaiteeseen, Trulli kävi viimeisen kerran varikolla tekemässä 5-6 sekunnin pysähdyksen, vaikkakin hänellä oli edelleen suht raskas auto. Schumi ei käynyt. Tästä johtu, että Trulli oli Schumin takana SC:n perässä. Scumin poistuessa varikolle olisi Trulli sitten johtanut kisaa normaalisti, tosin noin puolen minuutin erolla Schumiin. Olikohan eka kerta pitkään aikaan kun Ferrain taktiikka ei olisi toiminut?MaranelloRed sanoi:En oikein käsitä Vermu. Schumihan lähti neljäntenä kisaan. Tippui lähdössä kuudenneksi. Keskeytys hetkellä johti kisaa. Eli käsittääkseni hän ajoi rellut kiinni kisassa. Vai olenko väärässä ?
Tota noin, Onhan se kyllä Ranskan ympäröimä ja melkein kuin Ranska, sama kieli ja valuutta, mutta kuitenkin eri maa. Pakko oli tarkentaa!!Zep sanoi:Monaco antoi taas hyvän esimerkin siitä millainen lisäpanos ranskalaisella autonvalmistajalla (ja rengasvalmistajalla) on kotimaan maaperällä ajettavaan kisaan -Monaco lasketaan täysin tällaiseksi. Kotimaan markkinat on ne jotka merkitsee...
Näin on.Zep sanoi:Eikös se mene niin, että jos Monacon ruhtinaskunnassa ei suvunjatkaminen onnistuisi, alue päätyisi täysin Ranskan hallintaan? Mut tää oli off-topic...
No eurot on Monacossakin, mutta Monacolla on omat tunnukset kolikoissa .ronnet sanoi:Tota noin, Onhan se kyllä Ranskan ympäröimä ja melkein kuin Ranska, sama kieli ja valuutta, mutta kuitenkin eri maa. Pakko oli tarkentaa!!
Kysehän ei ollut siitä että Schumacher olisi ajanut Trullia kiinni, vaan oikeastaan toisinpäin. Turva-auton poistuttua Schumi olisi lähtenyt ajamaan karkuun ja yrittänyt ehtiä vielä varikkopysähdyksensä (kierros 60?) jälkeen Trullin eteen.lfb sanoi:Näin on.
Mutta kolmosen tekstikanavalla Schumi myöntää, ettei olisi todennäköisesti saanut Trullia kiinni enää ajamalla. Se siitä, Trulli oli sunnuntaina paras eikä sille voi enää kukaan mitään.